Tiberius schreef:Vraag of Gian naar de volgende meeting komt...MarthaMartha schreef:ik heb er nog een paar tegoed....![]()

Tiberius schreef:Vraag of Gian naar de volgende meeting komt...MarthaMartha schreef:ik heb er nog een paar tegoed....![]()
Een "voorwerp" kan ook een pantoffel zijn, daar sloeg m'n vader altijd mee... Een enkele keer dan. Overigens vind ik dat een pak slaag, en dat is wat anders dan een corrigerende tik, op z'n tijd ook pedagogisch kan zijn. Een pak slaag geef ik eigenlijk nooit.Tiberius schreef:Overigens acht ik het gebruik van een "voorwerp" in strijd met het woord "pedagogische" tik.
Een pedagogische tik heeft in mijn ogen meer attentiewaarde, dan dat het pijn doet, zeg maar.
Dus een pedagogische dreun kan niet.
Wat dat betreft ben ik het met Zonderling eens: het een tik geven ("slaan" vind ik al een verkeerd woord) van een kind moet een hoge uitzondering zijn.
Maar, ja, ik heb makkelijk praten: wij hebben makkelijke kinderen (ze lijken allemaal op mijn vrouw).
De pliessie doet het zelf ookRens schreef:de pliessie most d'r naar kijken........Gian schreef:Mijn kinderen krijgen af en toe een pedagogische dreun.
BJD schreef:De pliessie doet het zelf ookRens schreef:de pliessie most d'r naar kijken........Gian schreef:Mijn kinderen krijgen af en toe een pedagogische dreun.
Mee eens. En een corrigerende tik heeft alleen zin als er nog iets te corrigeren valt, bijvoorbeeld bij een kind dat met zijn hand naar een brandende kaars reikt. Van een tik achteraf zie ik de zin niet in. Een kind dat een snoepje heeft gepikt, verbeter je niet door het te slaan.Tiberius schreef:Wat dat betreft ben ik het met Zonderling eens: het een tik geven ("slaan" vind ik al een verkeerd woord) van een kind moet een hoge uitzondering zijn.
natuuuuuuurlijk, geef het maar een ander naampje, en dan is het ineens acceptabel......Tiberius schreef: het een tik geven ("slaan" vind ik al een verkeerd woord) van een kind moet een hoge uitzondering zijn.
Een pedagogisch verantwoord pak slaag sta ik volkomen achter. Een afranseling uit agressie en om daarmee je woede te koelen keur ik radicaal afJosephus schreef:Mee eens. En een corrigerende tik heeft alleen zin als er nog iets te corrigeren valt, bijvoorbeeld bij een kind dat met zijn hand naar een brandende kaars reikt. Van een tik achteraf zie ik de zin niet in. Een kind dat een snoepje heeft gepikt, verbeter je niet door het te slaan.Tiberius schreef:Wat dat betreft ben ik het met Zonderling eens: het een tik geven ("slaan" vind ik al een verkeerd woord) van een kind moet een hoge uitzondering zijn.
Ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben, maar hoe weet je zo zeker dat dit zo is??Rens schreef:
een mép heeft nog nimmer een kinderzieltje geschaadt......
zou het?Rens schreef:het heeft überhaupt nog nimmer kinderzieltjes geschaadt,
ja ben ik het ook mee eens.Josephus schreef:Mee eens. En een corrigerende tik heeft alleen zin als er nog iets te corrigeren valt, bijvoorbeeld bij een kind dat met zijn hand naar een brandende kaars reikt. Van een tik achteraf zie ik de zin niet in. Een kind dat een snoepje heeft gepikt, verbeter je niet door het te slaan.Tiberius schreef:Wat dat betreft ben ik het met Zonderling eens: het een tik geven ("slaan" vind ik al een verkeerd woord) van een kind moet een hoge uitzondering zijn.
ik heb het er met veel familieleden en vrienden over gehad vroeger, en die hebben er geen van allen iets aan overgehouden dan de wetenschap dat het, achteraf gezien, terecht was geweest.jan03 schreef:Ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben, maar hoe weet je zo zeter dat dit zo is??Rens schreef:
wat is dat?artistiek schreef:Een pedagogisch verantwoord pak slaag sta ik volkomen achter.
zou het toch niet meegespeeld hebben Rens?Rens schreef:ik heb het er met veel familieleden en vrienden over gehad vroeger, en die hebben er geen van allen iets aan overgehouden dan de wetenschap dat het, achteraf gezien, terecht was geweest.jan03 schreef:Ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben, maar hoe weet je zo zeter dat dit zo is??Rens schreef:
m'n vader heb ik er nooit naar gevraagd, want die heb ik om heel bepaalde redenen, die niets met de terechte pak voor de broek te maken had, geháát, tot op de dag van vandaag, hoewel hij al in '65 is overleden.
Een pak slaag uit liefde geven...Jo-Ann schreef:wat is dat?artistiek schreef:Een pedagogisch verantwoord pak slaag sta ik volkomen achter.
..oh..dat wist ik ook nog niet. Uit liefde...om het kind te laten begrijpen dat hij/zij iets niet mag doen..?artistiek schreef:Een pak slaag uit liefde geven...Jo-Ann schreef:wat is dat?artistiek schreef:Een pedagogisch verantwoord pak slaag sta ik volkomen achter.