Budding heeft bedankt en blijft in Waarder.
Tot mijn verbazing ik had verwacht dat hij het beroep zou aannemen.
Springford Reformed Church
-
Niet zozeer dat hij problemen vermijd. Hoe hij over het algemeen opereert, zoekt hij ze eerder op (niet al te diplomatiek).Oorspronkelijk gepost door refo
Omdat ds Budding problemen zou mijden?
Maar hij staat inmiddels +/- twaalf jaar in Waarder. Reist graag en is regelmatig is de USA te vinden. Hij gaat graag naar buitenland. In is inmiddels de 60 gepasseerd.
Lettende op de situatie dat de Vries straks ook in Waarder komt. De Vries is toch iemand waar Budding in het verleden aardig mee op een lijn zat. Dan lijkt het mij niet erg makelijk om dan een andere predikant (waar toch veel verwantaschap mee is) een gedeelte van je voormalige gemeente te zien dienen.
Gelet op het feit dat toch veel mensen in de PKN in Waarder gebleven zijn vanwege het feit dat Budding bleef (vindt ik geen goede reden overigens), heeft Budding toch een bepaalde verantwoordelijkheid en deze heeft hij nu genomen en dat waardeer ik zeer. Ook al ben ik het niet in alles met hem eens.
Ds. Pieters met emeritaat ? Is dat een speciale regeling voor predikanten die een gemeente in het buitenland gaan dienen ? Want ds. Pieters is nog lang niet aan emeritaat toe, tenzij ik iets heb gemist.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Toen ds. Pieters in Springford stond, was hij emerituspredikant in de NHK. Dit was met behoud van preekbevoegdheid.
Op het moment dat ds. Budding dit beroep aanneemt zal hij evenals ds. Pieters met emeritaat gaan.
m.vr.gr.
broeder Ab
- ndonselaar
- Contacteer:
Het is een sluitend verhaal, Democritus. Zou het hier misschien ook niet over roeping gaan?Niet zozeer dat hij problemen vermijd. Hoe hij over het algemeen opereert, zoekt hij ze eerder op (niet al te diplomatiek).
Maar hij staat inmiddels +/- twaalf jaar in Waarder. Reist graag en is regelmatig is de USA te vinden. Hij gaat graag naar buitenland. In is inmiddels de 60 gepasseerd.
Lettende op de situatie dat de Vries straks ook in Waarder komt. De Vries is toch iemand waar Budding in het verleden aardig mee op een lijn zat. Dan lijkt het mij niet erg makelijk om dan een andere predikant (waar toch veel verwantaschap mee is) een gedeelte van je voormalige gemeente te zien dienen.
Gelet op het feit dat toch veel mensen in de PKN in Waarder gebleven zijn vanwege het feit dat Budding bleef (vindt ik geen goede reden overigens), heeft Budding toch een bepaalde verantwoordelijkheid en deze heeft hij nu genomen en dat waardeer ik zeer. Ook al ben ik het niet in alles met hem eens.
Als een ds. geen roeping heeft, wat moet hij dan in die gemeente gaan doen???
-
Ben ik met je eens. Maar het begrip roeping is heel lastig te definieren. Maar naast het begrip roeping spelen ook sociale en emotionele factoren een rol en deze beinvloeden het begrip roeping meer dan we denken.Het is een sluitend verhaal, Democritus. Zou het hier misschien ook niet over roeping gaan?
Als een ds. geen roeping heeft, wat moet hij dan in die gemeente gaan doen???
Ben ik op mijn beurt ook weer met je eens, maar ja, je kunt het begrip roeping niet helemaal weglaten, zoals jij nu deed. Wel redelijk om het erbij te vermelden, dacht ik.Ben ik met je eens. Maar het begrip roeping is heel lastig te definieren. Maar naast het begrip roeping spelen ook sociale en emotionele factoren een rol en deze beinvloeden het begrip roeping meer dan we denken.
Vorige week hoorde ik een dominee het zo zeggen:" het is plussen en minnen voor het aangezicht van de Heere"Oorspronkelijk gepost door MisterBen ik op mijn beurt ook weer met je eens, maar ja, je kunt het begrip roeping niet helemaal weglaten, zoals jij nu deed. Wel redelijk om het erbij te vermelden, dacht ik.Ben ik met je eens. Maar het begrip roeping is heel lastig te definieren. Maar naast het begrip roeping spelen ook sociale en emotionele factoren een rol en deze beinvloeden het begrip roeping meer dan we denken.
Re: Springford Reformed Church
Wie weet wanneer ds. A. de Groot uit HHK Numansdorp is of wordt bevestigd in Springford?