:mrgreen:Hendrikus schreef:De pastorie wordt ook wel eens een glazen huis genoemd.Unionist schreef:Ik vind het wel een grappig verhaal eigenlijk. De kwekert zal wel gedacht hebben: in een pastorie gaat de politie niet zoeken.
Zó zal die kwekert het niet hebben bekeken 8)
Hennepkwekerij in de pastorie
Lassie schreef::mrgreen:Hendrikus schreef:De pastorie wordt ook wel eens een glazen huis genoemd.Unionist schreef:Ik vind het wel een grappig verhaal eigenlijk. De kwekert zal wel gedacht hebben: in een pastorie gaat de politie niet zoeken.
Zó zal die kwekert het niet hebben bekeken 8)

Strijd tegen het koninkrijk van de zonde en de satan in de wereld en in uw eigen hart. Th. Boston
-
Re: Hennepkwekerij in de pastorie
Misschien heeft dit wel degelijk nieuwswaarde in het licht van de controverse PKN-HHK. Verdere uitleg zal ik niet geven.Hennepkwekerij in de pastorie
MONTFOORT - In de hervormde pastorie aan de Hofstraat in Montfoort is woensdagmiddag een professionele hennepkwekerij ontmanteld. De politie nam 766 hennepplanten in beslag. „De actie in de pastorie is het gesprek van de dag”, aldus een omwonende.
De politie kwam de kwekerij op het spoor na een vondst van apparatuur in een schuur in Loosdrecht, aldus een woordvoerster van de politie district Gooi en Vechtstreek. Collega’s van de politie Utrecht gaven bij de ontmanteling ondersteuning. De huurder van de pastorie is aangehouden. Om wie het gaat, was vanmorgen niet bekend.
De pastorie, die enkele weken geleden door het college van Montfoort is aangewezen als gemeentelijk monument, is in bezit van de plaatselijke hervormde gemeente. Voorzitter A. van den Berg van het college van kerkrentmeesters reageerde naar eigen zeggen „verbaasd” toen hij gistermiddag van de politieactie op de hoogte werd gesteld. Een eerste inspectie in het pand wees uit dat de hennepkweker niet slordig te werk is gegaan. „De vertrekken zien er op zich goed uit, maar in de kamer waar de planten hebben gestaan, moeten we wel wat rommel opruimen.”
Volgens Van den Berg werd de huur van het pand altijd keurig op tijd betaald. „We hadden onderling goede afspraken gemaakt”, zegt hij. Vermoedelijk beslist het college binnenkort of de pastorie opnieuw in de verhuur zal worden gedaan.
Een omwonende zei vanmorgen dat hij de afgelopen maanden „geen enkel vermoeden” heeft gehad van de kweekactiviteiten van de huurder. „Hij kwam niet zo vaak, maar hij hield het pand keurig op orde. Mensen verwachten zoiets niet in een pastorie. Het optreden van de politie is het gesprek van de dag, maar dat zou het ook zijn geweest als het ging om een kwekerij in een schuur.”
De politie heeft de kwekerij voor de eerste oogst ontdekt. Naar schatting zouden de planten een straatwaarde van zo’n 200.000 euro hebben gehad.
RD
Je wilt toch niet suggereren dat de huurder een gefrustreerde HHK'er was die op deze manier de PKN een hak heeft willen zetten?Zonderling schreef:Misschien heeft dit wel degelijk nieuwswaarde in het licht van de controverse PKN-HHK. Verdere uitleg zal ik niet geven.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hoe is deze opmerking dan bedoeld?Zonderling schreef:Misschien heeft dit wel degelijk nieuwswaarde in het licht van de controverse PKN-HHK. Verdere uitleg zal ik niet geven.
-
Zó dat de pastorie aan de (hersteld) hervormden is ontnomen.Jongere schreef:Hoe is deze opmerking dan bedoeld?Zonderling schreef:Misschien heeft dit wel degelijk nieuwswaarde in het licht van de controverse PKN-HHK. Verdere uitleg zal ik niet geven.
'Uw huis wordt u woest gelaten' is wellicht ook hier van toepassing.
Hmm. Zowel feitelijk als juridisch gezien klopt dat niet, Zonderling. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat sommigen het zo ervaren.Zonderling schreef:Zó dat de pastorie aan de (hersteld) hervormden is ontnomen.Jongere schreef:Hoe is deze opmerking dan bedoeld?Zonderling schreef:Misschien heeft dit wel degelijk nieuwswaarde in het licht van de controverse PKN-HHK. Verdere uitleg zal ik niet geven.
Maar goed, deze discussie heeft inmiddels een baard langer als die van Sinterklaas. Lijkt me weinig zinvol om dat nog eens dunnetjes over te gaan doen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
-
Ik ben zowel feitelijk als juridisch nogal goed op de hoogte van het (landelijk) conflict. Maar ik ben het met je eens dat een discussie hierover niet zinvol is.Josephus schreef:Hmm. Zowel feitelijk als juridisch gezien klopt dat niet, Zonderling. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat sommigen het zo ervaren.
Wat betreft deze hennepkwekerij. Soms zijn er gebeurtenissen die ons tot verder nadenken kunnen stemmen. Zo ook deze m.i.
Aha. Je bedoelt het woord "ontnomen" dus eigenlijk in morele zin?Zonderling schreef:Ik ben zowel feitelijk als juridisch nogal goed op de hoogte van het (landelijk) conflict.
-
Jazeker. Maar moreel staat voor mij gelijk met hetgeen recht is.Josephus schreef:Aha. Je bedoelt het woord "ontnomen" dus eigenlijk in morele zin?Zonderling schreef:Ik ben zowel feitelijk als juridisch nogal goed op de hoogte van het (landelijk) conflict.
(Misschien wat kryptisch, maar m.i. voor een goed verstaander niet onduidelijk. Ik versmal het juridische aspect niet tot de overwegingen op basis waarvan tot nu toe de PKN de processen gewonnen heeft.)
Ik vind dat zeker geen cryptogram, Zonderling. Maar realiseer je wel dat je je als niet-jurist ook in de luxe positie bevindt om een dergelijke houding te hebben. Voor een praktijkjurist (en dan spreek ik ook voor mezelf) is dat eigenlijk ondenkbaar.Zonderling schreef:Jazeker. Maar moreel staat voor mij gelijk met hetgeen recht is.Josephus schreef:Aha. Je bedoelt het woord "ontnomen" dus eigenlijk in morele zin?Zonderling schreef:Ik ben zowel feitelijk als juridisch nogal goed op de hoogte van het (landelijk) conflict.
(Misschien wat kryptisch, maar m.i. voor een goed verstaander niet onduidelijk. Ik versmal het juridische aspect niet tot de overwegingen op basis waarvan tot nu toe de PKN de processen gewonnen heeft.)
Het staat in ons land een ieder gelukkig vrij om het niet eens te zijn met rechterlijke uitspraken (graag zelfs, dat houdt die mensen hopelijk ook scherp), maar feitelijk gezien is de uitspraak van een rechter (mits er geen beroep meer mogelijk is) doorgaans gewoon het einde van alle tegenspraak. Erg zinnig is het dan niet om te blijven roepen dat het toch B is, terwijl de rechter A heeft besloten. Dat is hooguit voor vakgenoten interessant, maar ook dan moet je een keer van ophouden weten. Dan kun je beter met een goede lobby zorgen voor verandering van de wetten die de rechter heeft toegepast, zodat het oordeel van de rechter in toekomstige gevallen misschien anders uit zal pakken.freek schreef:Hmmm, ik verbaas me in deze oeverloze discussie toch wel eens over de mate waarin de uitspraken van de rechter als 'het einde van alle tegenspraak' worden gezien. Rechters kunnen zoveel beweren, maar er zijn in het verleden zeker rechtspraken geweest die ik moreel echt niet kan onderschrijven.
-
Nee hoor, ik zeg dat niet uit luxe. Mijn eigen broer is (zelfs redelijk bekend) jurist en ik heb zelf wel de nodige affiniteit met recht.Josephus schreef:Ik vind dat zeker geen cryptogram, Zonderling. Maar realiseer je wel dat je je als niet-jurist ook in de luxe positie bevindt om een dergelijke houding te hebben. Voor een praktijkjurist (en dan spreek ik ook voor mezelf) is dat eigenlijk ondenkbaar.Zonderling schreef:Jazeker. Maar moreel staat voor mij gelijk met hetgeen recht is.Josephus schreef:Aha. Je bedoelt het woord "ontnomen" dus eigenlijk in morele zin?Zonderling schreef:Ik ben zowel feitelijk als juridisch nogal goed op de hoogte van het (landelijk) conflict.
In de kwestie PKN-HHK is onder andere de vraag cruciaal welke partij de voortzetting vormt van de NHK. Dit kan niet (uitsluitend) beoordeeld worden op grond van de aspecten die de wereldlijk rechter mee wil nemen. De juridische beoordeling is daarom feitelijk maar een 'deel'beoordeling. Een totaalbeoordeling met inbegrip van de zaken waar het werkelijk om gaat in dit conflict zou heel anders kunnen uitpakken (maar daar waagt de seculiere rechter zich niet aan - overigens wel begrijpelijk maar daarom nog niet 'recht').
M.vr.gr.,
Zonderling
Zo was er ook al eens een figuur die na wat PKN perikelen de toren van Montfoort bewerkte.Zonderling schreef:Zó dat de pastorie aan de (hersteld) hervormden is ontnomen.Jongere schreef:Hoe is deze opmerking dan bedoeld?Zonderling schreef:Misschien heeft dit wel degelijk nieuwswaarde in het licht van de controverse PKN-HHK. Verdere uitleg zal ik niet geven.

Laatst gewijzigd door Gian op 19 jan 2008, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Kan zijn, maar dat is wel een wezenlijk andere situatie dan dat je er zelf in werkzaam zou zijn. Dát bedoelde ik.Zonderling schreef:Nee hoor, ik zeg dat niet uit luxe. Mijn eigen broer is (zelfs redelijk bekend) jurist en ik heb zelf wel de nodige affiniteit met recht.
Ik ben trouwens benieuwd of jouw broer er hetzelfde over denkt als jij en hoe hij daar dan in de praktijk mee omgaat.