gravo schreef:De planeten draaien om de zon, niet om de aarde. Zo hebben ook alle kerken en christenen hetzelfde middelpunt, maar geen van die kerken valt samen met dit middelpunt.
Amen gravo amen.
Heb je al antwoord op hoe je nou het werk van Christus moet verkondigen aan alle creaturen?
Ik denk dat persoonlijk, (ook al ben je geen dominee) dat iedereen de opdracht heeft om het Licht wat je ontvangen hebt van God, om dat te verspreiden in de wereld. Dat geld als jij vanuit de bijbel weet dat je vernieuwd ben door de Geest. (wedergeboren). Dat is een opdracht. Verkondigen is niet iets wat je misschien zou moeten overwegen om te doen, of wat je misschien aan dominees moet over laten. Het is iets wat jij als kind Gods MOET doen.
Het is als iemand die het een kaars heeft, die zet het op de tafel zodat iedereen zijn licht kan zien, en niet onder een koren maat.
Als je vanuit die doelstelling alles geeft om God te dienen, dan steek je met je enthousiasme anderen aan. In mijn leven komt het er op neer dat de meeste van mijn gesprekken over God gaan, en ik dank God elke dag dat ik sinds God in mijn leven aan het werk is, dat ik mensen tegen kom die ook werkelijk niets liever doen dan God loven prijzen, en zijn Heilige Woord onderzoeken. Waar het hart vol van is stroomt de mond van over!! Doe dat dan!!
de ene plant de andere maakt nat maar het is God die de wasdom geeft.
dus planten, en bidden maar!!!
Als je meer wil doen dan je kennissen familie vrienden en toevallige voorbijgangers, enthousiast vertellen over het werk van God, dan moet je jezelf afvragen
1
welke doelgroep wil je bereiken (reformatorische jongeren, die door de bomen het bos niet meer zien, of mensen die nog nooit van God gehoord hebben bijv.)
2
ga je het alleen doen of samen met anderen (bedenk goed dat als je wat wil gaan doen, dat je zeker moet zijn van jou behoud, en gekregen Licht, anders kan je het ook niet verkondigen. dit geld ook voor de mensen waar je mee samen wilt werken, want de blinden kunnen de blinden niet leiden)
gebruik maken van media kan goed (een hyvespagina met je belijdenis bijv.) Ook om mensen te bereiken als je bijvoorbeeld een avond wil organiseren.
Verder als je graag wat wil doen, zou je mee kunnen werken en bidden met de evangelisatieposten die op vrijdag en zaterdag op vele plaatsen in het dorp staan bij discotheken winkels en kroegen. (helaas worden die mensen door onze eigen refojeugd in sommige plaatsen (bennekom bijv.) ontzettend gelasterd)
Ook iets heel concreets is het opzetten van gebedskringen, waarbij niet gediscussieerd of gepraat word, maar alleen gebeden.
We zouden posters kunnen maken met directe confronterende waarheden.
We zouden mee kunnen gaan om te evangeliseren in andere landen. Dit is meestal vruchtbaarder, maar vraag aan God wat Hij wil voor jou.
HalleluYah en Gods zegen toegewenst