Plannen voor de kerstdagen ?

uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

helma schreef:
uitgeworpen schreef:Tips welkom.

Wat doe je op zulke dagen buiten de kerkdiensten.
Op bezoek gaan is geen optie; werkt niet echt ontspannend.

Hele dag thuiszitten?
Ook niks.

Tuurlijk: kletsen, hapje eten, aandacht geven, kids uit elkaar houden, ruzies oplossen...samen zingen, musiceren,

Ik zie er nog niet naar uit. Terwijl ik echt wel geniet van mijn gezin.
Zulke dagen zijn altijd van die moeilijke dagen waarin alles anders gaat dan anders. Waarin met auti-kids alles voorgeprogrammeerd moet worden.

Ik word nog wel eens postief hoor.
Morgen ziet alles er weer anders uit. :wink:

arme jij!!
Lekker met z'n allen uitwaaien op het zandgat? Warme kleren aan; voetbal mee?
Misschien is de dierentuin open :mrgreen:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
helma

Bericht door helma »

uitgeworpen schreef: Misschien is de dierentuin open :mrgreen:
ja; apies kijken met je 'apies' :wink:
Daphne

Bericht door Daphne »

Ariene schreef:
Daphne schreef:Ik ben hopelijk beter dan!

1e kerstdag 2x naar de kerk, ben dan lekker thuis hoef niet te werken, met oud en nieuw wel (maar dat vind k prima!). Thuis het fijn gezellig maken.
2e kerstdag ´s ochtends naar de Doelen, VoxJubilans, ´s middags komen mn broer en schoonzusje en dan gaan we ´s avonds gezellig (heel origineel :mrgreen: ) gourmetten.
Heb je wat met Vox?
t is net hoe je t wilt zien
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
MariaW

Bericht door MariaW »

De kerstdagen ditmaal bij mijn ouders vieren!
drie keer naar de kerk!
henri

Bericht door henri »

uitgeworpen schreef:Tips welkom.

Wat doe je op zulke dagen buiten de kerkdiensten.
Op bezoek gaan is geen optie; werkt niet echt ontspannend.

Hele dag thuiszitten?
Ook niks.

Tuurlijk: kletsen, hapje eten, aandacht geven, kids uit elkaar houden, ruzies oplossen...samen zingen, musiceren,

Ik zie er nog niet naar uit. Terwijl ik echt wel geniet van mijn gezin.
Zulke dagen zijn altijd van die moeilijke dagen waarin alles anders gaat dan anders. Waarin met auti-kids alles voorgeprogrammeerd moet worden.
Heel herkenbaar, je verhaal. Toch gaan wij "stug doorzetten" met kerst vieren zoals je beschreef ondanks alle strubbelingen die we tegen gaan komen. We zien wel waar het schip echt gaat stranden.

Sterkte in ieder geval en gezegende dagen!
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
helma

Bericht door helma »

ik loop al een tijdje rond met het idee om de dakloze van de daklozenkrant bij de supermarkt uit te nodigen een van de komende dagen om de maaltijd te gebruiken in ons gezin.
Heb het idee dat dat iets is wat de Heere Jezus zou doen.

of zal ik hem een grote fooi geven? Afkopen dus??
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik zag vandeweek n prachtig programma van Herman den Blijker (topkok) die bij het Leger de Heils langs ging om samen met de koks daar te koken en het mogenlijk te maken om mensen n warme prak naar binnen te schuiven! Zijn missie dat program was om de dak en thuislozen een mooie, warme, stevige kerstmaaltijd aan te bieden. Was schrijnend te zien hoe schrijnend sommige mensen t hebben...Aan t eind van t programma liepen blije thuislozen met n mooie nieuwe winterjas (ze waren in allerlei soorten en maten!) en n volle buik vol ´gezelligheid´ in hun hoofden (van menselijke gezelligheid dan...!)de straat weer op...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
jvdg

Bericht door jvdg »

Daphne schreef:Ik zag vandeweek n prachtig programma van Herman den Blijker (topkok) die bij het Leger de Heils langs ging om samen met de koks daar te koken en het mogenlijk te maken om mensen n warme prak naar binnen te schuiven! Zijn missie dat program was om de dak en thuislozen een mooie, warme, stevige kerstmaaltijd aan te bieden. Was schrijnend te zien hoe schrijnend sommige mensen t hebben...Aan t eind van t programma liepen blije thuislozen met n mooie nieuwe winterjas (ze waren in allerlei soorten en maten!) en n volle buik vol ´gezelligheid´ in hun hoofden (van menselijke gezelligheid dan...!)de straat weer op...
't Zou me veel waard zijn als die zorg voor onze naaste niet beperkt bleef tot de kerstdagen.
Hoe goed bedoeld ook, maar wat je al schrijft, ze moeten weer de straat op......

Zolang er nog dak- en thuislozen zijn in dit welvarende Nederland is er iets grondig fout.
Daphne

Bericht door Daphne »

Triest he... maar er waren er ook die een kop erwtensoep kwamen eten bij Herman die zeiden: Een maaltijd? Neej, geef dat maar aan mensen die t nodig hebben (*zeiden 2 zwervers...) honger hebben we hier niet in Nederland... :shock: Deze twee heren hadden vrede met hun situatie... k werd er triest van... hoe goed heb ik het? Daarom geef ik ook aan een x aantal goede doelen en heb k een sponsorkindje wat elke maand ondersteund wordt... Wij hebben t goed, we kopen eens een trui, jas, broek, rok, leuke kerstdecoratie extra terwijl mensen (*ook hier in NL) het geld zo hard hadden kunnen gebruiken. Ik vind mezelf egoistisch als ik mn verdiende geld (*niet bar veel, tja de zorg he ;)) voor mezelf houd terwijl ik een ander voor 30euro in de maand kan onderhouden... in Afrika!
Daphne

Bericht door Daphne »

Trouwens... het Leger des Heils is t hele jaar actief om maaltijden te verzorgen voor 'deze jongens' (*zoals Herman dat zegt ;)) dus ja... t hele jaar!
jvdg

Bericht door jvdg »

Daphne schreef:Trouwens... het Leger des Heils is t hele jaar actief om maaltijden te verzorgen voor 'deze jongens' (*zoals Herman dat zegt ;)) dus ja... t hele jaar!
Mooi hè, Daphne.
Vandaar ook dat het LdH één van mijn meest begunstigde goede doelen is.
Dat geldt ook voor Tot Heil des Volks.
MarthaMartha

Re: Plannen voor der kerstdagen ?

Bericht door MarthaMartha »

voor der.....
Welke mod past de topictitel aan?

Het is over een maand alweer zover....

Plannen zijn alweer genoeg gemaakt (ach... het zijn al haast tradities geworden, goede dan....). Tweede kerstdag hopen mijn zus en zwager met hun kinderen te komen, dat doen ze elk jaar. Verder is mijn opvangjongetje (Jesse) dan ruim een week bij mij te logeren. En op de maandag na kerst gaat hij weer weg en komen mijn broer en schoonzus met hun twee dochtertjes tot nieuwjaarsdag. (op oudjaarsavond zal het grootste deel van de familie zich weer om mijn haardvuur scharen) Het belooft weer een drukke en gezellige tijd te worden. Ik heb er al zin in!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:voor der.....
Ikke
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:voor der.....
Ikke
:super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

plannen? nou nee, ik ben simpelweg alleen met de kerst, dus ook niet een echt kerstidee....geen versieringen, geen slingers, geen boom....niks dus, in huis dagen zoals alle andere......alleen de diensten tellen dan, en het gedenken van de geboorte van de Heere.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie