Tijdens mijn vakantie heb ik veel gepraat met andere cristenen. Een iemand zei tegen mij heel mooi: Je moet niet bidden of dat iets mag lukken. Maar je moet vragen of God duidelijk wil maken wat de weg is die je gaan moet. Of het Zijn wil is dat je een bepaalde keuze maakt.
Ik vond dat persoonlijk heel mooi gezegd en heb er nooit op deze manier over na gedacht. Laat me weten wat jullie er van vinden.....................................:!
bidden
Een beetje ben ik het wel met je eens. Maar volgensmij mag je wél bidden of iets mag lukken. Het ligt er aan hoe je het vraagt. Als je het dwingend vraagt, zo van: "U móét het doen", dan is het niet goed. God is vrij om te doen wat Hij goed voor ons vindt.Origineel geplaatst door madelief
Je moet niet bidden of dat iets mag lukken. Maar je moet vragen of God duidelijk wil maken wat de weg is die je gaan moet. Of het Zijn wil is dat je een bepaalde keuze maakt.
Als je er achter aan bidt: "Uw wil geschiede", dan mag je toch wel aan God vragen of iets mag lukken?
God gaat soms wel andere wegen dan wij wel zouden willen gaan.
Misschien dat Madelief bedoelde over iets waar je niet zeker wist of het de juiste keus is? Dan is het wel moeilijk om te zeggen wat je wil... Maar ik vind zelf vaak dat las ik kom met Mijn keus het meer is zo van: ik wil dit graag, en ik denk dat het ook wel goed voor me is...dus mag het alstublieft? Ik weet niet of dat de juiste manier is...
Ik heb ooit eens een kaartje gekregen van een vriendin met drie letters: ACTS
Adoration, Confession of sin, Thanksgiving, Supplication (vragen, smeken, voorbede)...Ik moet zeggen dat ik dat nog steeds een hele steun vind. Anders worden de andere punten wel erg kort, of schieten er per ongeluk bij in, en supplication wordt wel erg lang.... zucht...
Ik heb ooit eens een kaartje gekregen van een vriendin met drie letters: ACTS
Adoration, Confession of sin, Thanksgiving, Supplication (vragen, smeken, voorbede)...Ik moet zeggen dat ik dat nog steeds een hele steun vind. Anders worden de andere punten wel erg kort, of schieten er per ongeluk bij in, en supplication wordt wel erg lang.... zucht...
Ik las eens in de Catechisant geloof ik, een stukje waar Bidden boven stond. Later kreeg ik het ook weer van iemand.
Het was ongeveer zo:
Ik bad om liefde, en kreeg moeilijke mensen om mij heen.
enz. Als ik het nog ergens vindt, zal ik het wel op het forum zetten. Heel treffend. Gebeden worden soms anders verhoord dan jouw bedoeling was.
Dus dan kun je wel ergens om bidden, alleen of jij de verhoring van God begrijpt, is nog iets anders.
Het was ongeveer zo:
Ik bad om liefde, en kreeg moeilijke mensen om mij heen.
enz. Als ik het nog ergens vindt, zal ik het wel op het forum zetten. Heel treffend. Gebeden worden soms anders verhoord dan jouw bedoeling was.
Dus dan kun je wel ergens om bidden, alleen of jij de verhoring van God begrijpt, is nog iets anders.
Overal in de Bijbel staan teksten die ons opdragen te bidden. Alleen al: Bid en u zal gegeven worden.Origineel geplaatst door madelief
Hoe zien jullie bidden en Gods voorzienigheid?
God heeft alles toch al besloten maar we hebben ook een vrije wil. Hoe kan dat dan...........................
Graag uw mening!!!!!!!:P
Dat in Gods voorzieningheid alles al besloten ligt, is waar, maar daar mogen wij niet van uitgaan.