Bekeerd of????
Lijkt mij zeker geen gemakkelijke zaak. Als het zo gemakkelijk zou gaan zou iedereen wel bekeerd worden. Niet dat dat niet kan hoor, want voor God zijn alle dingen mogelijk.
Het punt waar ik mee zit is het feit dat er zo gemakkelijk over gedacht wordt. In God geloven en je bent bekeerd. Er moet toch wel meer zijn dan dat. Iets van berouw van je zonden etc.
Het punt waar ik mee zit is het feit dat er zo gemakkelijk over gedacht wordt. In God geloven en je bent bekeerd. Er moet toch wel meer zijn dan dat. Iets van berouw van je zonden etc.
Dat zijn daar gevolgen van.
Als ik heb gezondigd dan schaam ik me heel erg omdat ik God ben afgevallen, juist in tegenstelling tot alles wat Hij voor mij heeft gedaan.
Je wordt vervuld, je wilt van Hem getuigen!
Je bent bedroeft over al die mensen die dit niet kennen. (of er nog over twijfelen)
Het 'bekeerd worden' was niet moeilijk. Daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik kan zelfs niet zeggen wanneer het gebeurd is.
Dat wil niet zeggen dat ik tegen iemand kan zeggen "Joh, je moet je bekeren" en dat die persoon dat dan even doet.
Was het maar zo
(niet om mijnentwil, maar om Zijn Naam!)
Maar de praktijk is dat tegen elke ongelovige waartegen ik over Jezus heb gesproken, geen van allen echt geinteresseerd is gegaan.
Als iemand mij vraagt: "Is het makkelijk, mensen bekeren" dan kan ik alleen maar zeggen: Nee, het is onmogelijk, het is me nog nooit gelukt.
Als ik heb gezondigd dan schaam ik me heel erg omdat ik God ben afgevallen, juist in tegenstelling tot alles wat Hij voor mij heeft gedaan.
Je wordt vervuld, je wilt van Hem getuigen!
Je bent bedroeft over al die mensen die dit niet kennen. (of er nog over twijfelen)
Het 'bekeerd worden' was niet moeilijk. Daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik kan zelfs niet zeggen wanneer het gebeurd is.
Dat wil niet zeggen dat ik tegen iemand kan zeggen "Joh, je moet je bekeren" en dat die persoon dat dan even doet.
Was het maar zo

(niet om mijnentwil, maar om Zijn Naam!)
Maar de praktijk is dat tegen elke ongelovige waartegen ik over Jezus heb gesproken, geen van allen echt geinteresseerd is gegaan.
Als iemand mij vraagt: "Is het makkelijk, mensen bekeren" dan kan ik alleen maar zeggen: Nee, het is onmogelijk, het is me nog nooit gelukt.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Precies Robert. Ik weet ook niet wanneer het gebeurd is. 't Schijnt dat dat bij het gros van de mensen het geval is.Oorspronkelijk gepost door Robert Het 'bekeerd worden' was niet moeilijk. Daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik kan zelfs niet zeggen wanneer het gebeurd is.
En dát wordt juist in de rechterflank der gereformeerden sterk in twijfel getrokken. Je moet een "bepaalde ervaring" hebben gehad, een chronologische volgorde van bekeringsstappen hebben meegemaakt.
Je moet (met de nadruk op móet) van oudvaders houden en er veel in lezen.
Als je bekeerd bent ga je je opeens anders kleden. (donker wel te verstaan....)
Allemaal zelfgemaakte regels!
Ik lees het niet in Zijn woord.
Een 'breekje' van Breekijzertje
Waarom niet? Dit willen kan toch nooit van jezelf zijn?Dit doet mij voorkomen alsof het kunnen verdienen. zo van ik wil het, dus ik krijg het ook. Dit lijkt mij niet juist.
Wat is de reden van het niet komen tot Christus?
"Gij wilt tot Mij niet komen, opdat gij het leven moogt hebben" (Joh. 5).
Toch de boodschap:
"Die wil, die kome en neme het water des levens om niet!" (Openb. 22)
Vanwege de zekerheid:
"werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven; Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. " (Filip. 2)
Ík verzin niets! Je moet lezen lezen lezen tukmans!!!!!!!! Anderen verzinnen dit voor je en vinden dat dit moet.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDat is dikke onzin breekie. echt dikke onzin. Dat verzin jij!!!!!Je moet (met de nadruk op móet) van oudvaders houden en er veel in lezen.
er moet helemaal niets!!!
En het moet jou als gergemmer bekend in de oren klinken.
Af en toe....................................brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............
