Koning Willem IV....of voorlopig maar niet?
Koningin niet blij met boek voorvaderen
woensdag 21 november 2007 14:28
DEN HAAG (ANP) – Koningin Beatrix is niet gelukkig met het beeld dat Hermans en Hooghiemstra in hun boek ’Voor de troon wordt niemand ongestraft geboren’ oproepen van haar voorvaderen Willem I, II en III.
Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst woensdag desgevraagd laten weten. „Bij hun schets van de koningen Willem I, II en III hebben de auteurs zeer selectief gebruik gemaakt van vooral die documenten uit het Koninklijk Huisarchief die een minder positief beeld van de hoofdpersonen kunnen oproepen", verklaarde een woordvoerder de gevoelens van de koningin.„Hare Majesteit heeft aan Hermans en Hooghiemstra toestemming gegeven voor de inzage en het gebruik van documenten die aanwezig zijn in het Koninklijk Huisarchief en die betrekking hebben op onder meer de koningen Willem I, II en III. Dat het gebruik van deze documenten door de koningin is toegestaan, wil niét zeggen dat zij de inhoud van het boek heeft geautoriseerd”,benadrukt de Rijksvoorlichtingsdienst. „Toestemming voor het gebruik van deze documenten betekent ook niet dat de koningin van mening is dat het beeld zoals dat, ook in de publiciteit, door de auteurs is geschetst, recht doet aan de persoonlijkheden van de koningen en aan hun verdiensten voor ons land”.
Genoemde documenten werden overigens al eerder en vaker aan andere geïnteresseerden ter inzage gegeven, bevestigt de RVD. Voor kenners waren de verschillende ’onthullingen’ dan ook geen verrassing. De biseksualiteit van Willem II bijvoorbeeld was in ruime kring bekend, net als de wat onbehouwen levensstijl van koning Willem III. Koning Willem I wordt in het boek van Hermans en Hooghiemstra afgeschilderd als hebberig en eigenwijs, terwijl de inzet van de inderdaad eigenzinnige vorst voor de opbouw, infrastructuur en economie van het land volgens deskundigen toch ook wel aandacht verdient.
BRON:RD
We mogen hopen dat onze toekomstige koning Willem IV de inhoud van dit boek ter harte neemt.
Overigens ben ik niet zo gelukkig met het opspuiten van bagger richting ons koningshuis.
Of je daar nu wel of niet een voorstander van bent.
Het dient nergens toe.
woensdag 21 november 2007 14:28
DEN HAAG (ANP) – Koningin Beatrix is niet gelukkig met het beeld dat Hermans en Hooghiemstra in hun boek ’Voor de troon wordt niemand ongestraft geboren’ oproepen van haar voorvaderen Willem I, II en III.
Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst woensdag desgevraagd laten weten. „Bij hun schets van de koningen Willem I, II en III hebben de auteurs zeer selectief gebruik gemaakt van vooral die documenten uit het Koninklijk Huisarchief die een minder positief beeld van de hoofdpersonen kunnen oproepen", verklaarde een woordvoerder de gevoelens van de koningin.„Hare Majesteit heeft aan Hermans en Hooghiemstra toestemming gegeven voor de inzage en het gebruik van documenten die aanwezig zijn in het Koninklijk Huisarchief en die betrekking hebben op onder meer de koningen Willem I, II en III. Dat het gebruik van deze documenten door de koningin is toegestaan, wil niét zeggen dat zij de inhoud van het boek heeft geautoriseerd”,benadrukt de Rijksvoorlichtingsdienst. „Toestemming voor het gebruik van deze documenten betekent ook niet dat de koningin van mening is dat het beeld zoals dat, ook in de publiciteit, door de auteurs is geschetst, recht doet aan de persoonlijkheden van de koningen en aan hun verdiensten voor ons land”.
Genoemde documenten werden overigens al eerder en vaker aan andere geïnteresseerden ter inzage gegeven, bevestigt de RVD. Voor kenners waren de verschillende ’onthullingen’ dan ook geen verrassing. De biseksualiteit van Willem II bijvoorbeeld was in ruime kring bekend, net als de wat onbehouwen levensstijl van koning Willem III. Koning Willem I wordt in het boek van Hermans en Hooghiemstra afgeschilderd als hebberig en eigenwijs, terwijl de inzet van de inderdaad eigenzinnige vorst voor de opbouw, infrastructuur en economie van het land volgens deskundigen toch ook wel aandacht verdient.
BRON:RD
We mogen hopen dat onze toekomstige koning Willem IV de inhoud van dit boek ter harte neemt.
Overigens ben ik niet zo gelukkig met het opspuiten van bagger richting ons koningshuis.
Of je daar nu wel of niet een voorstander van bent.
Het dient nergens toe.
Ik vind dat de koningin nog even aan moet blijven.
Dit om Willem Alexander en Maxima wat tijd te gunnen met hun gezin voor ze de zware taak van het koningschap krijgen.
Koningin Beatrix heeft ook altijd gezegd dat ze dat toen een hele waardevolle tijd heeft gevonden.
Dit om Willem Alexander en Maxima wat tijd te gunnen met hun gezin voor ze de zware taak van het koningschap krijgen.
Koningin Beatrix heeft ook altijd gezegd dat ze dat toen een hele waardevolle tijd heeft gevonden.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
-
Ik zie met vrees de troonbestijging van Willem Alexander tegemoet.
