Bart Jan Spruyt op zondag!

Kislev

Bericht door Kislev »

Bij mij gaat de computer zondags niet eens aan. Verbaas me erover dat zovelen zondags gewoon computerspelletjes e.d. doen.
henriët

Bericht door henriët »

Kislev schreef:Bij mij gaat de computer zondags niet eens aan. Verbaas me erover dat zovelen zondags gewoon computerspelletjes e.d. doen.
wanneer je via audioserer wilt meeluisteren met de dienst zal de pc toch aanmoeten, maar daarna is het gewoon een kwestie van uitzetten... toch?
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik zie niet zoveel verschil tussen op zondag spelen met Lego of een computerspelletje, het lezen van een Kameleon of een filmpje.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
judith

Bericht door judith »

Unionist schreef:Ik zie niet zoveel verschil tussen op zondag spelen met Lego of een computerspelletje, het lezen van een Kameleon of een filmpje.
ik zie het verschil ook niet echt..
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

judith schreef:
Unionist schreef:Ik zie niet zoveel verschil tussen op zondag spelen met Lego of een computerspelletje, het lezen van een Kameleon of een filmpje.
Misschien heb je een goede bril nodig dan 8)
Unionist

Bericht door Unionist »

Oude-Waarheid schreef:
judith schreef:
Niet gaan kwetsen ,hè!!! :cry: :wink:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
judith

Bericht door judith »

Oude-Waarheid schreef:
judith schreef:
hahah, wie weet......of ik een goede bril nodig heb.... :cry: :D
mmmm koop er maar eentje voor me..ik zie mezelf al met een bril lope..wat voor een bril zou ik dan doen...met ronde glazen?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Unionist schreef:
Oude-Waarheid schreef:
judith schreef:
Niet gaan kwetsen ,hè!!! :cry: :wink:
Jij ziet toch wel het verschil tussen bovengenoemde?
Anders moet jij ook maar eens denken aan een bril :mrgreen:
Josephus

Re: Bart Jan Spruyt op zondag!

Bericht door Josephus »

accoord schreef:Dus u vindt het ook geen probleem om zaterdags poststukken op de bus te doen in de wetenschap dat deze 's zondags verwerkt worden?
Ik niet. Net zo min als ik er moeite mee heb om door de weeks in mijn auto te rijden in de wetenschap dat olieraffinaderijen daarvoor ook op zondag doordraaien. Bovendien komen er bij dit soort dingen nog maar nauwelijks mensenhanden bij te pas. Tussen het moment van het posten van je brief en de aankomst op het bestelkantoor is er in principe geen mens meer die een handeling met die brief verricht.

Waarom zou je voor dit soort zaken allerlei regeltjes opstellen, als je weet dat je er toch nooit consequent in kunt zijn?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Beste Accoord,
Misschien is het eerste advies wel het beste: vraag het meneer Spruyt zelf eens. Misschien moeten we met z'n allen proberen wat minder splinters te zoeken bij anderen voor we onze eigen balken hebben aangepakt. (dit geldt ook voor mezelf!!!). Als ik naar mijn eigen zondagbesteding kijk, valt daar ook nog van alles in te veranderen. Met hartelijke groet,
Martha
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Accoord zegt: "Nu hoefde deze ontdekking niet merkwaardig te zijn, ware het niet dat bij mijn weten dhr. Spruyt kerkelijk is aangesloten bij de Ger. Gem. in Ned. te Gouda."

Vooral deze zin is wat merkwaardig. Wil je nu Bart Jan op zijn gedrag bevragen of de GGiN van Gouda?
Het klinkt me een beetje in de oren alsof we hier op het forum zoekende zijn naar misstanden in het rechts bevindelijk kerkelijk jargon, of vergis ik me? Dan mijn excuus!

Je mag best kritisch zijn over ontwikkelingen binnen een kerkverband. Zelf ben ik dat ook wel. Maar zo'n individueel geval beoordelen (wat volgens mij inderdaad een lastig vraagstuk is op dit moment bij de kerkenraad) is heel gevaarlijk terrein. Zeker omdat gissingen dan snel ontstaan!
Marnix

Bericht door Marnix »

En hij heeft volgens mij een hervormde vrouw. Misschien komt het daardoor :roll:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Oude Paden schreef:Accoord zegt: "Nu hoefde deze ontdekking niet merkwaardig te zijn, ware het niet dat bij mijn weten dhr. Spruyt kerkelijk is aangesloten bij de Ger. Gem. in Ned. te Gouda."

