Seksualiteit

Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

En Hooglied? Als we alleen naar de beeldspraak zelf kijken?
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door Bienveillance
En Hooglied? Als we alleen naar de beeldspraak zelf kijken?
Zou je even iets concreter kunnen zijn?! Hoofdstuk, vers?!
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Misschien wilde Bienveillance zeggen dat de Bijbel vrij open is over seksualiteit?

In Hooglied worden er inderdaad ook geen doekjes omgewonden. De schoonheid van de bruid wordt beschreven en dan niet alleen haar gezichtje.
Velen leggen Hooglied uit als beeldspraak van de omgang van Christus met Zijn volk, ik denk dat dat terecht is. Dat is eveneens een zeer intieme relatie - alleen wel op een ander vlak, het geestelijke. Hoewel dezelfde (soort) gevoelens van verborgenheid en liefde een rol spelen.
(Wat een vreemd onderwerp trouwens, raakvlak van spiritualiteit en psychologie).

Die tekst uit spreken die Egbert noemt is erg mooi, een duidelijke illustratie van wat Billy zegt (en ook ds. Catsburg). Seksualiteit is een gave van God.

Waarbij ik tegelijkertijd moet opmerken dat het één van de moeilijkste dingen is om er mee om te gaan (blijkens de talloze ontsporingen).
Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

Dat bedoelde ik inderdaad Zoeker, dankjewel. Ik dacht dat het vrij duidelijk was enkel naar "Hooglied" te verwijzen. Lees het maar eens door, Ge@, 't is erg mooi beschreven.

Bienveillance
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Heeeeeeeee.............?????

Dit topic bestaat ook nog.........:$

The Critical Brother (niet van het bespreekbaar maken van seksualiteit hoor!)
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door The Critical Brother
Heeeeeeeee.............?????

Dit topic bestaat ook nog.........:$

The Critical Brother (niet van het bespreekbaar maken van seksualiteit hoor!)
Wat loop je toch een partij irritant te doen TCB :mad::mad::mad:

Straks loop je weer te piepen dat er topics verwijderd zijn of dat de toegang is geweigerd. En dan zijn het zeker weer die 'zwaren' die het hebben gedaan.
The Critical Brother

Waarom ben jij dan de eerste die koud 14 min. na mijn posting hier op reageert..............???

Baal je er van dat het een 'onzin-reactie' van mij is en dat er niks nieuws te lezen valt?

Ben jij altijd even serieus vent?

Kom op Lecram, 't is bijna weekend hoor!!!!!!

The Critical Brother (die bijna altijd serieus is, maar soms niet.........)
Lecram

Bericht door Lecram »

Als het als grap is bedoelt, dan ligt het wat anders, maar na je reactie op die verwijderde topic, kwam dit in ieder geval over als schoppen tegen de moderators van het forum.
The Critical Brother

Origineel geplaatst door Lecram
Als het als grap is bedoelt, dan ligt het wat anders, maar na je reactie op die verwijderde topic, kwam dit in ieder geval over als schoppen tegen de moderators van het forum.
Wanneer ik het nodig vind, ben ik fel, en ik ben van huis uit gewend assertief te zijn en geen blad voor de mond te nemen.
Dus kom ik soms niet voor iedereen even lief over en dat wil ik ook niet als dat niet het goede moment er voor is.
Ik hoef ook niet persé door iedereen aardig gevonden te worden.

Mijn vorige posting was er echter een met een knipoog, dus quasi-serieus, goed?

The Critical Brother (die soms wat afwijkende humor heeft hoor!)
Madtice

Bericht door Madtice »

Misschien moet er een teken worden opgenomen in het arsenaal aan lettertekens waarmee je kunt aangeven wanneer iets serieus is, wanneer iets sarcastisch is, en wanneer iets een subtiele hint... dat zou een hoop misverstanden voorkomen :)

Dit was quasi-serieus :,
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Zeg als je gezellig met elkaar wil gaan praten, of ruzien. Dan spreek je wat met elkaar of, gaat in een chatbox zitten of mailt wat met elkaar, maar gebruik daar dit onderwerp niet voor.

