mooi gebed

Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Jacob

Je schreeg n.av.
Overigens leert de Kerk ook, dat Maria ook verder een heilig en zondeloos leven heeft geleid.
het volgende
Dan liegt de bijbel waarschijnlijk. Er staat duidelijk 2X in de bijbel dat Jezus Zijn moeder terrecht wees
Namelik in 4 Jezus zeide tot haar: Vrouw, wat heb Ik met u te doen? Mijn ure is nog niet gekomen
En in lukas 48 En zij, Hem ziende, werden verslagen; en Zijn moeder zeide tot Hem: Kind! waarom hebt Gij ons zo gedaan? Zie, Uw vader en ik hebben U met angst gezocht.
49 En Hij zeide tot hen: Wat is het, dat gij Mij gezocht hebt? Wist gij niet, dat Ik moet zijn in de dingen Mijns Vaders?
50 En zij verstonden het woord niet, dat Hij tot hen sprak.
Verder is de Heere Jezus op de normale manier geboren. Dus op de manier waarvan God in Genesis zei. Met smart zult gij kinderen baren.
Wat dit met liegen te maken heeft ontgaat mij een beetje ik leid eruit dat Maria bezorgd was om Jezus en tevens niet precies wist welke werken de Heer moest doen ! Vergeet niet dat het een ongeloofelijk iets is als je de moeder van de Heer bent … dat je uitverkoren bent door God..dat een engel je dit komt vertellen ! En de bijbel liegt niet!

Je schreef
Sterker nog. Hij werd door zondaren de dood ingejaagd
Ja en …. Maria heeft Jezus toch niet de dood ingejaagd ?!

Je schreef
De bijbel beschuldigt, niet wij!!
Nou ik snap dit niet maar dat zal wel aan mij liggen, beschuldigt de bijbel Maria ?

Nu even versneld door je posting heen

Maria is een uitzondering op de mensen en dit is gebaseerd op feiten uit de bijbel !
Dus vanwaar die argwanigheid en twijfel t.o.v Maria begrijp ik echt niet. Nu kun je met allerlei bijbel teksten komen (ik leer daar overigens veel van) maar hetgeen ik gepost heb is toch waar of niet. Is het niet zo dat jij van jongs af aan ingegoten hebt dat Maria zondig was is ? is dat ook niet een van de speerpunten van de protestanten ?

Als je wil zet ik nog wat zaken over Maria hier op het forum met verassende uitspraken oa van luther

Ach weet je wat ik gooi 2 discussies over nu en een minuut op het forum

groetjes
jacob

Bericht door jacob »

Een mens is in ware kennis en gerechtigheid gemaakt door de God. Als Maria het werk van Christus niet kon doorzien dan was dat een gevolg van de zonde.
Je gaat niet in op mijn argumenten. Dus ik heb verder geen zin meer op hier verder over te praten.

Maria was gewoon een zondares. NIKS MEER NIKS MINDER.

Een zondaar heeft een Zaligmaker nodig. En Maria wist dat maar al te goed. Dit vind ik het alle duidelijkste argument. Hier ben ik niet van af te brengen. En verder praten hierover is zinloos. Verder heb ik vreselijk veel moeite met het volgende feit:

Als Maria dan zonder zonde zou zijn geweest.
Waarom moest ze dan op de normale manier kinderen krijgen.
Waarom moest zij de dood sterven.

bijbelse bronnen
Genesis 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Genesis 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

Genesis 2:17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Als het werkelijk waar is dat Maria zonder zonde moest sterven, zou dat voor mij de reden zijn om te breken met mijn geloof. Ik ben zeer stellig maar ik wil hiermee aangeven hoe belangrijk ik dit vind.

[Aangepast op 23/7/03 door jacob]
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Als Maria het werk van Christus niet kon doorzien dan was dat een gevolg van de zonde.
dit staat waar ??
En verder praten hierover is zinloos
tja om bepaalde feiten kun je niet heen !
jacob

Bericht door jacob »

ik heb mijn vorige posting aangepast

Een zondaar heeft een Zaligmaker nodig. En Maria wist dat maar al te goed. Dit vind ik het alle duidelijkste argument. Hier ben ik niet van af te brengen.

dit is een feit.

