Ok. Eigenlijk hetzelfde dus: verzegelen en bekrachtigen.Avi schreef:foutje van mij denk ik, het moet zijn: 'dat ze het recht op die zegeningen verzegelt en bekrachtigt.'Tiberius schreef:Avi, wat bedoel je hier precies mee?Avi schreef:De kracht van de doop bestaat daarin, dat ze (...) kracht geeft.
Abba - lieve Vader
Re: Abba - lieve Vader
Kan best hoor: wordt verzegeld en bekrachtigd.Tiberius schreef:Het is nooit met een d.Avi schreef:( of moet het met een 'd')

- Johann Gottfried Walther
Toch is het aanroepen van God als Vader, typisch iets van de nieuwe bedeling,
men leze Galaten 4.
men leze Galaten 4.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik had het over het woordje "het"...Afgewezen schreef:Kan best hoor: wordt verzegeld en bekrachtigd.Tiberius schreef:Het is nooit met een d.Avi schreef:( of moet het met een 'd')
Tiberius schreef:Ik had het over het woordje "het"...Afgewezen schreef:Kan best hoor: wordt verzegeld en bekrachtigd.Tiberius schreef:Het is nooit met een d.Avi schreef:( of moet het met een 'd')