Bijbel bij oud papier?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoor je mij dat zeggen dan.

tukkertje
Britt1983

Bericht door Britt1983 »

nee, dat is een vraag van mij....

Britt
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

natuurlijk is dat niet nuttig. Dat weetjij toch ook. Beetje opendeur he.
Britt1983

Bericht door Britt1983 »

Ja dat weet ik wel....maar het kan toch zijn dat anderen er een andere mening op na houden???:confangry:
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Zoals meerdere hier al gezegd hebben:
De boodschap is belangrijk maar niet het boek zelf.

Je moet je toch niet te veel aan materialistische dingen hechten. Dat staat zo'n beetje ook in de bijbel dus.... Zolang je maar weet wat de boodschap is.
Em.

Bericht door Em. »

ik zou geloof ik niet zo gauw een bijbel weggooien, maar hier hoef knog niet over na te denken, hij kan nog ff mee.
Loïs

Bericht door Loïs »

Als fijne Dabar-jeugd je bijbel verscheurt zit er weinig anders op...
gelukkig heb ik wel een zusje die graag bijbels in de kast heeft staan, hihi.

Groetjes van Loïs.
Em.

Bericht door Em. »

Als fijne Dabar-jeugd je bijbel verscheurt zit er weinig anders op...
daz wel een beetje jammer ja...
Adorote

Bericht door Adorote »

Als een Bijbel niet meer te gebruiken is ook niet meer te herstellen , dan is het gebruik deze Bijbel in een witte doek te wikkelen en te begraven, dat zal gebeuren als men eerst een nieuwe Bijbel in huis heeft ,dus vervangen en een nieuwe Bijbel weer dienst gaat doen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:Als een Bijbel niet meer te gebruiken is ook niet meer te herstellen , dan is het gebruik deze Bijbel in een witte doek te wikkelen en te begraven, dat zal gebeuren als men eerst een nieuwe Bijbel in huis heeft ,dus vervangen en een nieuwe Bijbel weer dienst gaat doen.
tjonge, heb je daar bijna vijf jaar over nagedacht? :roll:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
Adorote schreef:Als een Bijbel niet meer te gebruiken is ook niet meer te herstellen , dan is het gebruik deze Bijbel in een witte doek te wikkelen en te begraven, dat zal gebeuren als men eerst een nieuwe Bijbel in huis heeft ,dus vervangen en een nieuwe Bijbel weer dienst gaat doen.
tjonge, heb je daar bijna vijf jaar over nagedacht? :roll:
In die vijf jaar is het een gebruik geworden. :|
Marnix

Bericht door Marnix »

Gaat men de Bijbel dan ook dopen? :D

Het stof zijt u en tot stof zult u wederkeren was blijkbaar ook tot de Bijbel gericht. En daar ligt de Bijbel dan, als een zaadje in de akker te wachten... wat zullen er op de nieuwe aarde veel Bijbels zijn... die worden natuurlijk ook weer volmaakt daar teruggevonden, waar papiervisjes en de tijd ze niet meer kunnen aantasten. :)

Wat een overdreven gedoe allemaal. Een bijbel is geen mens, het is gewoon bedrukt papier. Het gaat niet om het boek, het papier, maar om de inhoud. Dit begint echter sterk op afgoderij te lijken, waarbij niet God en in dit geval zijn Woord maar een stom voorwerp verheerlijkt wordt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Marnix schreef:Gaat men de Bijbel dan ook dopen? :D

Het stof zijt u en tot stof zult u wederkeren was blijkbaar ook tot de Bijbel gericht. En daar ligt de Bijbel dan, als een zaadje in de akker te wachten... wat zullen er op de nieuwe aarde veel Bijbels zijn... die worden natuurlijk ook weer volmaakt daar teruggevonden, waar papiervisjes en de tijd ze niet meer kunnen aantasten. :)

Wat een overdreven gedoe allemaal. Een bijbel is geen mens, het is gewoon bedrukt papier. Het gaat niet om het boek, het papier, maar om de inhoud. Dit begint echter sterk op afgoderij te lijken, waarbij niet God en in dit geval zijn Woord maar een stom voorwerp verheerlijkt wordt.

-knip- Netjes blijven graag, Herman moderator

Hen die het wezen van de Kerk weten en de gebruiken rondom een Bijbel die niet meer te gebruiken is zijn bekend wat er dan met zo n Bijbel gaat gebeuren.

Voor sommigen hier zou het verstandig zijn eerst is wat onderzoek te doen dan zo maar wat dom te reageren .
vlinder

Bericht door vlinder »

Adorote, je gaat echt te ver door cgk of gkv gezelligheidsvereniging te noemen! En volgens mij is jou verzocht om niet zo te blijven zeuren dat jij in de Kerk met hoofdletter zit alsof je alleen in de Roomse kerk ware Christenen hebt zitten. Je lijkt wel een kleuter als ik naar je reactie kijk. :?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
freek

Bericht door freek »

Adorote schreef:
Marnix schreef:Gaat men de Bijbel dan ook dopen? :D

Iemand die geen lid van een Kerk is ,maar lid van een kerkelijke gezelligheidsvereniging zoals de gkv reageren zo,dat soort clubs zijn ook niet terzake doende.

Hen die het wezen van de Kerk weten en de gebruiken rondom een Bijbel die niet meer te gebruiken is zijn bekend wat er dan met zo n Bijbel gaat gebeuren.

Voor sommigen hier zou het verstandig zijn eerst is wat onderzoek te doen dan zo maar wat dom te reageren .
Kerkelijke gezelligheidsvereniging :shock: . Ik heb weinig met de GKV, maar met jouw bewering worden gelijk de andere kerken van de Ger. Gezindte en daarbuiten gedegradeerd tot gezelligheidsvereniging. :shock: :shock:
Plaats reactie