Sorry Afgewezen, ik was vergeten dat je fan bent van MMAfgewezen schreef:Zolang iemand niet tot geloof gekomen is, is er sprake van dat de "god dezer eeuw de zinnen verblindt", dat mag duidelijk zijn.
Om nu vervolgens overal etiketjes van satanswerk en wereldgelijkvormigheid op te gaan plakken, lijkt me wat overdreven.
En wanneer 'draait' het nu om een mens? Als deze persoon enige bekendheid geniet en dat wellicht ook nog prettig vindt?
Is dat per definitie verkeerd?
In de Bijbel zie je ook vaak dat er met ere over mensen gesproken wordt; God doet dat Zelf ook.
Laten we niet overvroom worden en ook niet menen dat wij nu eens precies uit kunnen maken wat satanswerk is en wat niet.
Verbeter de wereld (in dit geval de kerk) en begin bij jezelf!

In de afgelopen 2 bijlages van het RD over gospelmuziek wordt terecht de vinger op de zere plek gelegt wanneer men de gospelartiest verwijt centraal te staan bij zijn/haar optreden, terwijl hun mond beleid dat God centraal staat en dat ze niets kunnen doen dat hun fans hun aanbidden. Ikzelf heb een aantal gospelconcerten meegemaakt, maar ben altijd met een gemengd gevoel naar huis gegaan. Waarom laten ze het publiek uitgebreid applaudiseren? Waarom nemen ze hun tijd om fans te ontvangen en handtekeningen uit te delen? Dat hoeft dan toch niet als God centraal staat?
Ik ben ooit eens naar het Holland Boys Choir geweest waar MM en JV ook speelden. Het ging daar niet anders als op de gospelconcerten, behalve dan dat de zaal gemiddeld 40 jaar ouder was dan bij het gospelconcert. Applaus en handtekeningen en merchandise in de kerk notabene! De popcultuur via de achterdeur?
Maar het is wel wat offtopic...