Gods wonderen anno 2002

matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door P.Paape
Maar ik bedoel maar dat er weinig wonderen zo openbaar worden gemaakt. Omdat vaak zulke mensen niet serieus worden genomen.
Zeker geloof ik in wonderen en ook wel in zulke wonderen. Snappie???
Hoi Matthijs,

"Zulke mensen", zijn dat de mensen die in wonderen van God geloven? Je gelooft in wonderen en ook wel in "zulke wonderen". Bedoel je met "zulke wonderen", Godswonderen? Dan heb je twee types wonderen.
Euh... Wie zijn allemaal in staat wonderen te verrichten? Snapnie ;) .

Maar Matthijs, zelf wel eens een Godswonder (dus een " 't is een wonder"-wonder) meegemaakt?
Maar ik bedoel maar dat er weinig wonderen zo openbaar worden gemaakt. Omdat vaak zulke mensen niet serieus worden genomen.
Zeker geloof ik in wonderen en ook wel in zulke wonderen. Snappie???
paape,

Misschien heb ik het een beetje verkeerd gezegd maar, maar ik geloof zeker wel in Gods wonderen.
Ik weet niet als jij dat stuk gelezen hebt in het RD voor een paar weken terug over
Yoshua in Nigeria.
We moeten niet vergeten dat satan ook heel veel macht heeft. Bij dat stukje heb ik zo heel erg mijn twijfels over als dat wel wonderen van God zijn.

Matthijs

[Veranderd op 30/5/02 door matthijs019]

[Veranderd op 30/5/02 door matthijs019]
Kislev

Bericht door Kislev »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Een baalvak wat ik menserlijkerwijs absoluut niet, onmogelijk, enz. enz. had kunnen halen heb ik wel gehaald zag ik vanochtend op school!!! (ondanks dat ik er maar een uur aan besteed had en er geen bal van snapte)

:bou: YES :bou: YES :bou: YES :bou: YES :bou: YES :bou: YES :bou: YES :bou:
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Hartelijk gefeliciteerd met je behaalde resultaat Kislev!!! :thu
Ik ken het gevoel, dat je zeker weet dat je de stof niet beheerst en als je het dan toch hebt gehaald, is daarvoor alleen God maar te danken, toch?!

Matthijs,
paape,

Misschien heb ik het een beetje verkeerd gezegd maar, maar ik geloof zeker wel in Gods wonderen.
Ik weet niet als jij dat stuk gelezen hebt in het RD voor een paar weken terug over
Yoshua in Nigeria.
We moeten niet vergeten dat satan ook heel veel macht heeft. Bij dat stukje heb ik zo heel erg mijn twijfels over als dat wel wonderen van God zijn.

Matthijs
Nee, ik heb helaas het stuk niet gelezen. Ben nu wel erg benieuwd gemaakt. Kon krant niet vinden :#, zou je me kunnen vertellen waar het over ging?

Peet
matthijs019

Ha peet,

Ik heb even gekeken in het archief van het RD. maar natuurlijk hebben ze dat weer niet in het archief. Als ik mij niet vergis dan was het uit de krant van zaterdag 11 mei.
Er was namelijk een hele pagina over geschreven met foto's dus zeg ik even welke wonderen als hij doet.

Hij geneest zieken weer. Mensen met kanker en tumors maakt hij weer beter.
Mensen die helemaal gestoort zijn maakt hij weer beter.

Jammer dat je het niet gelezen hebt want het was best intressant. Misschien dat iemand anders de krant nog heeft?

Groet matthijs
matthijs019

Een wonder van God anno 2002.

Mijn moeder is vriendin met een weduwe die een gezin heeft van 5 kinderen. Toen haar man 5 jaar geleden is verongelukt zat ze in het begin financieel in nood.
Als je in nood zit dan vraag je naar de Heere en leg je alles voor Hem neer. Nu zei had dat dus ook gedaan en de Heere zorgde voor haar dat er weer eten en geld kwam. Elke week lag er voor de deur weet een tas met eten of een enveloppe met geld in de brievenbus.
In de loop de jaren werd de nood minder en kon ze ook alles wel zelf weer betalen en was het ook heel normaal weer dat er eten op tafel stond. De afgelopen week op een morgen bad ze aan de Heere of Hij nog een keer eten zou willen geven om te laten zien dat Hij nog aan haar dacht. Mensen die zelfde middag kwam een vriendin van haar met een kist kersen en die avond kwam haar zus met 2 kisten aarbeien, de volgende morgen kreeg zei bezoek van vrienden uit Urk en die namen maar liefst 5 kilo kabeljouw mee. Is dat nou geen wonder van God.

