7 MAART: Welke partij gaat jouw stem krijgen?

Welke partij gaat jouw stem krijgen op 7 maart?

CDA
4
7%
PvdA
0
Geen stemmen
CU
17
31%
SP
1
2%
VVD
0
Geen stemmen
GL
1
2%
D'66
0
Geen stemmen
SGP
28
52%
Proviniciale partijen
0
Geen stemmen
Anders: ....................................................
3
6%

Totaal aantal stemmen: 54

Petrus

Bericht door Petrus »

Lassie schreef:als ik m'n kaart kan vinden ga ik CU stemmen.
:shock: :shock: ....................sloddervos
memento

Bericht door memento »

Vraagje: Is het van belang om bij de statenverkiezingen een christelijke partij te stemmen? De medisch-ethische vraagstukken spelen op dit niveau toch geen rol? En andere punten waarop de christelijke partijen zich onderscheiden van 'de rest' heb ik nog niet kunnen vinden...
Adorote

Bericht door Adorote »

De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Jezus blijft bewust ver van politiek, want Zijn koninkrijk is geen aards koninkrijk. Ik ben daarom ook niet voor een theocratie, maar de democratie is op basis dat alle mensen volksvertegenwoordiging mogen leveren. CU en de SGP zijn daarom de volksvertegenwoordiging van hun achterban. Dat de politiek vuile handen heeft kan best zijn, maar daarom kan politiek niet afgeschaft worden. Dat Christenen meefunctioneren in het democratische spel is gewoon wel zo gezond.
Petrus

Bericht door Petrus »

Adorote schreef:De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
Dat is een zware stelling Adorote...........

in dat licht gezien kan dan in feite niemand aan politiek doen, en wordt een land onbestuurbaar en worden we overgeleverd aan "het recht van de sterkste"

ik vind dat geen aanlokkelijk idee moet ik eerlijkheidshalve zeggen........................
Josephus

Bericht door Josephus »

Adorote schreef:De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
In dit verband zou ik prof. dr. Van der Duyn Schouten met instemming willen citeren, zoals onlangs in een RD-interview verwoord:
Ik zou het anders willen zeggen. We máken geen vuile handen, we hébben ze. De gedachte dat iemand schone handen zou kunnen hebben, staat haaks op de Bijbel. Ik vraag mezelf liever af: wat is mijn roeping als christen? En wat die vuile handen betreft: die worden alleen schoon in het bloed van Jezus Christus.
Marnix

Bericht door Marnix »

Niet meedoen maakt ook vuile handen, doordat je je mond houdt waar je misstanden ook aan de orde kan stellen.

Memento, er zijn meer punten, bijv. als het gaat om de zondagsrust, het dragen van religieuze kleding of symbolen etc Daarnaast gaat het inet alleen om de punten maar ook om hoe die onderbouwd zijn, is dat vanuit de Bijbel en christelijke ethiek, normen en waarden, dan straalt een partij daarmee ook wat uit.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
geledu

Bericht door geledu »

Vincent schreef:Schrift Gebonden Politiek

Uiteraard.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

ik ga deze keer maar eens op een regeringspartij stemmen.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Miscanthus schreef:ik ga deze keer maar eens op een regeringspartij stemmen.
Wie van de drie :?: :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Tja, dat lijkt me wel duidelijk :)

Overigens dacht ik dat alle mensen met zo'n dikke mercedes VVD stemden :P
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:

Die met die ouwe bakken stemmen meestal een moslim-kandidaat.
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:

Bij die opmerking "winkte" je al, maar i.h.a. is dit een vooroordeel.
Veel VVD'ers en SGP'ers rijden zo iets diks, mar wees ervan overtuigd dat de èchte linkse jongens dit ook wel willen (en kunnen!!), maar vanwege hun imago dit àbsoluut nalaten!

(In verband hiermee, ik las dat mevrouw M. Thieme een verklaard tegenstander van bont is, maar wel lederen schoenen draagt)
Dan zeg ik, ze zou wel zonder leer willen, maar ja het draagt zo lekker en duurzaam......
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:

Bij die opmerking "winkte" je al, maar i.h.a. is dit een vooroordeel.
Veel VVD'ers en SGP'ers rijden zo iets diks, mar wees ervan overtuigd dat de èchte linkse jongens dit ook wel willen (en kunnen!!), maar vanwege hun imago dit àbsoluut nalaten!

(In verband hiermee, ik las dat mevrouw M. Thieme een verklaard tegenstander van bont is, maar wel lederen schoenen draagt)
Dan zeg ik, ze zou wel zonder leer willen, maar ja het draagt zo lekker en duurzaam......
jvdg

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:Zo te zien haalt de SGP de meerderheid! :mrgreen: :mrgreen:

Is nu geduikeld van 100 naar 43% :cry:
De SGP staat nu op 41%, en is de grootste partij in de PS, en straks in de EK!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie