Foutje: mijn vorige antwoord had gericht moeten worden tot Accoord. Mijn excuses akkoord!
En Bert en Hendrikus: jullie reacties vind ik een beetje flauw! Persoonlijk hou ik ook van rytmisch zingen (qua muziek) maar dat neemt niet weg dat zo'n avond als deze ook zijn zeggingskracht heeft gehad; ongeacht kerkverband, organist en predikant.
Wat mij opviel was de grote verscheidenheid aan type mensen.... Ik weet zeker dat er mensen uit meerdere kerkverbanden aldaar een bijzondere fijne avond hebben gehad!
Boogaard orgel ger gem in ned - barneveld
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Boogaard orgel ger gem in ned - barneveld
Was niet gezegd ter kwetsing. Gewoon verbazing....adelaar schreef:Foutje: mijn vorige antwoord had gericht moeten worden tot Accoord. Mijn excuses akkoord!
En Bert en Hendrikus: jullie reacties vind ik een beetje flauw! Persoonlijk hou ik ook van rytmisch zingen (qua muziek) maar dat neemt niet weg dat zo'n avond als deze ook zijn zeggingskracht heeft gehad; ongeacht kerkverband, organist en predikant.
Wat mij opviel was de grote verscheidenheid aan type mensen.... Ik weet zeker dat er mensen uit meerdere kerkverbanden aldaar een bijzondere fijne avond hebben gehad!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert, wist je écht niet dat een orgel ook strijkers heeft? César Franck sprak de legendarische woorden "Mon orgue, c' est mon orchestre". Dus: dat urgel in een compleet orkest. Nou ja, bijna compleet. Het slagwerk ontbreeekt in de meeste gevallen. Hoewel er ook orgels zijn mét!Bert Mulder schreef:Was niet gezegd ter kwetsing. Gewoon verbazing....adelaar schreef:Foutje: mijn vorige antwoord had gericht moeten worden tot Accoord. Mijn excuses akkoord!
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
Bert, wist je écht niet dat een orgel ook strijkers heeft? César Franck sprak de legendarische woorden "Mon orgue, c' est mon orchestre". Dus: dat urgel in een compleet orkest. Nou ja, bijna compleet. Het slagwerk ontbreeekt in de meeste gevallen. Hoewel er ook orgels zijn mét![/quote]Hendrikus schreef:
Was niet gezegd ter kwetsing. Gewoon verbazing....
Hendrikus, hoewel ik een aantal kinderen heb die een instrument spelen (en sommigen nog aardig goed ook - mijn 2e zoon studeert muziek), ben ik een muziekale analfabeet. Meende dat een orgel alleen een groot aantal 'fluiten' had, behalve het mogelijke bel en slagwerk...
Het enige instrument dat ik spelen kan is een ipod.
Hoewel ik graag goeie muziek hoor, en ook regelmatig naar concerten ga, ben ik toch geen fijnproever op dit gebied...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.