Breekijzertje,
Wordt jij nooit (door de duivel?) aangevallen over je levenswandel, over je 'los van God leven'? Wordt je niet aangevallen dat je leeft (in gedachten, woorden en werken) als een ongelovige? Als ik voor mezelf spreek werpt dat je altijd weer terug op Christus, maar kan je je misschien indenken dat er Christenen zijn met een aangevochten leven? Je moet niet direct die beleving in een rechtse of zware hoek zetten, bid voor die mensen dat ze meer zekerheid mogen ontvangen! Maar ook in onze (de rechtse/zware?) gezindte zijn er mensen met een sterk geloof, reken maar! Zoek a.j.b. de overeenkomsten en niet de verschillen.
Wat ik echt jammer vind is dat jij heel veel denkt te zeggen over de rechterflank. Ik heb een hekel aan generaliserende opmerkingen in het algemeen, maar helemaal over zulke zaken. Het zijn ook je geloofsgenoten Breekijzertje!!
Begrijp me goed, ik stel hier jouw geloof niet ter discussie, maar zou ik het anders onder woorden brengen. (maar misschien ligt dat meer in je karakter :% )
Groeten,
Pim.
Wordt jij nooit (door de duivel?) aangevallen over je levenswandel, over je 'los van God leven'? Wordt je niet aangevallen dat je leeft (in gedachten, woorden en werken) als een ongelovige? Als ik voor mezelf spreek werpt dat je altijd weer terug op Christus, maar kan je je misschien indenken dat er Christenen zijn met een aangevochten leven? Je moet niet direct die beleving in een rechtse of zware hoek zetten, bid voor die mensen dat ze meer zekerheid mogen ontvangen! Maar ook in onze (de rechtse/zware?) gezindte zijn er mensen met een sterk geloof, reken maar! Zoek a.j.b. de overeenkomsten en niet de verschillen.
Wat ik echt jammer vind is dat jij heel veel denkt te zeggen over de rechterflank. Ik heb een hekel aan generaliserende opmerkingen in het algemeen, maar helemaal over zulke zaken. Het zijn ook je geloofsgenoten Breekijzertje!!
Begrijp me goed, ik stel hier jouw geloof niet ter discussie, maar zou ik het anders onder woorden brengen. (maar misschien ligt dat meer in je karakter :% )
Groeten,
Pim.
Zoals jij het brengt, Tukker, dan lijkt het net alsof alleen de sterken, die het dus kunnen, bekeerd worden. Gods Woord spreekt er juist van dat de zwakken bekeerd worden.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Lijkt mij zeker geen gemakkelijke zaak. Als het zo gemakkelijk zou gaan zou iedereen wel bekeerd worden. Niet dat dat niet kan hoor, want voor God zijn alle dingen mogelijk.
Daar zit dan net de kneep: we voelen ons zo sterk, dat we denken het zelf te kunnen. Wedden dat het dan niet gebeurt? Worden als een kind, zegt Jezus. Dat druist tegen onze hoogmoed in. "Dat is te makkelijk", roepen we dan. Maar dat is wel geloven.
Probeer a.j.b. wat meer vanuit je Christelijke Liefde te spreken. Welk nut dient dit nou??Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeÍk verzin niets! Je moet lezen lezen lezen tukmans!!!!!!!! Anderen verzinnen dit voor je en vinden dat dit moet.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDat is dikke onzin breekie. echt dikke onzin. Dat verzin jij!!!!!Je moet (met de nadruk op móet) van oudvaders houden en er veel in lezen.
Af en toe....................................brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............
Pim.
Breek zei:
Lecram:
Ik heb dit nog nooit horen verkondigen bij ons in de kerk. Absolute onzin.Ík verzin niets! Je moet lezen lezen lezen tukmans!!!!!!!! Anderen verzinnen dit voor je en vinden dat dit moet.
Lecram:
Niet alleen de sterken, maar er zullen ook zwakken begkeerd worden. Immers een kruimel genade is genoeg.Zoals jij het brengt, Tukker, dan lijkt het net alsof alleen de sterken, die het dus kunnen, bekeerd worden. Gods Woord spreekt er juist van dat de zwakken bekeerd worden.
Mijn excuses Pim, maar als mij dingen in de mond worden gelegd door iemand die verkeerd leest (bewust of onbewust dat laat ik dan maar even in het midden) kan ik soms wat mierig worden hoor.Oorspronkelijk gepost door PimProbeer a.j.b. wat meer vanuit je Christelijke Liefde te spreken. Welk nut dient dit nou??Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeÍk verzin niets! Je moet lezen lezen lezen tukmans!!!!!!!! Anderen verzinnen dit voor je en vinden dat dit moet.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDat is dikke onzin breekie. echt dikke onzin. Dat verzin jij!!!!!Je moet (met de nadruk op móet) van oudvaders houden en er veel in lezen.
Pim.
Bij Robert kwam het net ook voor dat zijn woorden door dezelfde persoon werden verdraaid.
