Opmerkelijke open brief

entiteitxx

Re: Opmerkelijke open brief

Bericht door entiteitxx »

Gijs83 schreef:
freek schreef:Wie weet onderschrijven we als kerk over 400 jaar de Zeeuwe Geloofsbelijdenis van JMD de Heer!
Het zou kunnen. Het is wel een heel geleerde man. Ik zie in hem wel een mogelijke opvolger van Ds.Moerkerken of is dat een verkeerde gedachte :quoi
Ds Moerkerken is toch wel van een ander kaliber, zowel in preken als in schrijven.

De bijzonderheid van de brief is meer gelegen in de diversiteit van ondertekenaars dan in de inhoud. Maar opmerkelijk blijft het.
"............................................................."
Jongere

Bericht door Jongere »

In tegenstelling tot de opstellers van de brief blijft het voor de gebruikers op Refoforum maar héél moeilijk om namen en kerkverbanden te laten voor wat ze zijn...
memento

Bericht door memento »

Prachtig! Als alle ondertekenaars ook nog bereidt zijn tot kansel-wissels met andere ondertekenaars, is de hele kerkgenootschappen-problematiek ook weer opgelost :)

Laten we ondertussen in ieder geval deze zegening tellen...
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Inderdaad. Een schitterende brief.

Alhoewel ik het idee heb dat de letterwijziging in dat motto op het laatst een typische inside uitdrukking is, die in zijn algemeenheid niet door de buitenstaander wordt begrepen.
JALP

Bericht door JALP »

Jongere schreef:In tegenstelling tot de opstellers van de brief blijft het voor de gebruikers op Refoforum maar héél moeilijk om namen en kerkverbanden te laten voor wat ze zijn...
Mag je ook best met wat grotere letters zetten hoor... vraag me altijd af wat het nut is van die kleine letters.... ook met mijn brilletje op lukt het me niet om te lezen...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Jongere schreef:In tegenstelling tot de opstellers van de brief blijft het voor de gebruikers op Refoforum maar héél moeilijk om namen en kerkverbanden te laten voor wat ze zijn...
Dit is dus Jongere's antwoord op de open brief. Jongere vindt dus blijkbaar zelf dat die brief veels te open was, bewijs dat hij dit in onleesbare letters zet.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

JALP schreef:
Mag je ook best met wat grotere letters zetten hoor... vraag me altijd af wat het nut is van die kleine letters.... ook met mijn brilletje op lukt het me niet om te lezen...
Ik heb hetzelfde probleem.
Even op citeer drukken en je ziet alle letters op "ware" grootte.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Auto schreef:Bijzonder is toch wel de samenwerking in de ondertekening.

Martha Martha schreef:Wát een mooie en waardige brief!
Gijs83 schreef:Wel bijzonder dat ze elkaar daarin gevonden hebben! Zo moesten we elkaar overigens ook meer kunnen helpen
Refo schreef:Kijk, daar moeten we nou naar toe als kerk. Iemand roept iets tegen het Christendom. We stellen een belijdenis op.
Jongere schreef:Prachtige brief vind ik het. Vanuit de juiste houding geschreven, met de juiste boodschap.
Klaas-Jan schreef:Inderdaad een geweldig mooie brief. Verder is het natuurlijk ontzettend mooi dat de brief zo breed is getekend.
Memento schreef:Prachtig!
Herman schreef:Inderdaad. Een schitterende brief.

Ik ben het in dit topic wel met heel veel mensen eens .... ;)

Verrast en verblijd was ik met dit initiatief, niet om de oorzaak , maar wel met het gevolg .
Gian

Bericht door Gian »

De reactie's alleen al geven aan dat we hunkeren naar eenheid.
Jammer dat dit alleen van bovenaf gestalte kan krijgen, en het daarmee een utopie blijft.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gian schreef:De reactie's alleen al geven aan dat we hunkeren naar eenheid.
Jammer dat dit alleen van bovenaf gestalte kan krijgen, en het daarmee een utopie blijft.
Onderaf blijft het ook een utopie hoor. Bij elkaar op de koffie lukt nog net, maar samen zingen is al een probleem omdat iedereen een ander tempo wenst. En dan heb je nog die leggings of de essentiele bijbelvertaling.
Gian

Bericht door Gian »

Mja, maar met mensen die over het tempo beginnen, of over leggings hoef ik ook geen eenheid. Dat blijft hopeloos.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marco

Bericht door Marco »

Gian schreef:Mja, maar met mensen die over het tempo beginnen, of over leggings hoef ik ook geen eenheid. Dat blijft hopeloos.
Zo lang daarover gezeurd wordt zal er geen volledige eenheid komen. Maar laten we blij zijn met de eenheid die er wél is. In dit geval is er sprake van een soort eenheid, en dat is goed. Het zou mooi zijn als - in ieder geval naar de buitenwereld toe - dit soort eenheid vaker zou blijken. Dat is wel niet de eenheid die we misschien (?) graag (?) zouden willen hebben, maar het is een stapje.
refo

Bericht door refo »

Gezien de stijl van de brief is deze niet van ds de Heer.

En wat kaw zegt snap ik niet: wil je God horen, lees de Bijbel. Dat staat er toch? Eenvoudig hoeft niet, want mw Armstrong is niet dom.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere

Bericht door Jongere »

Bert Mulder schreef:
Dit is dus Jongere's antwoord op de open brief. Jongere vindt dus blijkbaar zelf dat die brief veels te open was, bewijs dat hij dit in onleesbare letters zet.
Huh? Dat is slechte exegese, Bert. Mijn antwoord staat eerder.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Jongere schreef: Huh? Dat is slechte exegese, Bert. Mijn antwoord staat eerder.
Daden (vooral als die op de woorden volgen), klinken luider dan woorden, Jongere.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie