Dat zou inderdaad heel goed kunnen. En in de zorg mag je bijv. niet van de afd. af, dus heb je nog een probleem erbij. ('s nachts en 's avonds)refo schreef:Misschien wel recht: maar wel in je eigen tijd.
6 rookpauzes van 5 minuten = half uur langer doorwerken of minder pauzeren.
Rookpauze voor rekening van de baas?
Re: Wat doen we vandaag? [5]
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vanmorgen met groep 2 naar t bos voor de herfstexcursie
vanmiddag mijn zus helpen die eind van de week op vakantie gaat
vanmiddag mijn zus helpen die eind van de week op vakantie gaat
Ik snap het sowieso niet als je in de zorg zit, dat je nog rookt.vlinder schreef:Dat zou inderdaad heel goed kunnen. En in de zorg mag je bijv. niet van de afd. af, dus heb je nog een probleem erbij. ('s nachts en 's avonds)refo schreef:Misschien wel recht: maar wel in je eigen tijd.
hoezo niet?
wat ik helemaal raar vind is dat het percentage rokers onder longartsen heel hoog is...Mister schreef:Ik snap het sowieso niet als je in de zorg zit, dat je nog rookt.vlinder schreef:Dat zou inderdaad heel goed kunnen. En in de zorg mag je bijv. niet van de afd. af, dus heb je nog een probleem erbij. ('s nachts en 's avonds)refo schreef:Misschien wel recht: maar wel in je eigen tijd.

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Ze zullen weten hoe het écht zit.hmprff schreef:wat ik helemaal raar vind is dat het percentage rokers onder longartsen heel hoog is...Mister schreef:Ik snap het sowieso niet als je in de zorg zit, dat je nog rookt.vlinder schreef:Dat zou inderdaad heel goed kunnen. En in de zorg mag je bijv. niet van de afd. af, dus heb je nog een probleem erbij. ('s nachts en 's avonds)refo schreef:Misschien wel recht: maar wel in je eigen tijd.
Maar met alle rechten in het arbeidsrecht is het wel zo dat je de grote lijnen in het oog moet houden.
Als je tijdens een functioneringsgesprek opeens zegt: half twaalf! Tijd voor cup a soup, heb je een probleem. Zo zal een zorgafdeling een rookruimte (moeten?) hebben. Maar als je tijdens een reanimatie een rookpauze neemt, al is die 100 keer afgesproken en al ben je al een kwartier te laat, dan stel ik me zo voor dat je ook een probleem hebt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nee. 1 gezamelijke ruimte beneden voor zowel patiënten als collega's. Maar er zijn er niet zo veel meer die roken.refo schreef:Zo zal een zorgafdeling een rookruimte (moeten?) hebben.
En de chirurgen en internisten zijn recent nog verzocht ook in de rookruimte te roken en geen blauwe wolk te maken voor de ingang van het ziekenhuis. Was niet zo'n visite plaatjes...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Omdat je dan zeker weet dat roken slecht is voor je en de bewijzen dagelijks om je heen zichtbaar zijn.Lassie schreef:hoezo niet?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Het recht niet te roken....Gijs83 schreef:
Wat hebben niet-rokers dan voor rechten??
Duh!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- jakobmarin
Re: Rookpauze voor rekening van de baas?
wie niet buiten roken kan die rookt maar buiten
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Precies. Je bent toch niet iedere minuut, iedere seconde dat je op het werk bent, 'aan je werk'? Volgens mij ben je dan wel héééél gauw opgebrand, om maar even in rooktermen te blijven.JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat de meeste werknemers niet de volle 8 uur enkel aan hun werk besteden. Zou ook niet echt gezond zijn, een beetje ontspanning doetgeen kwaad. En of die ontspanning nu met sigaretje is, of een bak koffie of iets anders, dat haalt weinig uit. Als het werk maar af komt.fluitje schreef:Nee hoor, vandaag een vrije dag.Marie-Henriëtte schreef:Het lijkt wel of er veel forummers onder werktijd op fora zitten. Is dat wel helemaal netjes?
En daarbij...............af en toe snuffel ik inderdaad wel eens in de leutertopics.
maar ja, velen hebben 8 x 10 minuten rooktijd onder werktijd.
-
Roken is een gezondheidskundige zonde die ernstige gevolgen kan hebben voor de gezondheid. Werkgevers zouden er goed aan doen hun werknemers te stimuleren om zo min mogelijk te roken onder werktijd. Je wilt toch niet dat je werknemer ziek wordt met de dood als gevolg door het roken. Red degenen die ter dood gegrepen zijn, want zij wankelen ter doding, zo gij u onthoudt’
Ik ben geen voorstander van roken, maar er zijn 100 andere dingen waar je werknemer dood aan kan gaan. Wat dacht je van te veel stress bijvoorbeeld?Marie-Henriëtte schreef:Roken is een gezondheidskundige zonde die ernstige gevolgen kan hebben voor de gezondheid. Werkgevers zouden er goed aan doen hun werknemers te stimuleren om zo min mogelijk te roken onder werktijd. Je wilt toch niet dat je werknemer ziek wordt met de dood als gevolg door het roken. Red degenen die ter dood gegrepen zijn, want zij wankelen ter doding, zo gij u onthoudt’
Beiden is niet goed, Afgewezen.... je moet beiden zien te voorkomen. Verdere uitwerking hieronder... 
Maar een houding van: Zij werken langer terwijl ze roken, is niet gepast. Dan moet je gewoon die pauze ook houden, ipv hard doorwerken. Dan trek je het weer gelijk, maar dan op een gezonde manier.

Op zich heb je gelijk, maar de hele discussie is een beetje vertroebeld. De insteek die ik nu bij velen zie is: Roken is slecht dus mogen ze die pauze niet hebben. Dat is onzin. Een van de weinige voordelen die roken heeft is juist dat mensen tenminste die pauze opnemen. Er wordt dan een vergelijking gemaakt: niet-rokers doen dat ook niet.... maar daar ligt juist het probleem. Ze zouden dat wel moeten doen. Het is gezond om af en toe, ook buiten je pauze om, even niet je werk te doen. Zeker als je beeldschermwerk doet, maar ook bij andere soorten werk. Daarnaast is het ook sociaal, je wil niet weten hoeveel ideeen ik opdoe, ik uitwissel en ook oplos..... Daarnaast praat je er dan ook over andere zaken, gewoon hoe het met elkaar gaat, hoe het op de afdeling gaat etc. Een goede zaak. En het voorkomt stress.... volgens mij werk je juist effectiever als je je af en toe oplaadt. Als alle niet-rokers nou ook eens even af en toe gezamelijk 5-10 minuutjes buiten zouden gaan staan... zijn alle problemen opgelost. Op het roken na natuurlijk, het zou mooi zijn als niemand dat deed, maar wel af en toe die micropauzes inbouwt. Dat is de ideale situatie....Marie-Henriëtte schreef:Roken is een gezondheidskundige zonde die ernstige gevolgen kan hebben voor de gezondheid. Werkgevers zouden er goed aan doen hun werknemers te stimuleren om zo min mogelijk te roken onder werktijd. Je wilt toch niet dat je werknemer ziek wordt met de dood als gevolg door het roken. Red degenen die ter dood gegrepen zijn, want zij wankelen ter doding, zo gij u onthoudt’
Maar een houding van: Zij werken langer terwijl ze roken, is niet gepast. Dan moet je gewoon die pauze ook houden, ipv hard doorwerken. Dan trek je het weer gelijk, maar dan op een gezonde manier.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)