Liggingsverschillen

J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Afgewezen schreef:Ik begrijp het al: mensen die kritiek leveren, hebben altijd gelijk. Zeker in een column...
Sorry, was ik even vergeten. :roll: :?
Je zou inhoudelijker in kunnen gaan op bijvoorbeeld de posting van Geledu, anders bewijs je alleen maar dat de column gelijk heeft.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

J.C. Philpot schreef:
Afgewezen schreef:Ik begrijp het al: mensen die kritiek leveren, hebben altijd gelijk. Zeker in een column...
Sorry, was ik even vergeten. :roll: :?
Je zou inhoudelijker in kunnen gaan op bijvoorbeeld de posting van Geledu, anders bewijs je alleen maar dat de column gelijk heeft.
:?:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ander schreef:Gezien de reacties, die ds. Kieviet binnenkort glimlachend zal doornemen, ...
... dan zal er wel een rectificatie in het RD komen. :wink:

Het was anders:
Er wordt gekibbeld en gediscussieerd op een aantal platforms.

Afgewezen schreef:... ik vind het een nietszeggende column, met een banaal slot.
Wat is daar banaal aan? Enkel omdat hij de opstelling van de respectievelijke echtelijke sponden aan zijn lezers toevertrouwt?
Ik vond het wel aardig.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Weet je wat ik nu zo jammer vind?
Iemand schrijft een column, waarin nogal denigrerend over forummers gedaan wordt.
Wanneer je daar op reageert, kun je rekenen op een reactie als: zie je wel dat hij gelijk heeft?
En alle flauwe kulletjes die daar dan nog omheen geponeerd worden.
henri

Bericht door henri »

Afgewezen schreef:Weet je wat ik nu zo jammer vind?
Iemand schrijft een column, waarin nogal denigrerend over forummers gedaan wordt.
Wanneer je daar op reageert, kun je rekenen op een reactie als: zie je wel dat hij gelijk heeft?
Nou, dan geef ik hem toch gelijk?
Het wordt wel vaker gezegd:"je krijgt wel gelijk al heb je het niet". Nou, dat is dus in dit geval een passende opmerking :lol:
Hoe je het ook went of keert, zijn collum staat vol met gebabbel. En hier op het forum staat ook veel gebabbel, maar dat houdt het ook leesbaar toch?
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Afgewezen schreef:Wanneer je daar op reageert, kun je rekenen op een reactie als: zie je wel dat hij gelijk heeft?
Dat ligt eraan hoe je reageert. Bepaalde reakties kan ik moeilijk anders typeren dan mokken. Verder valt het m.i. wel mee met het denigrerend doen over forummers. Het kernpunt van de kritiek is: "Maar wel is duidelijk dat we met elkaar nog al wat durven zeggen.", waarna dit wat concreter word gemaakt. Veel meer staat er niet in. En inderdaad gaan sommige postings over bijvoorbeeld bepaalde ambtsdragers erg ver, waarbij gevoelige privé informatie word uitgewisseld en daar soms harde oordelen over uitgesproken worden. En word er soms ook haarkloverij toegepast, en hebben we over ieder detail gelijk onze mening klaar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ach, mijn enige punt is dat ik val over het woord 'babbelen', omdat dit zo ontzettend denigrerend is. Dan ga ik inderdaad mokken, want dat raakt mij - als forummer.
En ik vind het slot van de column echt heel banaal.
Volgens mij kan ds. Kieviet beter serieuze artikelen schrijven. Schoenmaker, hou je bij je leest, zou ik zeggen.
Ander

Bericht door Ander »

Afgewezen schreef:Ach, mijn enige punt is dat ik val over het woord 'babbelen', omdat dit zo ontzettend denigrerend is. Dan ga ik inderdaad mokken, want dat raakt mij - als forummer.
En ik vind het slot van de column echt heel banaal.
Volgens mij kan ds. Kieviet beter serieuze artikelen schrijven. Schoenmaker, hou je bij je leest, zou ik zeggen.
Het glimlachen van ds. Kieviet is inmiddels overgegaan in een brede grijns... :mrgreen:
geledu

Bericht door geledu »

Afgewezen schreef:Ach, mijn enige punt is dat ik val over het woord 'babbelen', omdat dit zo ontzettend denigrerend is. Dan ga ik inderdaad mokken, want dat raakt mij - als forummer.
Kom , kom een beetje zelfreflectie kan geen kwaad.
Wat zijn onze bijdrage nu in het licht van anderen die veel meer wijsheid en kennis hebben en die stukken schrijven die er echt toe doen.
Als ik eerlijk ben begrijp ik niet dat er in de media niet meer kritiek wordt gegeven op de bijdragen van ons als leken.
Afgewezen schreef: En ik vind het slot van de column echt heel banaal.
Dat is persoonlijk , dit soort humor kan ik wel waarderen !, en velen met mij.
Als jij hier moeite mee hebt , dan kun je reageren.
Het email adres wordt vermeld.

Ander schreef:Het glimlachen van ds. Kieviet is inmiddels overgegaan in een brede grijns...
:mrgreen: :mrgreen:
Ik denk het ook ....
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

hahaha, wat een geleuter, die column
zou zó uit een topic geknipt kunnen zijn
Rens

Bericht door Rens »

Afgewezen schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik begrijp dat sommigen zich aangevallen noemen door de betreffende collumn, maar ik denk dat hij gelijk heeft. Laten we ons allen persoonlijk spiegelen aan de volgende raadgeving van de apostel Paulus:

Kolossenzen 4:6
Uw woord zij te allen tijde in aangenaamheid, met zout besprengd, opdat gij moogt weten, hoe gij een iegelijk moet antwoorden.
Dat laatste mogen we ons allen aantrekken, maar ik heb dan tóch moeite met de denigrerende toon van ds. Kieviet. En waar hij nou precies gelijk in heeft, moet je me dan maar eens uitleggen, want ik vind het een nietszeggende column, met een banaal slot.
ach ja, je overgeven aan zuurpruimerijen kan óók nog..........ik heb er iig om kunnen glimlachen met een flinke zweem van herkenning van wat er zoal op RF wordt afgekeuveld en vastgesteld aan vermeende onwankelbare standpunten................en het slot van de collumn deed me méér dan breeduit smilen..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Hoe zou de Ds. reageren als hij intensief ons forum had bestudeerd?
Misschien zou de veronderstelde brede grijns zijn overgegaan in een milde glimlach. :wink:
memento

Bericht door memento »

jvdg schreef:Hoe zou de Ds. reageren als hij intensief ons forum had bestudeerd?
Misschien zou de veronderstelde brede grijns zijn overgegaan in een milde glimlach. :wink:
Well, ik vrees dat hij in dat geval ook wat échte kritiekpuntjes had kunnen noemen....
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:
jvdg schreef:Hoe zou de Ds. reageren als hij intensief ons forum had bestudeerd?
Well, ik vrees dat hij in dat geval ook wat échte kritiekpuntjes had kunnen noemen....
Vandaar mijn kreet: mildheid..........
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

memento schreef: Well, ik vrees dat hij in dat geval ook wat échte kritiekpuntjes had kunnen noemen....
Betreffende ds. is door mij wel eens wat nader ingelicht. Zover ik kan zien had hij toen zelf ook al de nodige informatie opgedaan. Mi kan de column dus functioneren als een aanleiding om hem die gedachten eens te laten uitspreken.
Plaats reactie