Dimdi schreef:En ten overvloede, Andrea, mijn persoonlijke mening: houdt je verre van deze avonden!
Je ziet veel mensen die daar komen/ tot bekering komen afglijden tot een verbazend remonstrantisme waar de rillingen van over je rug lopen.
Ik schrik toch wel van het artikel wat je geplaatst hebt.
Zelf ben ik verschillende keren op een SRA avond geweest, en ik heb deze avonden als positief ervaren en ook wel dingen gehoord die anders werden gezegd maar ook zaken geleerd.
Wel is het zo dat je dan vooraf de avond selecteerd waar je heen gaat.
Wat mij altijd wel verbaasde is de nauwe band tusen de SRA en Heart cry.
De SRA staat ook qua opzet van de avond , in de lijn van wat we gewend zijn in onze reformatorische gezindte.
Ook de uitgenodigde sprekers zijn , een enkeling uitgezonderd, voornamenlijk van binnen de gereformeede gezindte.
Helaas zie je dat op zowel Heart cry en op de Jij daar avonden wel anders gebeuren, daar lijkt het er op dat men juist steeds meer sprekers uit gaat nodigen van buiten onze gezindte, vandaar ook de vervreemding met de oorspronkelijke doelgroep.
Als ik nu ook weer zie dat er zelfs op de Jij Daar avonden door Ds Bottenbley gevraagd wordt om de handen opte steken als teken dat je verlangt om Jezus te kennen , dan gaat dat een kant op die ik zeer gevaarlijk vind, waar een sfeer gecreeerd wordt vol van emotie en gevoel, en waar er dan een groot gevaar is dat die gevoelens en emoties van het moment verward worden met waar zaligmakend geloof.
Van deze zaken was op die paar SRA avonden waar ik ben geweest geen sprake, wel schrik ik van de uitspraken van de voorzitter van de SRA zoals die in het kerkbodeartikel geciteerd worden.
Ook het gegeven dat Ds de Vries en Ds Koppelaar de banden voorlopig hebben verbroken zet me aan het nadenken.
Maar anderzijds, als ik zo de sprekerslijst zie voor de komende tijd met sprekers als :
Ev. de Hertog ,Ds C vd Berg, Ds CG Vreugdenhil, Ds W Vlastuin dan zou ik deze avonden toch met een gerust hart bezoeken.
(zonder de andere sprekers te kort te willen doen , maar die ken ik persoonlijk niet)