Met de auto naar kerk
Wat is zonde? Overtreding van Gods wet.
Overtreed je Gods wet als je op zondag auto rijd? Staat er in de bijbel een duidelijk verbod tegen deze wijze van voortbewegen op zondag? Nee. Ik zie het dus niet als zonde.
Het is een invulling die men geeft aan zondagsheiliging. Als men de eigen invulling een keer niet volgt, dan is het echt niet gelijk zonde voor God. Want als je het op een andere wijze doet dan overtreed je echt niet gelijk Gods Woord (gebod).
Overtreed je Gods wet als je op zondag auto rijd? Staat er in de bijbel een duidelijk verbod tegen deze wijze van voortbewegen op zondag? Nee. Ik zie het dus niet als zonde.
Het is een invulling die men geeft aan zondagsheiliging. Als men de eigen invulling een keer niet volgt, dan is het echt niet gelijk zonde voor God. Want als je het op een andere wijze doet dan overtreed je echt niet gelijk Gods Woord (gebod).
Kridje heeft m.i. helemaal gelijk, en wij kunnen hier toch niet de grenzen van de zonde gaan stellen. God zal ons na ons leven Zijn grenzen bekend maken, dan zullen we weten of het ter kerke gaan in de auto zondig is of niet.
Ik vind de auto niet verkeerd, als ik anderhalf uur moet lopen, kom ik uitgeput en bezweet in de kerk aan, ik zou haast terstond in slaap vallen van vermoeidheid. Daar is de kerk ook niet voor. Wie een auto/fiets in overeenstemming kan brengen met zijn gelovig hart, is niet slechter bezig dan wie dat niet kan.
Peet
Ik vind de auto niet verkeerd, als ik anderhalf uur moet lopen, kom ik uitgeput en bezweet in de kerk aan, ik zou haast terstond in slaap vallen van vermoeidheid. Daar is de kerk ook niet voor. Wie een auto/fiets in overeenstemming kan brengen met zijn gelovig hart, is niet slechter bezig dan wie dat niet kan.
Peet
Sterker nog!Origineel geplaatst door matthijs019
Heb jij er vrede mee om op zondag met de auto naar de kerk te gaan.
Kun je er op een gewone doordeweekse dag wèl in rijden??
Dit product kan wel op zondag gemaakt zijn!!!!!
Hoogovens ligt niet stil, de lopende band draait 24 uur en 7 dagen per week door en de benzine is misschien wel op zondag vervoerd.......
En wat doen we als onze tank op zondag leeg is en we móeten toch weg???
Heel gecompliceerd allemaal......:$
The Critical Brother (niet van Renault hoor!)
[Veranderd op 1/10/02 door The Critical Brother]
Origineel geplaatst door The Critical BrotherSterker nog!Origineel geplaatst door matthijs019
Heb jij er vrede mee om op zondag met de auto naar de kerk te gaan.
Kun je er op een gewone doordeweekse dag wèl in rijden??
Dit product kan wel op zondag gemaakt zijn!!!!!
Hoogovens ligt niet stil, de lopende band draait 24 uur en 7 dagen per week door en de benzine is misschien wel op zondag vervoerd.......
En wat doen we als onze tank op zondag leeg is en we móeten toch weg???
Heel gecompliceerd allemaal......:$
The Critical Brother (niet van Renault hoor!)
[Veranderd op 1/10/02 door The Critical Brother]
Ben ik met je eens hoor TBC. Kun je ook niet kopen in een winkel die ook wel eens op zondag open is. Dit vind ik erg ver door getrokken hoor. Wat maakt het uit.
Ik kan me voorstellen dat je dat niet gelooft. Die gemeente is zeer wettisch en drijft erg door.Origineel geplaatst door Refojongere
Dat geloof ik niet: met de rolstoel niet mogen.
Is er in die gemeente nu een verbod uitgegaan van: je mag niet met de auto, noch met de fiets naar de kerk? Of is het gewoon de praktijk in de gemeente?
Nee, dat was zo gek nog niet. Sinds we met de auto naar de kerk gaan(mogen) is de polarisatie alleen maar toegenomen. Ieder naar een gemeente van zijn (haar) eigen smaak. Ondertussen 6 kerken voorbij rijden die te licht of te zwaar zijn. En bij aankomst keurig zingen "Regeer ons door Uw Woord en Geest".
Kom op, ieder lopend naar de dichtsbij zijnde kerk. Worden vanzelf allemaal mooie gemêleerde gemeenten. Allemaal even zwaar of even licht. Kunnen we nog wat leren van elkaar en misschien elkaar gaan begrijpen.
Wie volgt?
Kom op, ieder lopend naar de dichtsbij zijnde kerk. Worden vanzelf allemaal mooie gemêleerde gemeenten. Allemaal even zwaar of even licht. Kunnen we nog wat leren van elkaar en misschien elkaar gaan begrijpen.
Wie volgt?
Wees niet te snel met uw mond...... De situatie is behoorlijk gewijzigd daar en ga er maar eens heen. Als je hoort hoeveel zegen er is op de prediking!!Origineel geplaatst door Lecram
In Capelle a/d IJssel is een gemeente, waar je al niet met fiets en rolstoel naar toe mag op zondag.
Een toppunt van Farizeïsme! (en als dat nu het enige was.....)
Ik bedank hartelijk. Dan zou ik naar de Oud-Gereformeerde Gemeente in Nederland moeten..... Ik ben daar 1 keer geweest, en ik hoop dat ik er niet vaker naar toe moet....Kom op, ieder lopend naar de dichtsbij zijnde kerk. Worden vanzelf allemaal mooie gemêleerde gemeenten. Allemaal even zwaar of even licht. Kunnen we nog wat leren van elkaar en misschien elkaar gaan begrijpen.
:,Origineel geplaatst door de PausIk bedank hartelijk. Dan zou ik naar de Oud-Gereformeerde Gemeente in Nederland moeten..... Ik ben daar 1 keer geweest, en ik hoop dat ik er niet vaker naar toe moet....Kom op, ieder lopend naar de dichtsbij zijnde kerk. Worden vanzelf allemaal mooie gemêleerde gemeenten. Allemaal even zwaar of even licht. Kunnen we nog wat leren van elkaar en misschien elkaar gaan begrijpen.
The Critical Brother (Pausje toch....foei!)
Mmmm.... laat maar, ik geloof dat ik dan naar de Gereformeerde Kerk moet met een vrouwelijke predikant. (Volgens mij kun je het beter de Hergereformeerde Kerk noemen.)Origineel geplaatst door JGP