Een "eindeloze" preek........

madelief

Bericht door madelief »

Helemaal mee eens als ik in de kerk zit dan word er helemaal niet gesnoept. En eerlijk gezegd heb ik er ook geen behoefte aan. Omdat ik de preek zo ineterresant vind. Vroeger toen ik nog in een andere kerk zat had ik wel behoefte aan snoep maar dat kwam omdat ik de preek niet kon volgen.
Ik denk dat het mede daardoor komt dat je de neiging krijgt om te snoepen.
Madtice

Bericht door Madtice »

In de meeste kerken gaan King (het pepermuntje) en de King gewoon samen... uh: laat God of de Heilige Geest zich tegen houden door een snoepje? We gaan hier toch niet serieus moeilijk over zitten te doen, he?:)
bralbal

Bericht door bralbal »

Ik heb er sowieso al een hekel aan als iedereen in de omgeving mij zit te vergasten met krunsj-geluiden, maar als men in die anderhalf uur meent 4 keer uitgebreid het snoepje uit de verpakking te halen, het weinig discreet en de wagenwijd opengesperde mond te moeten stoppen, en die mond tijdens het kauwen danwel herkauwen nog niet eens te hoeven sluiten (zoals rondom mij nog wel eens gebeurd, en niet alleen kinderen), dan vraag ik mij wel af waar de eerbied gebleven is. Als de dominee, of de kerkeraad op huisbezoek komt, denkt men er nog niet eens over, en als men wel wat hapjes serveert, let men zorgvuldig op de etiquette. Waarom niet als men bij God op bezoek is?
Madtice

Bericht door Madtice »

VOlgens mij is de keus duidelijk: Of je hebt het geluid van krakende papiertjes en brekende pepermuntjes.... of je hebt aan het eind van de dienst een kerk vol mensen die uit hun mond stinken. :)
bralbal

Bericht door bralbal »

ja, natuurlijk, na anderhalf uur...
Madtice

Bericht door Madtice »

Het is verbazingwekkend hoe snel zulke dingen gaan... je mond rot weg na een half uur of zo al, geloof ik :,
bralbal

Bericht door bralbal »

aiaiai, ik zag het meisje hiertegenover al verschrikt kijken toen ik mijn mond opendeed!!!:bu:bu:bu:bu
Madtice

Bericht door Madtice »

Het koste onze kerk vier sets kerkbanken voordat ze erachter kwamen dat onze adem het probleem van houtrot veroorzaakte... sindsdien krijgt iedereen een pepermuntje vooraf :,
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Die snoepjes zijn bedoeld om je geconcentreerd te houden. Ik wil het niet gaan verdedigen, maar het is gewoon een vastgeroeste traditie. Laten we er geen punt van maken.
madelief

Bericht door madelief »

Origineel geplaatst door Refojongere
Die snoepjes zijn bedoeld om je geconcentreerd te houden. Ik wil het niet gaan verdedigen, maar het is gewoon een vastgeroeste traditie. Laten we er geen punt van maken.

Ik ben het met je eens als je zegt dat je het een vastgeroeste gewoonte vind. Maar waarom zouden we er geen punt van maken? Alleen omdat jij je hier ook schuldig aan acht........................:,:,:,
Weg met al dat snoep..................

Ennu Bralbal en Madtice je mond rot niet weg na een half uur. En als je dat consequent neemt dan moet je ieder half uur een snoepje nemen ook als je niet in de kerk zit.
Plaats reactie