Misschien is de dierentuin open :mrgreen:helma schreef:uitgeworpen schreef:Tips welkom.
Wat doe je op zulke dagen buiten de kerkdiensten.
Op bezoek gaan is geen optie; werkt niet echt ontspannend.
Hele dag thuiszitten?
Ook niks.
Tuurlijk: kletsen, hapje eten, aandacht geven, kids uit elkaar houden, ruzies oplossen...samen zingen, musiceren,
Ik zie er nog niet naar uit. Terwijl ik echt wel geniet van mijn gezin.
Zulke dagen zijn altijd van die moeilijke dagen waarin alles anders gaat dan anders. Waarin met auti-kids alles voorgeprogrammeerd moet worden.
Ik word nog wel eens postief hoor.
Morgen ziet alles er weer anders uit.
arme jij!!
Lekker met z'n allen uitwaaien op het zandgat? Warme kleren aan; voetbal mee?
Plannen voor de kerstdagen ?
-
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
t is net hoe je t wilt zienAriene schreef:Heb je wat met Vox?Daphne schreef:Ik ben hopelijk beter dan!
1e kerstdag 2x naar de kerk, ben dan lekker thuis hoef niet te werken, met oud en nieuw wel (maar dat vind k prima!). Thuis het fijn gezellig maken.
2e kerstdag ´s ochtends naar de Doelen, VoxJubilans, ´s middags komen mn broer en schoonzusje en dan gaan we ´s avonds gezellig (heel origineel :mrgreen: ) gourmetten.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Heel herkenbaar, je verhaal. Toch gaan wij "stug doorzetten" met kerst vieren zoals je beschreef ondanks alle strubbelingen die we tegen gaan komen. We zien wel waar het schip echt gaat stranden.uitgeworpen schreef:Tips welkom.
Wat doe je op zulke dagen buiten de kerkdiensten.
Op bezoek gaan is geen optie; werkt niet echt ontspannend.
Hele dag thuiszitten?
Ook niks.
Tuurlijk: kletsen, hapje eten, aandacht geven, kids uit elkaar houden, ruzies oplossen...samen zingen, musiceren,
Ik zie er nog niet naar uit. Terwijl ik echt wel geniet van mijn gezin.
Zulke dagen zijn altijd van die moeilijke dagen waarin alles anders gaat dan anders. Waarin met auti-kids alles voorgeprogrammeerd moet worden.
Sterkte in ieder geval en gezegende dagen!
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
Ik zag vandeweek n prachtig programma van Herman den Blijker (topkok) die bij het Leger de Heils langs ging om samen met de koks daar te koken en het mogenlijk te maken om mensen n warme prak naar binnen te schuiven! Zijn missie dat program was om de dak en thuislozen een mooie, warme, stevige kerstmaaltijd aan te bieden. Was schrijnend te zien hoe schrijnend sommige mensen t hebben...Aan t eind van t programma liepen blije thuislozen met n mooie nieuwe winterjas (ze waren in allerlei soorten en maten!) en n volle buik vol ´gezelligheid´ in hun hoofden (van menselijke gezelligheid dan...!)de straat weer op...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
't Zou me veel waard zijn als die zorg voor onze naaste niet beperkt bleef tot de kerstdagen.Daphne schreef:Ik zag vandeweek n prachtig programma van Herman den Blijker (topkok) die bij het Leger de Heils langs ging om samen met de koks daar te koken en het mogenlijk te maken om mensen n warme prak naar binnen te schuiven! Zijn missie dat program was om de dak en thuislozen een mooie, warme, stevige kerstmaaltijd aan te bieden. Was schrijnend te zien hoe schrijnend sommige mensen t hebben...Aan t eind van t programma liepen blije thuislozen met n mooie nieuwe winterjas (ze waren in allerlei soorten en maten!) en n volle buik vol ´gezelligheid´ in hun hoofden (van menselijke gezelligheid dan...!)de straat weer op...
Hoe goed bedoeld ook, maar wat je al schrijft, ze moeten weer de straat op......
Zolang er nog dak- en thuislozen zijn in dit welvarende Nederland is er iets grondig fout.
Triest he... maar er waren er ook die een kop erwtensoep kwamen eten bij Herman die zeiden: Een maaltijd? Neej, geef dat maar aan mensen die t nodig hebben (*zeiden 2 zwervers...) honger hebben we hier niet in Nederland... :shock: Deze twee heren hadden vrede met hun situatie... k werd er triest van... hoe goed heb ik het? Daarom geef ik ook aan een x aantal goede doelen en heb k een sponsorkindje wat elke maand ondersteund wordt... Wij hebben t goed, we kopen eens een trui, jas, broek, rok, leuke kerstdecoratie extra terwijl mensen (*ook hier in NL) het geld zo hard hadden kunnen gebruiken. Ik vind mezelf egoistisch als ik mn verdiende geld (*niet bar veel, tja de zorg he
) voor mezelf houd terwijl ik een ander voor 30euro in de maand kan onderhouden... in Afrika!

- MarthaMartha
Re: Plannen voor der kerstdagen ?
voor der.....
Welke mod past de topictitel aan?
Het is over een maand alweer zover....
Plannen zijn alweer genoeg gemaakt (ach... het zijn al haast tradities geworden, goede dan....). Tweede kerstdag hopen mijn zus en zwager met hun kinderen te komen, dat doen ze elk jaar. Verder is mijn opvangjongetje (Jesse) dan ruim een week bij mij te logeren. En op de maandag na kerst gaat hij weer weg en komen mijn broer en schoonzus met hun twee dochtertjes tot nieuwjaarsdag. (op oudjaarsavond zal het grootste deel van de familie zich weer om mijn haardvuur scharen) Het belooft weer een drukke en gezellige tijd te worden. Ik heb er al zin in!
Het is over een maand alweer zover....
Plannen zijn alweer genoeg gemaakt (ach... het zijn al haast tradities geworden, goede dan....). Tweede kerstdag hopen mijn zus en zwager met hun kinderen te komen, dat doen ze elk jaar. Verder is mijn opvangjongetje (Jesse) dan ruim een week bij mij te logeren. En op de maandag na kerst gaat hij weer weg en komen mijn broer en schoonzus met hun twee dochtertjes tot nieuwjaarsdag. (op oudjaarsavond zal het grootste deel van de familie zich weer om mijn haardvuur scharen) Het belooft weer een drukke en gezellige tijd te worden. Ik heb er al zin in!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
IkkeMarthaMartha schreef:voor der.....
- MarthaMartha
jvdg schreef:IkkeMarthaMartha schreef:voor der.....

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
plannen? nou nee, ik ben simpelweg alleen met de kerst, dus ook niet een echt kerstidee....geen versieringen, geen slingers, geen boom....niks dus, in huis dagen zoals alle andere......alleen de diensten tellen dan, en het gedenken van de geboorte van de Heere.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60