Vooral deze zin is wat merkwaardig. Wil je nu Bart Jan op zijn gedrag bevragen of de GGiN van Gouda?
Het klinkt me een beetje in de oren alsof we hier op het forum zoekende zijn naar misstanden in het rechts bevindelijk kerkelijk jargon, of vergis ik me? Dan mijn excuus!

Je mag best kritisch zijn over ontwikkelingen binnen een kerkverband. Zelf ben ik dat ook wel. Maar zo'n individueel geval beoordelen (wat volgens mij inderdaad een lastig vraagstuk is op dit moment bij de kerkenraad) is heel gevaarlijk terrein. Zeker omdat gissingen dan snel ontstaan!
Ik moet eerlijk zeggen dat dit gewoon een bizar verhaal is. Daar hoef je niets voor te zoeken. Dat een PKN-er de Bijbel wat minder letterlijk gaat nemen, dat is inherent aan de sfeer en de leer in dat kerkverband, maar dat iemand uit de GGiN het gebod des Heeren met voeten treedt dat is inderdaad best bizar.
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Ik kan me acoord goed voorstellen en ben blij met zijn topic. In GGiN-kringen is televisie not done en al helemaal niet op zondag. Ook ik vind het al heel lange tijd vreemd dat we over de kerkelijke weg m.b.t. de heer Spruyt niets naar buiten komt. Wellicht dat dit goed onder pet wordt gehouden en zie ook niet in waarom dit nu zo moeilijk is voor de kerkenraad, behoudens dan dat het de bibliothecaris van de Steenblokbibliotheek betreft.

Maar van de heren/predikanten Bart, Blaauwendraad, en diverse anderen hoorden we vrij vlot dat ze onder censuur gesteld werden. Van de heer Spruyt horen we te dezen niets (voor de makkelijk verkeerd interpreterende refoforummer: ik zeg niet dat dat móet). De radiostilte bevreemdt mij al lange tijd: of hij nu gelijk heeft of niet, dat laat ik uitdrukkelijk in het midden, maar de gekozen wegen van Spruyt zijn niet die van de GGiN (überhaupt het meewerken aan televisieuitzendingen is m.i. censurabel in de GGiN, ongeacht het moment van uitzending).
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Genade door recht schreef:Ik kan me acoord goed voorstellen en ben blij met zijn topic. In GGiN-kringen is televisie not done en al helemaal niet op zondag. Ook ik vind het al heel lange tijd vreemd dat we over de kerkelijke weg m.b.t. de heer Spruyt niets naar buiten komt. Wellicht dat dit goed onder pet wordt gehouden en zie ook niet in waarom dit nu zo moeilijk is voor de kerkenraad, behoudens dan dat het de bibliothecaris van de Steenblokbibliotheek betreft.

Maar van de heren/predikanten Bart, Blaauwendraad, en diverse anderen hoorden we vrij vlot dat ze onder censuur gesteld werden. Van de heer Spruyt horen we te dezen niets (voor de makkelijk verkeerd interpreterende refoforummer: ik zeg niet dat dat móet). De radiostilte bevreemdt mij al lange tijd: of hij nu gelijk heeft of niet, dat laat ik uitdrukkelijk in het midden, maar de gekozen wegen van Spruyt zijn niet die van de GGiN (überhaupt het meewerken aan televisieuitzendingen is m.i. censurabel in de GGiN, ongeacht het moment van uitzending).
Toch is het gevaarlijke kost hierover te discusseren op dit forum. Wie weet nl. de stappen die de GGiN Gouda al genomen heeft? En wie zegt dat dit zo openbaar word dat we dit uitgebreid kunnen analyseren. Ik weet van dichterbij dat Bart Jan al vele malen bezocht is. Wat en hoe is mij onbekend. Het ligt toch wat meer op microniveau dan de publicaties over de kritiekpunten betreffende de leer van een kerkverband. Pas op en kijk uit voor de balk waar Martha op wijst! Ook ikzelf!
Gesloten