Ander schreef:wat een idiote discussie. Alsjeblieft zeg...
Straks gaan ze me nog verbieden m'n vrouw te zoenen, pffff

Ander schreef:wat een idiote discussie. Alsjeblieft zeg...
Das wel ff wat anders.Ander schreef:wat een idiote discussie. Alsjeblieft zeg...
Precies. Daarnaast hoef je je niet in te laten inenten, geen groente en fruit te eten. God kan er immers best voor zorgen dat je niet ziek wordt. Geen medicijnen slikken. En vooral in de stad je fiets niet op slot zetten....Gijs83 schreef:Die van die vingerhoedjes zit wel wat in, denk ik, maar als we op God zien zijn dan los bekertjes of een vingerhoed wel nodig? Hij kan er toch voor zorgen dat door de ene beker niemand besmet wordt?
Zouden we daar die keren dat Heilig Avondmaal in een jaar bediend worden in dezen niet op God mogen vertrouwen. Het heeft natuurlijk 2 kanten, maar er moet toch ook een besef van een vertrouwen op God blijven. We moeten toch niet teveel ons vertrouwen op de middelen zetten???!!!Marnix schreef:Precies. Daarnaast hoef je je niet in te laten inenten, geen groente en fruit te eten. God kan er immers best voor zorgen dat je niet ziek wordt. Geen medicijnen slikken. En vooral in de stad je fiets niet op slot zetten....Gijs83 schreef:Die van die vingerhoedjes zit wel wat in, denk ik, maar als we op God zien zijn dan los bekertjes of een vingerhoed wel nodig? Hij kan er toch voor zorgen dat door de ene beker niemand besmet wordt?
Kom op, dit is een non-argument. God vraagt van ons om ons niet moedwillig in gevaar te begeven en om ons gezonde verstand te gebruiken. Hij geeft ons middelen en vraagt van ons daar verantwoord mee om te gaan.
Inderdaad.Ander schreef:wat een idiote discussie. Alsjeblieft zeg...
Vanaf 70% ja....Gian schreef:Inderdaad.Ander schreef:wat een idiote discussie. Alsjeblieft zeg...
Bovendien dood de alcohol alle bacterieen.
Vertrouwen op God en logisch nadenken gaan best samen hoorGijs83 schreef:Zouden we daar die keren dat Heilig Avondmaal in een jaar bediend worden in dezen niet op God mogen vertrouwen. Het heeft natuurlijk 2 kanten, maar er moet toch ook een besef van een vertrouwen op God blijven. We moeten toch niet teveel ons vertrouwen op de middelen zetten???!!!Marnix schreef:Precies. Daarnaast hoef je je niet in te laten inenten, geen groente en fruit te eten. God kan er immers best voor zorgen dat je niet ziek wordt. Geen medicijnen slikken. En vooral in de stad je fiets niet op slot zetten....Gijs83 schreef:Die van die vingerhoedjes zit wel wat in, denk ik, maar als we op God zien zijn dan los bekertjes of een vingerhoed wel nodig? Hij kan er toch voor zorgen dat door de ene beker niemand besmet wordt?
Kom op, dit is een non-argument. God vraagt van ons om ons niet moedwillig in gevaar te begeven en om ons gezonde verstand te gebruiken. Hij geeft ons middelen en vraagt van ons daar verantwoord mee om te gaan.
Ach, in een huwelijk is het zo "Samen alles of samen niets", dus gewoon zoenen zou ik zeggen:)Ander schreef:wat een idiote discussie. Alsjeblieft zeg...
-DIA- schreef:"De drinkbekerS der dankzegging, dien wij dankzeggende zegenen...
Moet het Avondmaalsformulier dan ook aangepast worden...?