Geref Gem te Barneveld

Gian

Re: Geref Gem te Barneveld

Bericht door Gian »

albion schreef:
freek schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:
Lekkere 'wij tegen zij' opmerking.

Maar als zo'n hol gebouw het enige is wat jouw 'wereld' merkt is het maar een arm zaakje.
Wat een rare opmerking. DIA heeft het over de pers. Ga ergens anders "snedige opmerkingen" maken.
Waarom raar? Het gevaar is groot hoor, om in het gebouw of de omvang van de gemeente te eindigen. Ds Karens waarschuwde er onlangs ook tegen, nav een RD-artikel waarin terloops vermeld werd dat de Werkendamse Bethelkerk de grootste van het Land van Heusden en Altena is.
ik dacht dat de gemeente in Opheusden nu ook niet bepaald klein is, toen ds. Karens er stond (sr.)
Daarom... jaloers denk :haha

Nee grapje, ik denk dat het jr is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Zondag heeft Ds. J. van Belzen uit Veenendaal de nieuwe gemeente gediend.
Auto

Bericht door Auto »

Klaas-Jan schreef:Zondag heeft Ds. J. van Belzen uit Veenendaal de nieuwe gemeente gediend.
Krijgen we nu van iedere zondag een update? Kan je beter verwijzen naar

http://www.kerktijden.nl/?zoek=kerkdien ... 5d0ce7cd35 dan zie je ook die van B'veld Centrum
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wat mij opvalt: ds. C. Hogchem gaat in de nieuwe gemeente niet standaard voor, zoals ds. W.J. Karels dat bijvoorbeeld wel zoveel mogelijk doet in de GG Sliedrecht.

Voorbeeld: ds. Hogchem had op 1e Kerstadg makkelijk om 15.00 uur voor kunnen gaan in Barneveld-Zuid. A.s. Oudjaarsdag kan hij makkelijk om 16.30 en op Nieuwjaarsdag om 11.30 voorgaan in Zuid. De splitsing is opgelegd in die zin, dat je niet mocht kiezen of je in Centrum danwel in Zuid zou gaan kerken. Met de Kerstdagen en met Oud en Nieuw had Zuid nu leesdienst, terwijl ds. Hogchem geen derde beurt buiten Barneveld mag vervullen. (niet rijden op zondag).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Luther schreef:Wat mij opvalt: ds. C. Hogchem gaat in de nieuwe gemeente niet standaard voor, zoals ds. W.J. Karels dat bijvoorbeeld wel zoveel mogelijk doet in de GG Sliedrecht.

Voorbeeld: ds. Hogchem had op 1e Kerstadg makkelijk om 15.00 uur voor kunnen gaan in Barneveld-Zuid. A.s. Oudjaarsdag kan hij makkelijk om 16.30 en op Nieuwjaarsdag om 11.30 voorgaan in Zuid. De splitsing is opgelegd in die zin, dat je niet mocht kiezen of je in Centrum danwel in Zuid zou gaan kerken. Met de Kerstdagen en met Oud en Nieuw had Zuid nu leesdienst, terwijl ds. Hogchem geen derde beurt buiten Barneveld mag vervullen. (niet rijden op zondag).
het is dat wij met kerst en oud & nieuw bij familie zijn/waren, maar jammer is het wel. Het zelfde geldt trouwens voor andere ds'en in de buurt.
freek

Bericht door freek »

Luther schreef: Met de Kerstdagen en met Oud en Nieuw had Zuid nu leesdienst, terwijl ds. Hogchem geen derde beurt buiten Barneveld mag vervullen. (niet rijden op zondag).
Mag hij niet rijden van zijn kerkenraad? Ik dacht dat dat niet meer bestond in de GG
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

freek schreef:
Luther schreef: Met de Kerstdagen en met Oud en Nieuw had Zuid nu leesdienst, terwijl ds. Hogchem geen derde beurt buiten Barneveld mag vervullen. (niet rijden op zondag).
Mag hij niet rijden van zijn kerkenraad? Ik dacht dat dat niet meer bestond in de GG
verkeerd gedacht..
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

FlyingEagle schreef:
freek schreef:
verkeerd gedacht..
Het is in meer gemeenten zo. Er zijn ook predikanten die het zelf niet willen.
freek

Bericht door freek »

Klaas-Jan schreef:
FlyingEagle schreef:
freek schreef:
verkeerd gedacht..

Van predikanten wist ik het; van kerkenraden dacht ik dus dat het niet meer bestond in de GG.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

freek schreef:
Klaas-Jan schreef:
FlyingEagle schreef:
freek schreef:
verkeerd gedacht..

Van predikanten wist ik het; van kerkenraden dacht ik dus dat het niet meer bestond in de GG.
Van 1 kerkenraad weet ik, waar dit niet van mocht. Tot een x-aantal kilometer mocht er op zondag gereden worden. Toen onze gemeente vacant werd en de dominee van die bewuste gemeente onze consulent werd, bleek dat wij verder dan die x-aantal kilometers onze kerk hadden. Onze consulent heeft het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat hij bij ons op zondag mocht voorgaan. Ik heb dat altijd heel bijzonder gevonden.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

zusterelly schreef:
freek schreef:
Klaas-Jan schreef:
FlyingEagle schreef:
verkeerd gedacht..

Van 1 kerkenraad weet ik, waar dit niet van mocht. Tot een x-aantal kilometer mocht er op zondag gereden worden. Toen onze gemeente vacant werd en de dominee van die bewuste gemeente onze consulent werd, bleek dat wij verder dan die x-aantal kilometers onze kerk hadden. Onze consulent heeft het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat hij bij ons op zondag mocht voorgaan. Ik heb dat altijd heel bijzonder gevonden.
In Genemuiden is het in elk geval zo dat er niet gereisd mag worden. Ds. E. Hakvoort deed het dan ook niet, toen hij daar stond, hoewel hij er zelf geen moeite mee had. In Scherpenzeel wil de kerkenraad het volgens mij ook niet, maar Ds. Verschuure preekt soms 3x, dus dan reist hij wel.

Ds. G. Mouw, Ds. C. Hogchem en Ds. B.J. van Boven reizen niet omdat ze er zelf moeite mee hebben. Van andere gemeenten en predikanten weet ik het niet.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

is er iemand die de complete lijst van predikanten heeft, met daarbij de vermelding of zij al dan niet op zondag autorijden, en hoeveel kilometer hun maximum is :bobo
hallo zeg, waar gaat dit over?
Auto

Bericht door Auto »

Zita schreef:is er iemand die de complete lijst van predikanten heeft, met daarbij de vermelding of zij al dan niet op zondag autorijden, en hoeveel kilometer hun maximum is :bobo
Het gaat over de GG van Barneveld, dat is toch niet zo moeilijk om te lezen? :OO3
jvdg

Bericht door jvdg »

Zita schreef:is er iemand die de complete lijst van predikanten heeft, met daarbij de vermelding of zij al dan niet op zondag autorijden, en hoeveel kilometer hun maximum is :bobo
Daarbij komt dat ik het verschil niet zie of er nu 1 meter of 100 km wordt gereden.

En aangezien het niet meer gaat over de topic-titel: maar weer een slotje.
Gesloten