Hij was aanwezig bij de inwijding van paus Benedictus XVI en heeft bij andere gelegenheden deelgenomen aan de R.K. mis. Iets wat Beatrix bij mijn weten nooit gedaan heeft. We leven naar mijn overtuiging in een tijd kort voor de val van de Roomse antichrist. Maar vele landen en volken zullen in deze val delen. Het eer toebrengen aan de Roomse antichrist lijkt mij voor ons koningshuis en ook voor ons land en volk een zeer slechte zaak.
Hij was aanwezig bij de inwijding van paus Benedictus XVI en heeft bij andere gelegenheden deelgenomen aan de R.K. mis. Iets wat Beatrix bij mijn weten nooit gedaan heeft. We leven naar mijn overtuiging in een tijd kort voor de val van de Roomse antichrist. Maar vele landen en volken zullen in deze val delen. Het eer toebrengen aan de Roomse antichrist lijkt mij voor ons koningshuis en ook voor ons land en volk een zeer slechte zaak.
Ach heden, een koning die interesse toont in verschillende bevolkingsgroepen. Ernstig hoor.Zonderling schreef:Ik zie met vrees de troonbestijging van Willem Alexander tegemoet.
En wat zijn we weer heerlijk conservatief, tegen veranderingen.... daar veel grotere fouten in zien dan in andere dingen die niet nieuw zijn.
Waarom, oh waarom Zonderling, maak je je enorme zorgen omdat onze Kroonprins als afgevaardige namens Nederland bij de inwijding van de Paus was? Beatrix heeft die antichrist (om aar even bij jou (kortzichtige) bewoording te blijven) al ruim 20 jaar geleden in huis gehaald en gaf toen aan dat ze uit is is goede banden met de antichrist. Verder stuurde ze een telgraam naar Venetie om hen veel geluk te wensen en te feliciteren met de nieuwe antichrist.
Om nog maar te zwijgen over haar bezoek aan het moskee in de Haag, zomer 2006, waarbij ze zelfs de heidense gebruiken daar accepteerde en zich er naar schikte. Denk je nou echt dat als daar een zegen was uitgesproken, ze de vingers in haar oren gestopt had?
Niets nieuws onder de zon dus.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-
Toen Willem Alexander vol trots zijn eerste kind toonde aan de pers, was de vraag van de RD verslaggeefster: waar wordt uw kind gedoopt. Het antwoord was: in de hervormde kerk. En heel het reformatorische volksdeel slaakte een zucht van verlichting (hoera niet rooms) en sliep rustig verder in....
Laatst gewijzigd door entiteitxx op 23 nov 2007, 08:48, 2 keer totaal gewijzigd.
"............................................................."
Dit vind ik zorgelijker..
Zegening van prins in Bhutan is opmerkelijk”
vrijdag 09 november 2007 11:23 | W. G. Hulsman
De foto’s van prins Willem-Alexander en prinses Máxima in Bhutan zijn kleurrijk en exotisch; vooral die van de bezoeken aan boeddhistische kloosters. De foto’s hebben echter een zwarte, occulte rand, vindt boeddhismekenner ds. P. J. van Kampen. „De prins heeft belijdenis gedaan in de Hervormde Kerk en is nu lid van de Protestantse Kerk in Nederland. Dan is het toch wel opmerkelijk dat hij deze dingen doet.”
refdag
Zegening van prins in Bhutan is opmerkelijk”
vrijdag 09 november 2007 11:23 | W. G. Hulsman
De foto’s van prins Willem-Alexander en prinses Máxima in Bhutan zijn kleurrijk en exotisch; vooral die van de bezoeken aan boeddhistische kloosters. De foto’s hebben echter een zwarte, occulte rand, vindt boeddhismekenner ds. P. J. van Kampen. „De prins heeft belijdenis gedaan in de Hervormde Kerk en is nu lid van de Protestantse Kerk in Nederland. Dan is het toch wel opmerkelijk dat hij deze dingen doet.”
refdag
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Tja, maar die religie is ook wel een onderdeel van de cultuur daar.... dus goed dat hij daar ok belangstelling voor toont.... maar als hij van tevoren wist dat ze hem zouden willen zegenen had hij wel mogen zeggen: Laat maar, dat hoef ik niet. Tja met de toenemende versecularisatie in Nederland heb je best kans dat het koningshuis ook die kant op gaat. Laten we hopen en bidden van niet.... aan de andere kant, als ik zie hoe velen over de PKn denken is het volgens mij al te laat.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Tja, toen mijn ouders naar onze geboortelanden afreisden, hebben ze daar ook kloosters en tempels bezocht. Als je een rondreis maakt in de exotische landen, dan ontkom je daar bijna niet aan. Als je naar Egypte gaat, bezoeken de meeste ook de pyramides.
Ik denk dat een klein beetje nuchterheid hier ook wel op zijn plaats is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Helemaal met je eens.JolandaOudshoorn schreef:Tja, toen mijn ouders naar onze geboortelanden afreisden, hebben ze daar ook kloosters en tempels bezocht. Als je een rondreis maakt in de exotische landen, dan ontkom je daar bijna niet aan. Als je naar Egypte gaat, bezoeken de meeste ook de pyramides.
Als je in het buitenland mensen tegenkomt die zeggen dat ze voor je bidden of je willen zegenen, dan moet je daar niet spastisch mee omgaan.