freek schreef:Oude-Waarheid schreef:"Gaat in door de enge poort"
Heb er jaren geleden een indrukwekkende preek over gehoord door Prof. C. Graafland
En toen bij het Amen na de kerkdienst begon de organist te spelen:
Ik zie een poort wijd open staan, blijkbaar had hij van de preek zeer weinig begrepen!!!!
Volgens prof. Van de Beek ook niet:
„Men zingt gemakkelijk over: „Ik zie een poort wijd, wijd open staan”, maar als er in het Nieuwe Testament sprake is van een wijde poort, dan is het die naar het eeuwig verderf.”
Flauw. Het gaat er helemaal niet om hoe breed die poort is, maar dat hij wijd open staat! Ook een klein poortje kan wijd open staan...
Maar even de gehele tekst van het lied:
1 Ik zie een poort wijd open staan, waardoor het licht komt stromen van 't kruis, waar 'k vrijlijk heen mag gaan om vrede te bekomen.
Refrein: Genade Gods, zo rijk en vrij! Die poort staat open ook voor mij! Voor mij! Voor mij! Staat open, ook voor mij.
2 Die open poort laat d' ingang vrij, aan wie komt binnen vlieden; aan rijk en arm, aan u en mij komt Jezus vrede bieden.
Refrein
3 Die open poort leidt tot Gods troon: gaat door, laat niets u hind'ren; neemt op uw kruis, aanvaardt de kroon, die God biedt aan Zijn kind'ren
Refrein
4 In 't hemelrijk, voor Jezus' troon daar leidt het kruis tot zegen; daar dragen wij voor kruis een kroon door Jezus' bloed verkregen.
Refrein