Ik heb het een half jaar geleden gekocht tijdens een avond van Open Doors, vond het een bijzonder boek. "Mijn strijd voor Allah, een vrouw op zoek naar de waarheid" door Johanna Al-Sain en Ernst Schrupp.hervormde schreef:Vorig jaar zomer heb ik een boekje gelezen over een christin die moslima werd. En ze heeft dit geloof tot het uiterste verdedigd. Is ook op hadj geweest. Maar uiteindelijk door een ontmoeting met Jehovahgetuigen weer teruggebracht in de handen van de Heere. Weet of kent iemand dat boekje? Ik ben de titel kwijt.
Bekeerd in Elspeet
Re: Bekeerd in Elspeet

Het zal toch je kind zijn, dat zo in de klauwen van satan verstrikt raakt...hervormde schreef:Dus begon Helma Frens (17) een zoektocht langs de wereldreligies. Uiteindelijk belandde zij bij de islam en vond wat ze zocht.
Vreselijk ja, maar ik ben zelf meer bewogen om het kind zelf.Tiberius schreef:Het zal toch je kind zijn, dat zo in de klauwen van satan verstrikt raakt...hervormde schreef:Dus begon Helma Frens (17) een zoektocht langs de wereldreligies. Uiteindelijk belandde zij bij de islam en vond wat ze zocht.
Dit is intriest.
Maar laten we niet voorbijgaan aan de ontwikkeling die zij heeft doorgemaakt. Laten we naar binnen kijken, hoe het met ons is gesteld. Ten diepste zijn we geen haar beter, en proberen wij ook op verschillende manieren de zaligheid te verdienen, en we doen dat met een 'vrome' dekmantel. Laten we bij onszelf nagaan of wij de liefde van Christus uitstralen, of mensen het aan ons kunnen zien dat we met liefde de Heere dienen en niet alleen een vormelijk wetticisme aanhangen!
Maar laten we niet voorbijgaan aan de ontwikkeling die zij heeft doorgemaakt. Laten we naar binnen kijken, hoe het met ons is gesteld. Ten diepste zijn we geen haar beter, en proberen wij ook op verschillende manieren de zaligheid te verdienen, en we doen dat met een 'vrome' dekmantel. Laten we bij onszelf nagaan of wij de liefde van Christus uitstralen, of mensen het aan ons kunnen zien dat we met liefde de Heere dienen en niet alleen een vormelijk wetticisme aanhangen!
--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vraag me ook af of ze de zoektocht alleen gedaan heeft, of ook met invloed van haar Nederlandse (die ook overgegaan is) en haar Marokaanse(?) vriendin.jvdg schreef:Vreselijk ja, maar ik ben zelf meer bewogen om het kind zelf.Tiberius schreef:Het zal toch je kind zijn, dat zo in de klauwen van satan verstrikt raakt...hervormde schreef:Dus begon Helma Frens (17) een zoektocht langs de wereldreligies. Uiteindelijk belandde zij bij de islam en vond wat ze zocht.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Wat triest, ja en zo'n dorp en dorpsjeugd is meedogenloos, ik denk met schaamte terug aan mijn eigen jeugd.
Op onze zondagsschool kwam een jongetje van roomse afkomst, maar ja rooms = slecht, wij hebben hem erafgepest.
Ik schaam me diep als ik er aan terugdenkt
Mijn eigen kinderen zijn veel meer gewend met andersdenkende om te gaan op de reformatirische school waar ze eerst op zaten, waren verschillende nationaliteiten en later toen die school opgeheven was hebben ze op een gemengde school gezeten met heel veel verschillende godsdiensten, nu zitten zij weer op een refoschool, het valt hun op dat er heel veel rasisme is onder de leerlingen.
Ook dit meisje hoe zielig ze zichzelf ook vind moet er rekening mee houden dat de kinderen in het dorp het niet gewend zijn als er massa's met hoofddoekje lopen vant het niet meer op.
Wij in Rotterdam zijn de enige Refo's in de buurt, en hebben best veel kritiek gehad op ons kinderaantal e.d., maar als er iets is komen de mensen naar ons toe, ze weten dat we een mogelijkheid zoeken voor een oplossing.
Dus ja het is jammer voor zo'n meisje, maar ik las de opmerking dat zij een zoektocht is gaan doen onder invloed van haar moslimvriendin, ik denk ook dat dat het grote invloed gehad heeft.
Een moslim uit onze straat wacht op een nier, ik heb beloofd tot mijn God te bidden voor hem, zijn ogen begonnen te glimmen.
dat was een mooi moment
gr Samanthi
Op onze zondagsschool kwam een jongetje van roomse afkomst, maar ja rooms = slecht, wij hebben hem erafgepest.
Ik schaam me diep als ik er aan terugdenkt
Mijn eigen kinderen zijn veel meer gewend met andersdenkende om te gaan op de reformatirische school waar ze eerst op zaten, waren verschillende nationaliteiten en later toen die school opgeheven was hebben ze op een gemengde school gezeten met heel veel verschillende godsdiensten, nu zitten zij weer op een refoschool, het valt hun op dat er heel veel rasisme is onder de leerlingen.
Ook dit meisje hoe zielig ze zichzelf ook vind moet er rekening mee houden dat de kinderen in het dorp het niet gewend zijn als er massa's met hoofddoekje lopen vant het niet meer op.
Wij in Rotterdam zijn de enige Refo's in de buurt, en hebben best veel kritiek gehad op ons kinderaantal e.d., maar als er iets is komen de mensen naar ons toe, ze weten dat we een mogelijkheid zoeken voor een oplossing.
