Vergeet het maar. Ook het zaaien van twijfel was een aanval.refo schreef:'Is het ook dat God gezegd heeft' is geen aanval. Dat is een informatieve vraag. De aanval was: Gij zult de dood niet sterven. Want dat was gelogen.
Lees maar wat de kanttekeningen zeggen:
De duivel speelt hier met Gods gebod, en poogt door dubbelzinnigheid hetzelve in twijfel te trekken, of te verduisteren, en zo te vernietigen.
Die laatste conclusie is voor jezelf.refo schreef:De tekst over de engel des lichts is er om aan te geven dat je iedere engel of verschijning moet wantrouwen. Want de Satan als een engel des lichts en een engel des lichts kun je niet uit elkaar houden. Je denkt er veel te makkelijk over.
Maar met dat "wantrouwen" zit je er ook weer naast. Wel beproeven, of ze uit God zijn.
Maar dat wil de tekst niet zeggen. De tekst zegt, dat het geen wonder is dat er valse apostelen zijn, omdat de satan zichzelf als een engel des lichts verandert.
Dan zou ik toch maar eens wat beter lezen als ik jou was.refo schreef:En of Jona wel of niet in de vis gezeten heeft? Geen idee. Want het staat niet in de Bijbel om ons geloof te beproeven, maar als profetie. Deze hele discussie is daar al het bewijs van.
De HEERE nu beschikte een groten vis, om Jona in te slokken; en Jona was in het ingewand van den vis, drie dagen en drie nachten.
En ook de tekst uit Mattheus, die al aangehaald is:
Want gelijk Jonas drie dagen en drie nachten was in den buik van den walvis, alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde.
Zeg maar, wat je bedoelt.refo schreef:En dat Hoofdstuk over de dorre beenderen moet je nog maar eens lezen.