Tiberius schreef:Ik zou er ook geen moeite mee hebben in de door jou beschreven situatie.
Openbaar vervoer
Re: Openbaar vervoer
- Johann Gottfried Walther
Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik respecteer je, vlinder, dat je serieus hierover hebt nagedacht.
Maar lezende wat de Heere Jezus op de sabbath aan werken van barmhartigheid èn noodzakelijkheid verrichtte, en het commentaar wat Hij daarop kreeg, wist Hij uitstekend op bijbelse gronden te weerleggen.
Markus 2:27
En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat.
Dus wat mij betreft, stap jij rustig in de bus.
Maar lezende wat de Heere Jezus op de sabbath aan werken van barmhartigheid èn noodzakelijkheid verrichtte, en het commentaar wat Hij daarop kreeg, wist Hij uitstekend op bijbelse gronden te weerleggen.
En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat.
maar heb je dan wel een andere optie?Johann Gottfried Walther schreef:Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
Onderbouwing?Johann Gottfried Walther schreef:Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mooie post Jan!jvdg schreef:Ik respecteer je, vlinder, dat je serieus hierover hebt nagedacht.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Voor die buschauffeur is het 4de gebod er toch ook.Luther schreef:Onderbouwing?Johann Gottfried Walther schreef:Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
En hij valt m.i. echt niet onder de noodzakelijke werkzaamheden
als zoals voor verzorgende beroepen en hulpdiensten e.d.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Nee, maar als hij vlinder voor een werk der barmhartigheid naar Rotterdam moet rijden, dan verricht hij op dat moment noodzakelijk werk, toch?Johann Gottfried Walther schreef:Voor die buschauffeur is het 4de gebod er toch ook.Luther schreef:Onderbouwing?Johann Gottfried Walther schreef:Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
En wat is de oplossing voor vlinder die wel de werken van noodzakelijkheid en barmhartigheid moet vervullen?Johann Gottfried Walther schreef:Voor die buschauffeur is het 4de gebod er toch ook.Luther schreef:Onderbouwing?Johann Gottfried Walther schreef:Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
Dat kan en mag je zo zien, maar daarom zou ik niet iemand anders voor mij op zondag willen laten werken.Luther schreef:Nee, maar als hij vlinder voor een werk der barmhartigheid naar Rotterdam moet rijden, dan verricht hij op dat moment noodzakelijk werk, toch?Johann Gottfried Walther schreef:Voor die buschauffeur is het 4de gebod er toch ook.Luther schreef:Onderbouwing?Johann Gottfried Walther schreef:Ik zou ook dan geen gebruik maken van het Openbaar vervoer op zondag.
Maar mijn zienswijze is geen wetmatigheid.
Gezegende zondag gewenst,
groet,
JGW
Ik denk niet dat je collega's er mee akkoord gaan, als je in de zorg (of bij politie oid) zegt: Ik werk niet op zondagen, dat doen jullie maar voor mij...Johann Gottfried Walther schreef:Dat kan en mag je zo zien, maar daarom zou ik niet iemand anders voor mij op zondag willen laten werken.
Of, later als je oud bent, en in een (refo)-verzorgingshuis ligt, en niemand komt er bij je die dag, want al het verzorgend personeel werkt niet op zondag...
Gelukkig maar voor de patiënten die de zorg nodig hebben en daar naar uitzien.Johann Gottfried Walther schreef:Maar mijn zienswijze is geen wetmatigheid.
JGW
Heb je zelf wel eens in het ziekenhuis gelegen?
Ik pleit helemaal niet voor het nalaten van noodzakelijke werkzaamheden.memento schreef:Ik denk niet dat je collega's er mee akkoord gaan, als je in de zorg (of bij politie oid) zegt: Ik werk niet op zondagen, dat doen jullie maar voor mij...Johann Gottfried Walther schreef:Dat kan en mag je zo zien, maar daarom zou ik niet iemand anders voor mij op zondag willen laten werken.
Of, later als je oud bent, en in een (refo)-verzorgingshuis ligt, en niemand komt er bij je die dag, want al het verzorgend personeel werkt niet op zondag...
Dus weer de vraag: Oplossing?Johann Gottfried Walther schreef:Ik pleit helemaal niet voor het nalaten van noodzakelijke werkzaamheden.memento schreef:Ik denk niet dat je collega's er mee akkoord gaan, als je in de zorg (of bij politie oid) zegt: Ik werk niet op zondagen, dat doen jullie maar voor mij...Johann Gottfried Walther schreef:Dat kan en mag je zo zien, maar daarom zou ik niet iemand anders voor mij op zondag willen laten werken.
Klopt, je pleit alleen voor het onmogelijk maken om dat te kunnen uitvoeren.Johann Gottfried Walther schreef:Ik pleit helemaal niet voor het nalaten van noodzakelijke werkzaamheden.memento schreef:Ik denk niet dat je collega's er mee akkoord gaan, als je in de zorg (of bij politie oid) zegt: Ik werk niet op zondagen, dat doen jullie maar voor mij...Johann Gottfried Walther schreef:Dat kan en mag je zo zien, maar daarom zou ik niet iemand anders voor mij op zondag willen laten werken.