Refojongere
madelief

Bericht door madelief »

Maar die tip van Madtice vind ik zo slecht nog niet..............dat je een kunt schrijven hoe je iets bedoelt........
En een geintje moet kunnen hoor.
En het zou erg helpen als je elkaar gewoon verdragen en accepteren. Niemand moet zich persoonlijk aangevallen voelen................is nergens voor nodig.
Madtice

Bericht door Madtice »

Origineel geplaatst door Refojongere
Zeg als je gezellig met elkaar wil gaan praten, of ruzien. Dan spreek je wat met elkaar of, gaat in een chatbox zitten of mailt wat met elkaar, maar gebruik daar dit onderwerp niet voor.

Refojongere
Volgens mij is dit niet de enige Topic waar afgedwaalt wordt, dus niet zo narrig doen hoor... Ik snap best dat je mij, of TCB niet zo aardig vind, en vervelend en zo, en dat mag allemaal best, maar laat je zelf niet teveel kennen, okee?
We zijn tenslotte, om het maar even cliche te zeggen, allemaal broers en zussen van elkaar.
Als je dus weer terug wilt naar het topic, kun je zelf ook helpen door gewoon de afwijkende postings te negeren en verder te gaan met een quote, vraag, of opmerking die wel op het topic slaat.

Wat vindt men hier van de stelling, die ik onlangs las in een evangelisch blaadje, dat sex voor het huwelijk onmogelijk is, omdat je voor God getrouwd bent zodra je met elkaar naar bed gaat (zie het verhaal van Isaak en Rebecca). Dit betekent dus dat sex voor je trouwdag (om het zo maar even te noemen) niet zomaar een zonde is, maar veel verdere consequenties heeft: je bent nu man en vrouw. God vindt de sex dus niet zo erg, maar de gemakzucht en het uit elkaar gaan (= dus echtscheiding) wel.

Ik zelf twijfel over deze stelling nog een beetje, maar ergens lijkt er ook wel een Bijbelse kern van waarheid in te zitten. Help! :)
The Critical Brother

Origineel geplaatst door Madtice
Origineel geplaatst door Refojongere

Refojongere
Volgens mij is dit niet de enige Topic waar afgedwaalt wordt, dus niet zo narrig doen hoor... Ik snap best dat je mij, of TCB niet zo aardig vind, en vervelend en zo, en dat mag allemaal best, maar laat je zelf niet teveel kennen, okee?
We zijn tenslotte, om het maar even cliche te zeggen, allemaal broers en zussen van elkaar.
Als je dus weer terug wilt naar het topic, kun je zelf ook helpen door gewoon de afwijkende postings te negeren en verder te gaan met een quote, vraag, of opmerking die wel op het topic slaat.

Wat vindt men hier van de stelling, die ik onlangs las in een evangelisch blaadje, dat sex voor het huwelijk onmogelijk is, omdat je voor God getrouwd bent zodra je met elkaar naar bed gaat (zie het verhaal van Isaak en Rebecca). Dit betekent dus dat sex voor je trouwdag (om het zo maar even te noemen) niet zomaar een zonde is, maar veel verdere consequenties heeft: je bent nu man en vrouw. God vindt de sex dus niet zo erg, maar de gemakzucht en het uit elkaar gaan (= dus echtscheiding) wel.

Ik zelf twijfel over deze stelling nog een beetje, maar ergens lijkt er ook wel een Bijbelse kern van waarheid in te zitten. Help! :)
Applausje voor Madtice!!!!!
Iedereen nú opstaan alsjeblieft!
Met deze posting was hij er als eerste bij in deze nieuwe week op het forum!!!!!!!!!!!
Congratulations kerel!!!!!
De bloemen zijn onderweg.

The Critical Brother (stikjaloers hoor!)
Madtice

Bericht door Madtice »

Dank jullie wel, dank jullie wel, het is een grote eer. Ik wil mijn agent bedanken, mijn forummaatschappij, de moderators natuurlijk bedankt, voor het mogelijk maken van zoiets moois, verder mijn familie, zonder wie niets van dit alles mogelijk was, mijn vriendin Christine, die alles geeft en van mij een betere man maakt, en natuurlijk de fans, jullie! Deze is voor jullie jongens!

... :,

Ik was net klaar met een film kijken (Happy Gilmore...) en zag dat het net na twaalven was, dus dacht, he, voor mij is het nog zondag, maar technisch gesproken niet, dus laten we even kijken... en wat denk je? Het kon. Zag ik dit berichtje van Refojongere het eerst en kon het niet laten om er op te reageren... tja... o ja, maar nu dwalen we wel weer af van het topic, en daar ging dit uiteindelijk allemaal om... dus reageer maar weer ff op mijn stelling of zo :,
Plaats reactie