Martelmoord Pernis, moesten de agenten nu ingrijpen?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Rens schreef:
tukkertje schreef:Nou. Blijkbaar mag je niet zeggen wat je denkt.
Soms is hetgeen je denkt niet voor publicatie geschikt. :roll:
Jawel Rens, maar denken personen dat ze dan ineens iemand moeten corrigeren.

Ik zla het nog een keer in nette bewoordingen zeggen.

het heeft de schijn ervan dat de politie in Nederland liever makkelijke klusjes opknapt. Denk aan de irritante 4 km te hard bonnen etc. Weet uit eigen ervaring dat de politie moeilijke gevallen uit de weg gaat. Ze wachten tot de bui over is en treden dan op. Ooit werdt mijn buurvrouw in elkaar geslagen door haar man. Ik politie gebeld, maar ze kwamen niet. Moest ik zelf maar oplossen.
BJD

Bericht door BJD »

Als diender bij de politie wil toch ook even reageren.

Achteraf , met alle informatie die je nu hebt kun je makkelijk redeneren.

Dat neemt niet weg dat deze situatie vragen oproept.

Waarschijnlijk was bekend wat voor figuren op dat pand stonden ingeschreven (dus ook of ze een gevarenclassificatie hadden.)
Hebben ze bv code 4 (vuurwapengevaarlijk) wordt er van hogerhand beslist niet naar binnen te gaan eer er versterking is of... wat nog langer duurt, eer het arrestatieteam er is. Reken maar dat iedere welwillende diender (en dat zijn verreweg de meesten!) die naast het uitschrijven van bekeuringen naar de meest nijpende situaties worden gestuurt, er op uit is om de meest grote boeven te vangen en daarvoor zelf bepaalde risico's moet lopen.

Als iemand zegt dat het de schijn heeft dat de politie in Nederland alleen maar makkelijke klusjes opknapt wil ik je wel een nachtdienstje meenemen. Het zijn situatie's waar iedere burger een stapje terug doet en waar men verwacht (terecht) dat de politie ingrijpt. Overigens het overgrote deel heeft geen idee waar de politie zoal in verzeilt raakt. Ik heb tijdens mijn werkzaamheden al zo vaak meegemaakt dat je tijdens een bekeuringssituatie krijgt meegedeelt of je niets beter te doen hebt om vervolgens een half uur later een kind te reanimeren of een agressieve verdachte aan te houden...

Dat neemt niet weg dat de betrokkken agenten vermoedelijk een verschrikkelijk rotgevoel aan deze situatie zullen overgehouden. Heb je dat niet ... heb je het verkeerde beroep gekozen.

Dat de versterking zo lang op zich laat wachten is overigens zeker een punt dat de politiek mee moet nemen. De bezetting in elk wijkteam is om te janken. Dan moet je inderdaad lang wachten op assistentie. Er moeten echt veel agenten bijkomen.
Adorote

Bericht door Adorote »

De politie in Nederland(op de goeden na gesproken )is een lachertje en zijn nog -knip- ook, liever bekeuringen schrijven ,is lekker veilig.In 1940-1945 was de politie voor 70% fout;tel uit je winst.
MBE

Bericht door MBE »

Adorote schreef:De politie in Nederland(op de goeden na gesproken )is een lachertje en zijn nog -knip- ook, liever bekeuringen schrijven ,is lekker veilig.In 1940-1945 was de politie voor 70% fout;tel uit je winst.
Wat een onzin. Waar haal je die gegevens vandaan?

De politiemensen zijn ook mensen van vlees en bloed. En wisten zij wat ze te verwachten hadden? Misschien zaten er wel 10 mensen binnen. Misschien werden ze wel achter de deur opgewacht.
Als je dan met een paar man naar binnen gaat, weet je niet wat er gaat gebeuren.
Ik vind dat ze verstandig gehandeld hebben.
Achteraf had het misschien anders gemoeten, maar dat is altijd achteraf.
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef:Waarschijnlijk was bekend wat voor figuren op dat pand stonden ingeschreven (dus ook of ze een gevarenclassificatie hadden.)
Hebben ze bv code 4 (vuurwapengevaarlijk) wordt er van hogerhand beslist niet naar binnen te gaan eer er versterking is of...
Als dit idd bekend was, neem ik mijn woorden terug, en bied ik mijn excuses aan.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

De (overwegend linkse) media staan graag voorop om alles wat nog maar enigszins naar gezag riekt zwart af te schilderen.
Daarom is het goed om te realiseren, dat er regels zijn, waaraan ook politieagenten zich moeten houden.