Dus ja het is jammer voor zo'n meisje, maar ik las de opmerking dat zij een zoektocht is gaan doen onder invloed van haar moslimvriendin, ik denk ook dat dat het grote invloed gehad heeft.
Een moslim uit onze straat wacht op een nier, ik heb beloofd tot mijn God te bidden voor hem, zijn ogen begonnen te glimmen.
dat was een mooi moment
gr Samanthi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Waar komt het artikel eigenlijk vandaan?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Trouw: http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... peet_.htmlpierre27 schreef:Waar komt het artikel eigenlijk vandaan?
Maar waarom wil ze nu werken om zalig te worden? Ze wilde graag zalig worden, maar haar kerk had geen antwoord.
Wil je beweren dat vanwege haar ongeloof de kerk hiervoor schuldig is?Kaw schreef:Maar waarom wil ze nu werken om zalig te worden? Ze wilde graag zalig worden, maar haar kerk had geen antwoord.
Auto schreef:Wil je beweren dat vanwege haar ongeloof de kerk hiervoor schuldig is?Kaw schreef:Maar waarom wil ze nu werken om zalig te worden? Ze wilde graag zalig worden, maar haar kerk had geen antwoord.
Heb je die film gezien van die 2 ex-refo's? Ook die mistten de zekerheid van het geloof en zijn toen verder gaan zoeken. Maarten 't Hart? Zelfde verhaal. Ook in mijn omgeving zijn er ex-refo's met hetzelfde verhaal. Angst voor de dood en voor God en de kerk had geen antwoord. Ongeloof is een persoonlijke schuld, maar ogenschijnlijke onbekwaamheid in het ook maar een beetje kunnen prediken van het evangelie is de schuld van de kerk waar deze jongeren uit komen.„Ik heb vaak in mijn bed gehuild omdat ik bang was voor de dood. Er werd me ook niet echt verteld wat er met me zou gebeuren. Maar de islam is duidelijk over wie ik ben als ik dood ben. Ik vind daar echt rust in.”
Het probleem is, dat de natuurlijke mens het verlossingswerk van Christus niet wil accepteren. Het is hem een dwaasheid en een gruwel. Daarom keert men zich naar de afgodendienst.Kaw schreef:Auto schreef:Wil je beweren dat vanwege haar ongeloof de kerk hiervoor schuldig is?Kaw schreef:Maar waarom wil ze nu werken om zalig te worden? Ze wilde graag zalig worden, maar haar kerk had geen antwoord.Heb je die film gezien van die 2 ex-refo's? Ook die mistten de zekerheid van het geloof en zijn toen verder gaan zoeken. Maarten 't Hart? Zelfde verhaal. Ook in mijn omgeving zijn er ex-refo's met hetzelfde verhaal. Angst voor de dood en voor God en de kerk had geen antwoord. Ongeloof is een persoonlijke schuld, maar ogenschijnlijke onbekwaamheid in het ook maar een beetje kunnen prediken van het evangelie is de schuld van de kerk waar deze jongeren uit komen.„Ik heb vaak in mijn bed gehuild omdat ik bang was voor de dood. Er werd me ook niet echt verteld wat er met me zou gebeuren. Maar de islam is duidelijk over wie ik ben als ik dood ben. Ik vind daar echt rust in.”
Het eenzijdige Godswerk waar jij op doelt is voor iedereen prima behapbaar, maar er moet wel een manier zijn om deel te krijgen aan dat eenzijdige Godswerk. Heb jij een antwoord op de vraag hoe je deel krijgt aan God's genade, zonder dat dit de begrippen 'wachten' en 'er maar veel bidden om' bevat?Tiberius schreef:Het probleem is, dat de natuurlijke mens het verlossingswerk van Christus niet wil accepteren. Het is hem een dwaasheid en een gruwel. Daarom keert men zich naar de afgodendienst.Kaw schreef:Auto schreef:Wil je beweren dat vanwege haar ongeloof de kerk hiervoor schuldig is?Kaw schreef:Maar waarom wil ze nu werken om zalig te worden? Ze wilde graag zalig worden, maar haar kerk had geen antwoord.Heb je die film gezien van die 2 ex-refo's? Ook die mistten de zekerheid van het geloof en zijn toen verder gaan zoeken. Maarten 't Hart? Zelfde verhaal. Ook in mijn omgeving zijn er ex-refo's met hetzelfde verhaal. Angst voor de dood en voor God en de kerk had geen antwoord. Ongeloof is een persoonlijke schuld, maar ogenschijnlijke onbekwaamheid in het ook maar een beetje kunnen prediken van het evangelie is de schuld van de kerk waar deze jongeren uit komen.„Ik heb vaak in mijn bed gehuild omdat ik bang was voor de dood. Er werd me ook niet echt verteld wat er met me zou gebeuren. Maar de islam is duidelijk over wie ik ben als ik dood ben. Ik vind daar echt rust in.”
Zeker heb ik dat, dat kan ik zo uit de Bijbel citeren: "Geloof in de Heere Jezus".Kaw schreef:Het eenzijdige Godswerk waar jij op doelt is voor iedereen prima behapbaar, maar er moet wel een manier zijn om deel te krijgen aan dat eenzijdige Godswerk. Heb jij een antwoord op de vraag hoe je deel krijgt aan God's genade, zonder dat dit de begrippen 'wachten' en 'er maar veel bidden om' bevat?