Lukas 1:47 En mijn geest verheugt zich in God, mijn Zaligmaker;

Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Jacob
je zei
Een zondaar heeft een Zaligmaker nodig
Mee eens maar..... Maria was voorbestemd en een uitzondering op alle andere mensen en dus is het aanhalen van haar stamboom wel aardig maar niet echt van belang Maria de moeder van Jezus is en blijft een uitzondering Als ze echt zo zondig is vraag ik me af waarom je wel erkent dat Maria de moeder van Jezus is Gezien je erfzonde verhaal klopt dit dus niet!
Je erkent toch ook de onbevlekte ontvangenis ?

Feit
Bij de vraag “WAAROMâ€
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Bart, voordat de discussie ontspoort. Ik had een posting gereed, echter die ging verloren.

Hij kwam in het kort hier op neer. Het door jouw gebruikte Griekse Woord wat afstamt van 'charin' heeft geen enkele grond. Dit Woord wordt ook in de Schrift gebruikt voor Stefanus als hij 'vol van genade was'. Vol van genade en dan toch zondaar? Ja, dat wist Stefanus en daarom mocht hij de Zoon des mensen zien omdat het ook voor Stefanus gold 'in het huis van Mijn Vader zijn vele woningen.'

Ten andere je aangehaalde tekst uit Efeze geeft ook maar aan dat hier de genade bedoeld wordt die weggeschonken wordt aan een zondaar, tenminste in deze tekst. Echter ook voor Jezus hebben de schrijvers dit woord gebruikt. Hij nam toe in genade ....

Dat het ongeloofelijk is Bart dat een vrouw de Zoon van de mens mag dragen in haar schoot is waar, maar dat maakt Maria niet tot een zondeloze. Zij was beladen met schuld en moest zingen 'Mijn Zaligmaker'.

Ons verschil zit hem niet alleen in dit, nee de bron van dit alles zit in de Roomse visie op de erfzonde en de vrucht van Christus lijden en sterven. De Doop wast immers de erfzonde af, hiervoor is Christus lijden en sterven niet nodig geweest.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Ndonselaar

Tja de verscillen tussen de denominaties kan ik alleen maar betreuren . Maar weet je de RKK en ik kan het niet geloven dat Jezus uit een zondig mens geboren is

Maria is op niet natuurlijke wijze in verwachting geraakt en dat had een reden (zonde) Echter baart ze Jezus wel op natuurlijke wijze , waarom is dat dan ?
Als Maria op die speciale manier zwanger raakt om vrij van de zonde te zijn waarom dan ook niet een aparte bevalling
Immers de natuurlijke gang van zaken zou niet zondevrij zijn maar dan zou de bevalling dat toch wel moeten zijn

tjee wat is dit moeilijk uit te leggen

Het klinkt mischien wat warrig wat ik je probeer te zeggen maar ik geloof echt in haar zondeloze bestaan .. haar altijd maagd zijn. Okee ze zingt dan wel van mijn zaligmaker maar wist Maria veel toen Gabriel met het nieuws kwam ? Natuurlijk roept ze dan om haar zaligmaker..niet wetende dat zij allang voorbestemd was

Jullie standpunt accepteer ik (ondanks dat ik het ongeloofelijk vind) maar om met lutherse woorden te spreken " hier sta ik en ik kan niet anders" en ik kan alleen maar zeggen avé Maria

groetjes
bart
jacob

Bericht door jacob »

reageer nou eens op al mijn argumenten

bijvoorbeeld op deze.

bijbelse bronnen
Genesis 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Genesis 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

Genesis 2:17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

Mee eens maar..... Maria was voorbestemd en een uitzondering op alle andere mensen en dus is het aanhalen van haar stamboom wel aardig maar niet echt van belang Maria de moeder van Jezus is en blijft een uitzondering Als ze echt zo zondig is vraag ik me af waarom je wel erkent dat Maria de moeder van Jezus is Gezien je erfzonde verhaal klopt dit dus niet!
dit begrijp ik niet van jou. daarom de volgende vragen waarop ik een antwoord van jouw verwacht.

Je geeft aan dat Maria geen zonde kon hebben omdat anders de erfzonde van haar overgingen op de Heere Jezus.
Nu dan stel ik het een generatie eerder en dan slaat het nergen op. Waarom?? Daarom vind ik je verhaal van voorbestemming een waardeloos argument, die had toch ook alleen dan bij de Heere Jezus kunnen worden gebruikt?

Nu de vraag die je stelt vind ik wel een goede. Christus was niet zomaar een mens. Dat Hij geen erfzonde bezat bleek wel uit zijn leven. Hij was ook niet geborren uit Adam Maar uit zijn Vader. Alle mensen zijn van Adam. Dat kan je van God natuurlijk nooit zeggene.

Adam was de stamhouder van allen die na hem kwamen. God heeft Christus gegeven (Zichzelf om adams kinderen gegeven om weer met hem te verzoend te raken.)

Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

JAcob
Toen Jezus op aarde kwam was hij toch een mens en deed toch naast zijn wonderen gewoon menselijke dingen? Wilde God niet dat Jezus als een aardse man op deze wereld kwam (let op ik zeg hier niet dat Jezus slecht een aardse was)
God stuurde zijn Zoon ter overbrugging van de kloof tussen de mens en God en dat deed God via de mensenzoon

Ze beviel via natuurlijke weg... ja klopt daar heeft God toch voor gekozen en kom nou niet met het verhaal dat de vrouw met vrelijke pijnen zal baren want mischien ging deze bevalling wel heel makkelijk. Dat weet ik niet dat weet jij niet en er staat niets over geschreven in de bijbel. Zoals er zoveel niet geschreven staat over vrouwen in de bijbel (behalve bij het paas verhaal de opstanding dan ...daar nemen ze een belangrijke rol in)

Maria was een uitverkorene door God en dat was voor bestemd en dat heb ik op grond van de bijbel uitgelegd bijvoorbeeld Kol. 2,9 en de andere door mij geplaatse topics over Maria zij stierf een dood is ten hemel opgenomen opgevaren zoals je noemen wilt. Ze was een mens met uitzonderingen (ik ga daar niet verder op in(
Daarom vind ik je verhaal van voorbestemming een waardeloos argument, die had toch ook alleen dan bij de Heere Jezus kunnen worden gebruikt?
Dat jij het waardeloos vind vind ik best maar ik zeg je .... dat Maria voor bestemd was staat in de bijbel dus....waardeloos ??? denk en weet wel zeker van niet

[Aangepast op 24/7/03 door Bart-rk]
jacob

Bericht door jacob »

Maria was een uitverkorene door God en dat was voor bestemd en dat heb ik op grond van de bijbel uitgelegd bijvoorbeeld Kol. 2,9 en de andere door mij geplaatse topics over Maria zij stierf een dood is ten hemel opgenomen opgevaren zoals je noemen wilt. Ze was een mens met uitzonderingen (ik ga daar niet verder op in(
waarom ga je daar verder niet op in??? Waar in de bijbel staat dat God de zonde die maria niet heb gedaan toch straft?

waarom was Maria uitverkorren en tot wat dan, want daar blijf je onduidelijk in. Nergens staat in de bijbel dat Maria voorbestemd was om niet te zondigen.

andere vraag:

is Maria een afstammeling van Adam, of van Christus (God) en waarom dan wel?

[Aangepast op 24/7/03 door jacob]
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Bart,

Ik reageer ook op je reactie richting Jacob.

Goed je schrijft:

Maria was een uitverkorene door God en dat was voor bestemd en dat heb ik op grond van de bijbel uitgelegd bijvoorbeeld Kol. 2,9

ik lees in dit Schriftwoord: ‘Want in Hem woont al de volheid der Godheid lichamelijk.’ Dit is niet van Maria geschreven, wel van Christus.

Vanuit hier lees ik de opmerking van Jacob en jouw reactie.

Jacob schrijft: dan vind ik het verhaal van de voorbestemming een waardeloos argument. Jij vind dat niet. Toch ben ik nieuwsgierig naar een bijbelse onderbouwing. Inderdaad heeft Jacob gelijk, waarom dan niet alleen Christus, waarom wel Maria? Dat heeft denk ik alles te maken met de Roomse visie op Maria op haar ‘voorbede’.

Dan je opmerking richting mij. De verschillen tussen denominaties??? Denk je dat Rome die niet heeft? Moet ik de verscheidenheid aan theologen opnoemen? Ik noem alleen maar T. Kung.

Je spreken over de ‘bevalling’ komt filosofisch over. Als de Schrift zwijgt, zwijgen wij ook!

