Wij hebben de zuivere leer niet in onszelf maar we willen die graag horen. Wij houden van de zuivere leer en niet van een valse leerMarthaMartha schreef:dat klopt... dat is enorm triest.de zuivere leer schreef:Het gaat over de geestelijke zaken. Ik moet me voort slepen naar de kerk.... Er wordt niet meer gepreekt als vroeger. Maar in ieder kerkverband is er wel wat.... dus ik weet niet waar ik het zondags zoeken moet.. ik denk dat ik met een boekje in een hoekje terecht komt.. boekjes van Lamain, Mieras, Straalen enz.
Dit is toch in en in triest als je zo tegen iedere zondag opziet..
Het is jammer als een kerk meent alleen de zuivere leer in pacht te hebben en daarom niet in gesprek wil gaan. Ik vind het ook jammer als iemand zichzelf 'de zuivere leer' noemt. Het klinkt niet alsof er veel ruimte in zit om bij te leren, dingen bij te stellen, het klinkt ook als overtuigd van eigen gelijk, dan zit er misschien van beide kanten wat te weinig ruimte om te praten?
Ik weet er te weinig van. Ik weet wel wat het is om je eigen brieven zondags vanaf de preekstoel weerlegd te krijgen in niet vriendelijke bewoordingen... Bidden voor je tegenstanders... én telkens weer voor jezelf: "Heere, zie of er bij mij een schadelijke weg is, leidt mij op de eeuwige weg".
En zoeken, niet met eigen visie en zelf gekozen boeken thuis gaan zitten, maar de onderlinge bijeenkomsten zoeken. Niet aan de hand van bekende predikers, niet aan de hand van de preken van vroeger, maar aan de hand van Gods Woord. Zoeken waar Zijn Woord verkondigd wordt!
Ik hoor door de weeks een heel ander geluid als dat we zondags horen bij een andere predikant (noem geen naam)Hoe kan dan dat ik daar wel naar kan luisteren...