AUto,
Ik heb ook de indruk dat je de boel wat generaliseert, maar dat kan zo lijken. Begrijp mij in elk geval goed (voor het geval je mijn postings verkeerd opvatte?:))
Ik heb het niet moeilijk binnen de Gergem. 
Wel is het zo dat ik me soms ga irriteren aan zaken waar mensen in de kerk opeens een hoop drukte over gaan maken, over het algemeen uiterlijke zaken, over de losbandige jeugd der gemeente enz.....
Dan denk ik: Probeer de jeugd nu eens te boeien met zaken uit het Evangelie, zaken van eeuwigheidswaarde, hamer niet steeds op al die bijzaken.
Want veel jongeren denken m.i.: ALs GOd me wil bekeren dan doet Hij dat wel, en anders zal ik wel niet uitverkoren zijn!
En dat is zo triest!!
Het gaat mij er om dat het allemaal zo farizeistisch begint te lijken, maar dat is mijn mening.
Verder wil ik benadrukken dat het absoluut niet om de twee genoemde dominees gaat binnen de gergem. Er zijn gelukkig! nog vele anderen die die zaken wel benadrukken en mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen.
AFgelopen zondag hadden we een Ds. die de 80 gepasseerd is, maar jong en oud kan blijven boeien, maar dat is uiteraard een gave van God. Hij wees er op dat er buiten Jezus geen leven is en dat Hij het zo waard is gezocht te worden, want: Al wat aan Hem is is gans begeerlijk!
Dat is waar je naar moet zoeken en wat je mag vinden in Hem!
GRoetjes Nicname