Ik constateer gewoon feiten in mijn omgeving en als ik die hier niet kan ventileren dan weet ik het niet meer........ :#
volgens mij is ons breekijzertje roodgloeiend omdat ze niet kan lezen.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door jacob
Ha breekijzer,
Iemand die niet bekeerd is is niet gek of iets dergelijks hoor. Hij kan ook lezen en hij kan ook beoordelen. Hij kan ook iemands bekeringsgeschiedenis naast de bijbel leggen en vergelijken. Idd hem komt het oordeel niet toe net als bekeerde mensen. Maar we mogen tegenwoordig nergens meer iets van zeggen. Als iemand zegt bekeerd te zijn en in de uiting van zijn leven daar niets van blijkt (al heel lang) dan mag iemand best daar vraagtekens bij zetten. Ook als het dogmatish niet klopt. vb Ik neem Christus eff aan want Hij is toch voor mij gestorven. Dan lees je maar de helft in de bijbel. En dat kan een onbekeerde best wel constateren.
--------------------------------------------------------------------------------
Ik mag geloven dat Jezus voor mijn zonden heeft betaald. Hij heeft mij aangenomen. Ik doe nog wel elke dag verkeerde (zondige) dingen en uit mijn leven blijkt soms niet dat ik gelovig ben.......
En toch woont Hij in mij......
Leg jij dit nu ff naast de bijbel om te controleren of ik dogmatisch goed bezig ben.
Ik hoor het dan wel van je.
ik heb het helemaal niet over jouw bekering ik geef alleen maar een paar voorbeelden die een onbekeerde best kan beoordelen Als we hier eens wat beter gaan lezen zou dat de discussie een stuk verbeteren.
quote:
Oorspronkelijk gepost door jacob
Ha breekijzer,
Iemand die niet bekeerd is is niet gek of iets dergelijks hoor. Hij kan ook lezen en hij kan ook beoordelen. Hij kan ook iemands bekeringsgeschiedenis naast de bijbel leggen en vergelijken. Idd hem komt het oordeel niet toe net als bekeerde mensen. Maar we mogen tegenwoordig nergens meer iets van zeggen. Als iemand zegt bekeerd te zijn en in de uiting van zijn leven daar niets van blijkt (al heel lang) dan mag iemand best daar vraagtekens bij zetten. Ook als het dogmatish niet klopt. vb Ik neem Christus eff aan want Hij is toch voor mij gestorven. Dan lees je maar de helft in de bijbel. En dat kan een onbekeerde best wel constateren.
Ik mag geloven dat Jezus voor mijn zonden heeft betaald. Hij heeft mij aangenomen. Ik doe nog wel elke dag verkeerde (zondige) dingen en uit mijn leven blijkt soms niet dat ik gelovig ben.......
En toch woont Hij in mij......
Leg jij dit nu ff naast de bijbel om te controleren of ik dogmatisch goed bezig ben.
Ik hoor het dan wel van je.
ik heb het helemaal niet over jouw bekering ik geef alleen maar een paar voorbeelden die een onbekeerde best kan beoordelen Als we hier eens wat beter gaan lezen zou dat de discussie een stuk verbeteren.
Het is niet mijn bedoeling om je de mond te snoeren! Maar probeer het dan maar te vernauwen tot jouw omgeving. Volgens mij behoren ca. 100.000 mensen in NL tot de rechterflank. Je legt die mensen allerlei woorden in de mond, waar het gros zijn/haar handtekening nooit onder zou zetten!!!Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeMijn excuses Pim, maar als mij dingen in de mond worden gelegd door iemand die verkeerd leest (bewust of onbewust dat laat ik dan maar even in het midden) kan ik soms wat mierig worden hoor.Oorspronkelijk gepost door Pim
Probeer a.j.b. wat meer vanuit je Christelijke Liefde te spreken. Welk nut dient dit nou??
Pim.
Bij Robert kwam het net ook voor dat zijn woorden door dezelfde persoon werden verdraaid.
Ik constateer gewoon feiten in mijn omgeving en als ik die hier niet kan ventileren dan weet ik het niet meer........ :#
Groeten,
Pim.
Gods Woord spreekt ervan dat alleen de zwakken bekeerd worden:Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Niet alleen de sterken, maar er zullen ook zwakken bekeerd worden. Immers een kruimel genade is genoeg.
1 Kor. 1:27 Maar het dwaze der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou; en het zwakke der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij het sterke zou beschamen;
28 En het onedele der wereld, en het verachte heeft God uitverkoren, en hetgeen niets is, opdat Hij hetgeen iets is, te niet zou maken;
29 Opdat geen vlees zou roemen voor Hem.
[off-topic]maakt er maar wat meer van. Alleen de GG heeft al zo'n 90.000 leden[/off-topic]Oorspronkelijk gepost door Pim
Volgens mij behoren ca. 100.000 mensen in NL tot de rechterflank. Je legt die mensen allerlei woorden in de mond, waar het gros zijn/haar handtekening nooit onder zou zetten!!!
Groeten,
Pim.