Ik blijf erbij: als er kritiek moet zijn op dit incident kan je je afvragen of (a) die instructies van het HB wel zo verstandig waren en (b) waarom het optrommelen van die versterking zo lang moest duren. We hebben het niet over een of ander plattelandsgat, maar over een stad als Rotterdam.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Tiberius schreef:De (overwegend linkse) media staan graag voorop om alles wat nog maar enigszins naar gezag riekt zwart af te schilderen.
. . .
Maar daar is hier toch geen sprake van? Eerder andersom. De gezagsdragers verzuimden te handelen toen de situatie dat van ze vroeg.
vlinder

Bericht door vlinder »

Mona Lisa schreef:
Tiberius schreef:De (overwegend linkse) media staan graag voorop om alles wat nog maar enigszins naar gezag riekt zwart af te schilderen.
. . .
Maar daar is hier toch geen sprake van? Eerder andersom. De gezagsdragers verzuimden te handelen toen de situatie dat van ze vroeg.
Mona Lisa, heb je de post gelezen van BjD?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

vlinder schreef:
Mona Lisa schreef:
. . .
heb ik, en dan blijf ik zeggen: De gezagsdragers verzuimden te handelen toen de situatie dat van ze vroeg.

Ik snap wel dat het allemaal niet zo eenvoudig is. En agenten komen best wel voor lastige situaties te staan. Maar een half uur bij de deur gaan staan wachten terwijl er iemand wordt doodgemarteld is niet goed te praten. Ik lees als reactie alleen maar dat het misschien wel gevaarlijk was, ja denk ik dan, wordt dan schoolmeester ofzo. Verder dat het allemaal niet makkelijk is, nee, zoals ik hierboven ook zeg, dat is het niet. En vervolgens dat de schuld min of meer bij de politiek ligt, de bezetting is te laag, het aantal agenten moet omhoog. Maar als dat de houding van gezagsdragend Nederland is kunnen we wel inpakken. We hebben het hier toch over gezagsdragers die de orde dienen te handhaven? Ik zie echt niet in (met alle respect dat ik verder voor het politiekorps in het algemeen wel heb) hoe dit gedrag goed te praten is. Ik kan dat echt niet inzien.
BJD

Bericht door BJD »

Daarom is het goed om te realiseren, dat er regels zijn, waaraan ook politieagenten zich moeten houden.

Ik blijf erbij: als er kritiek moet zijn op dit incident kan je je afvragen of (a) die instructies van het HB wel zo verstandig waren en (b) waarom het optrommelen van die versterking zo lang moest duren. We hebben het niet over een of ander plattelandsgat, maar over een stad als Rotterdam.
Van mensen dichter bij het vuur heb ik begrepen dat ze eerst in afwachting waren van het arrestatieteam maar dat dit uiteindelijk te lang ging duren waardoor deze AT-waardige klus door de uniformdienst is uitgevoerd..
BJD

Bericht door BJD »

Mona Lisa schreef:
vlinder schreef:
Mona Lisa schreef:
. . .
heb ik, en dan blijf ik zeggen: De gezagsdragers verzuimden te handelen toen de situatie dat van ze vroeg.

Ik snap wel dat het allemaal niet zo eenvoudig is. En agenten komen best wel voor lastige situaties te staan. Maar een half uur bij de deur gaan staan wachten terwijl er iemand wordt doodgemarteld is niet goed te praten. Ik lees als reactie alleen maar dat het misschien wel gevaarlijk was, ja denk ik dan, wordt dan schoolmeester ofzo. Verder dat het allemaal niet makkelijk is, nee, zoals ik hierboven ook zeg, dat is het niet. En vervolgens dat de schuld min of meer bij de politiek ligt, de bezetting is te laag, het aantal agenten moet omhoog. Maar als dat de houding van gezagsdragend Nederland is kunnen we wel inpakken. We hebben het hier toch over gezagsdragers die de orde dienen te handhaven? Ik zie echt niet in (met alle respect dat ik verder voor het politiekorps in het algemeen wel heb) hoe dit gedrag goed te praten is. Ik kan dat echt niet inzien.
... omdat je niet alle in en outs weet......
Je moet ter plaatse natuurlijk wel een gevarenanalyse maken. Je gaat ook niet met z'n tweeen een horde dronken voetbalsuporters tegen houden die voornemens zijn een winkel te plunderen
Rens

Bericht door Rens »

BJD schreef: Je gaat ook niet met z'n tweeen een horde dronken voetbalsuporters tegen houden die voornemens zijn een winkel te plunderen
ach, een paar schoten in de lucht ontnuchterd ze vaak wel....en als ze doorslaan is een "beenblessure" reden te over om niet dóór te gaan....

Maar anderzijds begrijp ik ook wel dat je niet als een stel dronken olifanten en als kippen zonder kop ergens op af moet stormen, maar de áchterliggende reden van dit drama is dus écht om te huilen...................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
geledu

Bericht door geledu »

@BJD, is die site Politiebelevenissen van jou ?

Het ziet er goed uit !

Alleen denk ik ook wel eens als ze aan de kant met zo'n lasergun staan , hebben jullie niets beters te doen ? :oops:

Pas weer € 120,= ...... :?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Mona Lisa schreef:
vlinder schreef:
Mona Lisa schreef:
. . .

Helemaal eens. er gaat niks uit van ze. Makkelijk scoren doen ze graag. Moeilijkheden uit de weg gaan.
Ze moeten zich diep, maar dan ook heel diep schamen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

geledu schreef:
Pas weer € 120,= ...... :?
Dan moet je maar beter op je snelheid letten :roll:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Plaats reactie