't Is de enige manier om je nog een beeeeetje te profileren.rekcor schreef:@Dr. Craig:
Wie zegt dat er hoop moet zijn. Ik vind het een beetje gek om te zeggen: atheisme is niet waar, want ze biedt geen hoop...
Ok, maar dat vind ik nog geen argument voor/tegen het atheisme. Het geeft hoogstens aan dat het atheisme minder aantrekkelijk is dan het christendom, maar daarmee bevestig je juist de stelling van Russel.memento schreef:en probeer altijd naar het bespreken van zulke moeilijke situaties in het leven toe te gaan, omdat juist op die vragen het atheïsme geen echt bevredigend antwoord heeft
Nee, maar m.i. kun je wel aannemelijk maken dat de Schrift waar kan zijn (toch?).memento schreef:@Reckcor: Ik ben tegen om het gelijk van de Schrift op basis van logische argumenten te bewijzen (m.i. kan dat niet).
Een zijspoor: wat me trouwens opvalt, is dat een topic over bijv. 'de bekering van een zondaar' op dit forum 100en zo niet 1000en lezers trekt, maar dat de wat meer apologetische onderwerpen slechts door een enkeling worden bekeken. Klopt dit en hoe zou dat komen? Zijn 'we' als refo's gewoon niet zo bezig met de verdediging van het christelijke geloof, omdat we het te druk hebben met interne discussies? Of zie ik het te zwart in?
Als christen.