Er is er nog zo een over Churchill. Ik weet helaas de naam van de betreffende mevrouw niet meer. In elk geval: Churchill was een stevige drinker. Op een gegeven verkeerde hij in aangeschoten toestand in een bepaald gezelschap en voerde het hoogste woord. Een van de aanwezige dames zei: "Mr. Churchill, misschien kunt u beter uw mond houden, want u bent duidelijk dronken.". Waarop Churchill antwoordde: "Dat is waar, mevrouw. Maar morgenochtend ben ik weer nuchter en dan bent u nog steeds lelijk..."
Er is er nog zo een over Churchill. Ik weet helaas de naam van de betreffende mevrouw niet meer. In elk geval: Churchill was een stevige drinker. Op een gegeven verkeerde hij in aangeschoten toestand in een bepaald gezelschap en voerde het hoogste woord. Een van de aanwezige dames zei: "Mr. Churchill, misschien kunt u beter uw mond houden, want u bent duidelijk dronken.". Waarop Churchill antwoordde: "Dat is waar, mevrouw. Maar morgenochtend ben ik weer nuchter en dan bent u nog steeds lelijk..."
J.C. Philpot schreef:De beste man was gewoon een fouterik. Een racist, maar bijvoorbeeld ook zeer onrespectvol t.o.v. vrouwen qua bejegening en opmerkingen. Hij was dan ook niet erg gelieft bij het andere geslacht, getuige de volgende anekdote: Nancy Astor, het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid, beet Churchill toe: "Winston, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie", antwoordde Churchill: "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken".
Er is er nog zo een over Churchill. Ik weet helaas de naam van de betreffende mevrouw niet meer. In elk geval: Churchill was een stevige drinker. Op een gegeven verkeerde hij in aangeschoten toestand in een bepaald gezelschap en voerde het hoogste woord. Een van de aanwezige dames zei: "Mr. Churchill, misschien kunt u beter uw mond houden, want u bent duidelijk dronken.". Waarop Churchill antwoordde: "Dat is waar, mevrouw. Maar morgenochtend ben ik weer nuchter en dan bent u nog steeds lelijk..." :roll:
:mrgreen: Ik begin hem steeds meer te mogen.
Wilhelmina vertrok met haar ministers in 1940 naar Engeland. Churchill zei over Wilhelmina: de enige man tussen allemaal oude wijven.
Helaas schijnt de uitspraak over die ik citeerde apocrief te zijn.