Helemaal mee eens als ik in de kerk zit dan word er helemaal niet gesnoept. En eerlijk gezegd heb ik er ook geen behoefte aan. Omdat ik de preek zo ineterresant vind. Vroeger toen ik nog in een andere kerk zat had ik wel behoefte aan snoep maar dat kwam omdat ik de preek niet kon volgen.
Ik denk dat het mede daardoor komt dat je de neiging krijgt om te snoepen.
Een "eindeloze" preek........
Ik heb er sowieso al een hekel aan als iedereen in de omgeving mij zit te vergasten met krunsj-geluiden, maar als men in die anderhalf uur meent 4 keer uitgebreid het snoepje uit de verpakking te halen, het weinig discreet en de wagenwijd opengesperde mond te moeten stoppen, en die mond tijdens het kauwen danwel herkauwen nog niet eens te hoeven sluiten (zoals rondom mij nog wel eens gebeurd, en niet alleen kinderen), dan vraag ik mij wel af waar de eerbied gebleven is. Als de dominee, of de kerkeraad op huisbezoek komt, denkt men er nog niet eens over, en als men wel wat hapjes serveert, let men zorgvuldig op de etiquette. Waarom niet als men bij God op bezoek is?
Origineel geplaatst door Refojongere
Die snoepjes zijn bedoeld om je geconcentreerd te houden. Ik wil het niet gaan verdedigen, maar het is gewoon een vastgeroeste traditie. Laten we er geen punt van maken.
Ik ben het met je eens als je zegt dat je het een vastgeroeste gewoonte vind. Maar waarom zouden we er geen punt van maken? Alleen omdat jij je hier ook schuldig aan acht........................:,:,:,
Weg met al dat snoep..................
Ennu Bralbal en Madtice je mond rot niet weg na een half uur. En als je dat consequent neemt dan moet je ieder half uur een snoepje nemen ook als je niet in de kerk zit.