Dan schrijf je nog: Het klinkt mischien wat warrig wat ik je probeer te zeggen maar ik geloof echt in haar zondeloze bestaan .. haar altijd maagd zijn. Okee ze zingt dan wel van mijn zaligmaker maar wist Maria veel toen Gabriel met het nieuws kwam ? Natuurlijk roept ze dan om haar zaligmaker..niet wetende dat zij allang voorbestemd was

Wist Maria veel? Hier spreekt de Schrift! Hier spreekt Maria geinspireerd door Gods Geest! Maria zingt in de Geest.

Je mag mijn standpunt wel accepteren. Ik accepteer de jouwe en die van Rome niet, daar is mij de Schrift te dierbaar voor. Te leren dat Maria zondeloos was en de voorbede is een dwaling. Jezus leerde ons te bidden ‘Onze Vader’. Ja, door de Geest der aanneming mogen we bidden ‘Abba, Vader’. Wie Mij heeft gezien, die heeft de Vader gezien. Zeker was Maria voorbestemd in Gods raad om de Zone Gods te dragen in haar schoot, maar zij is als een gereinigde zondares door het bloed van Gods Zoon in de hemel aangekomen en mag daar met de ganse Kerk eeuwig God het driemaal heilig toezingen.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Ndonselaar

Ik wil ook op deze topic nog een antwoord geven zie mijn posting binnen deze topic (gepost op 22/7/03 op 11:23)

Ik wist van tevoren dat de door mij geposte topics voor de niet RK een probleem is maar dat is niet erg want ik heb er weer van geleerd

Mischien vind je het een slap excuus maar dat wat ik gepost heb en de kerk zegt blijft mijn standpunt

Er zal binnenkort nog wel een posting komen van dit soort maar dan niet over Maria. Weer met de bedoeling een en ander te leren zodat ik duidelijk inzicht krijg tussen de protestanten en de RK.

Ik vind namelijk dat je van beidde kanten wat moet weten alvorens een discussie aan te gaan vandaar mijn postings

Nogmaals ik doe geen aanval op de protestanten maar ben slechts nieuwsgierig okay ?
jacob

Bericht door jacob »

Bart,

vergeet je niet op mijn vragen te antwoorden?
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

JAcob
de antwoorden heb ik je binnen deze topic gegeven. Ze zijn bijbels gerelateerd
ondanks dat niet alles letterlijk in de bijbel staat. Dat geld echter ook voor protestanten met al dan niet hun rituelen (als men die heeft )

Verder kun je de antwoorden vinden in de KKK daar staat het precies in

Dus niet gaan hameren op iets wat al verteld is omdat het niet met zoveel woorden in de bijbel staat want de 3 formulieren staan ook niet in de bijbel !
(om maar eens een vraag aan jou te stellen)

zie mijn postings op 22 07 03 in deze topic daar vind je mijn antwoord (ookal is het door een ander geschreven ik sta achter deze mening En ja Maria stamt ook van adam en eva af ! beetje onzinnige vraag vind je niet ? Er zijn in de bijbel nou eenmaal mensen die een uitzonderings positie bekleden .

groetjes
jacob

Bericht door jacob »

Nee dat is helemaal geen onzinnige vraag. Want zijn niet alle mensen in Adam gevallen.

tja als we gewoon iets willen, leggen we gewoon zelf een uitzondering in de bijbel. Tjonge ik geloof niet dat het nou zo'n fijne uitzondering is. Volledig aan het beeld van God voldoen. (zonder zonde leven) en toch sterven en toch kinderen baren.

Wel tragisch dat Rome in heel veel zaken in het verleden er zo mee omgegaan is. Noem bijvoorbeeld de ranzige aflaathandel, het vermoorden van ketters. (Alva, philips II) Het instellen van een Paus, (tjonge heb met mijn studie al die lieve heerschapjes gevolgt. Wat heeft daar een berg tuig tussen gezeten in het verleden) heilige verering, vage vuur, de mis, reliqieen vereering, semi-pelagianisme bedevaart, beelden aanbidding (en daarvoor zelfs de 10geboden aangepast) en waarschijnlijk nog wel tientallen die me nu even niet te binnen schieten.

Ik hoop dat je deze dwalingen zelf ook een keer zult inzien. God maakt voor geen afstammeling van Adam een uitzondering. Er zal aan Zijn recht genoeg moeten worden gedaan. En dat is gebeurd door De Heere Jezus Christus.

Oneindig maal dank is daar voor nodig.

[Aangepast op 25/7/03 door jacob]

[Aangepast op 25/7/03 door jacob]
Plaats reactie