En nog iets wat ook zeker een wonder van God is. Normaal gesproken mogen wij niet bidden om een auto. Haar auto was stuk en kon niet meer klaar en ze had echt een auto nodig hoor. Ze had toen gebeden om een auto en ja je wilt het misschien niet geloven maar dezelfde week stond er een man voor de deur die gezien had dat haar auto kapot en voelde zich geroepen om voor haar een nieuwe auto te kopen.

Mooi he
Mirror

Bericht door Mirror »

Ontzettend mooi, hieruit moeten we toch concluderen dat de Heere leeft!?
Origineel geplaatst door matthijs019
Normaal gesproken mogen wij niet bidden om een auto.
:$:$ Waarom mogen wij niet om een auto bidden?
anne

Bericht door anne »

Normaal gesproken is de auto vaak geen primaire behoefte, maar een secundaire behoefte.
Waarschijnlijk had deze vrouw de auto wel echt nodig.
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door anne
Normaal gesproken is de auto vaak geen primaire behoefte, maar een secundaire behoefte.
Waarschijnlijk had deze vrouw de auto wel echt nodig.
Dat begreep ik uit het bericht van Matthijs. Ik wilde aangeven dat we de Heere alles mogen vragen. Er is toch niets te klein, te simpel of te secundair of we mogen er God om vragen?
anne

Bericht door anne »

Ik denk dat er wel iets belangrijkers is te vragen dan secundaire behoeften..?
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door anne
Ik denk dat er wel iets belangrijkers is te vragen dan secundaire behoeften..?
"Alles" sluit toch niets uit? Ook iets belangrijkers niet. ;)
WSO

Bericht door WSO »

Ik vind dit altijd wat wonderlijke verhalen.

Ten eerste vraag ik me af of ze vorig jaar rond deze tijd ook geen kist met kersen en aardbeiden heeft gekregen? Dit is er wel zo'n beetje de tijd voor.

Ten tweede vraag ik me af of je God mag verzoeken als hij klaarblijkelijk zorgt (de noden zijn nu toch verdwenen?) om iets bijzonders.

Ten derde is het zo dat het zelf kunnen werken voor je brood net zo'n wonder is als een tas met boodschappen die iedere week op de stoep staat. De een helpt God via een weduwenuitkering, de andere via een anonieme weldoener. Wat is het verschil?
matthijs019

Origineel geplaatst door WSO
Ik vind dit altijd wat wonderlijke verhalen.

Ten eerste vraag ik me af of ze vorig jaar rond deze tijd ook geen kist met kersen en aardbeiden heeft gekregen? Dit is er wel zo'n beetje de tijd voor.

Ten tweede vraag ik me af of je God mag verzoeken als hij klaarblijkelijk zorgt (de noden zijn nu toch verdwenen?) om iets bijzonders.

Ten derde is het zo dat het zelf kunnen werken voor je brood net zo'n wonder is als een tas met boodschappen die iedere week op de stoep staat. De een helpt God via een weduwenuitkering, de andere via een anonieme weldoener. Wat is het verschil?

Je hoeft het niet te geloven hoor.
Denk maar gerust dat het toevallig is maar dan heb je het wel mis.

Zeker is het ook een wonder dat wij kunnen werken voor ons brood.

Vriendelijke groet,
Matthijs
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Als we wérkelijk geloven dat God alles in Zijn hand heeft en alles bestuurt. Dat alles onder Zijn voorzienige leiding staat.

Wat gaan je ogen dan open en wat zie je dan opeens veel 'wonderen'! Ook in de kleine dingen is de Heere de Getrouwe!
hannah

Bericht door hannah »

Ja ik geloof in wonderen ook nu. Misschien wel, juist nu
mag ik je een voorbeeld geven? 1 jaar geleden lag ik in het AMC met een bloeding waar niets meer aan te doen was. De prof en zijn aanhang kwamen mij vertellen dat zij niets meer voor mij konden betekenen. Op ons gebed gaf God genezing. Direkt, dadelijk. Weer kwam de prof en zijn aanhang. Nu met een vraag en een mededeling: 1 Wat is geloof ? en 2. wij denken dat het lot heeft bepaald dat het je tijd niet was. waarop ik hem de vraag stelde : hoe wetenschappelijk het lot dan wel niet was, als hij geloven te zweverig vond.
Duidelijk liet God daar in Amsterdam zien dat er een God was in Amsterdam, die ook vandaag wonderen doet.
Liesl

Bericht door Liesl »

Mooi hannah! Vaak merken we het niet op, dat ook nu nog, de Heere wonderen werkt! Maar op bepaalde kritieke momenten wordt je er dan weer bij stilgezet, hoe almachtig onze Vader is. Hij doet dingen die voor ons onmogelijk waren geweest als we het zelf hadden moeten doen.

Dan is het al een wonder dat je alles aan Hem mag vragen en dat Hij ons vertrouwen nooit zal beschamen. Zelfs in de kleinste zaken niet!
Plaats reactie