Jongeren worden gedwongen...

Madtice

Bericht door Madtice »

Ben ik helemaal met je eens, maar zo letterlijk kom je dat niet in de Bijbel tegen.
Two sides

Bericht door Two sides »

Als mijn broeder leeft in zonde ben ik van Godswege verplicht hem te waarschuwen, anders kleeft zijn bloed aan mijn handen.
Dus je waarschuwt hem omdat eranders bloed aan jou handen kleeft?! Hoe zit het met vermanen uit liefde voor je broeder/zuster?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Two sides
Dus je waarschuwt hem omdat eranders bloed aan jou handen kleeft?! Hoe zit het met vermanen uit liefde voor je broeder/zuster?
Je hebt gelijk. Het motief dat ik noemde is egoistisch. Geloof, hoop en liefde - de uitnemenste is liefde. Ik schiet in al deze 3 zaken vaak tekort...
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Dathenum, waar in de Bijbel staat precies dat God seks voor het huwelijk uitdrukkelijk verbied? Volgens mij was het in de tijd van de Bijbel namelijk zo dat de eerste keer ook meteen 'huwelijk' betekende, en dan zou seks voor het huwelijk dus onmogelijk zijn. Volgens mij staat er nergens in de Bijbel dat seks voor het huwelijk zondig is, het is simpelweg onmogelijk.
In zekere zin heb je gelijk. Probleem is echter dat 'de eerste keer' vaak niet met diegene is waar het leven mee wordt gedeeld. Dat betekent dus echtbreuk.
Plaats reactie