:shock: :shock: ....................sloddervosLassie schreef:als ik m'n kaart kan vinden ga ik CU stemmen.
7 MAART: Welke partij gaat jouw stem krijgen?
De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
Jezus blijft bewust ver van politiek, want Zijn koninkrijk is geen aards koninkrijk. Ik ben daarom ook niet voor een theocratie, maar de democratie is op basis dat alle mensen volksvertegenwoordiging mogen leveren. CU en de SGP zijn daarom de volksvertegenwoordiging van hun achterban. Dat de politiek vuile handen heeft kan best zijn, maar daarom kan politiek niet afgeschaft worden. Dat Christenen meefunctioneren in het democratische spel is gewoon wel zo gezond.
Dat is een zware stelling Adorote...........Adorote schreef:De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
in dat licht gezien kan dan in feite niemand aan politiek doen, en wordt een land onbestuurbaar en worden we overgeleverd aan "het recht van de sterkste"
ik vind dat geen aanlokkelijk idee moet ik eerlijkheidshalve zeggen........................
In dit verband zou ik prof. dr. Van der Duyn Schouten met instemming willen citeren, zoals onlangs in een RD-interview verwoord:Adorote schreef:De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
Ik zou het anders willen zeggen. We máken geen vuile handen, we hébben ze. De gedachte dat iemand schone handen zou kunnen hebben, staat haaks op de Bijbel. Ik vraag mezelf liever af: wat is mijn roeping als christen? En wat die vuile handen betreft: die worden alleen schoon in het bloed van Jezus Christus.
Niet meedoen maakt ook vuile handen, doordat je je mond houdt waar je misstanden ook aan de orde kan stellen.Adorote schreef:De vraag is kan christelijke politiek wel, politiek maakt vuile handen , is politiek ten principale geen misdadige bezigheid, wat van wat voor kant dan ook tot op de dag vandaag ontelbare mensen het leven heeft gekost, dus moet men wel aan politiek mee doen ,en is niet mee doen een politiek een zoveel beter wapen tot recht en gerechtigheid.
Memento, er zijn meer punten, bijv. als het gaat om de zondagsrust, het dragen van religieuze kleding of symbolen etc Daarnaast gaat het inet alleen om de punten maar ook om hoe die onderbouwd zijn, is dat vanuit de Bijbel en christelijke ethiek, normen en waarden, dan straalt een partij daarmee ook wat uit.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Miscanthus
- Oude-Waarheid
Tja, dat lijkt me wel duidelijkOude-Waarheid schreef:Wie van de drieMiscanthus schreef:ik ga deze keer maar eens op een regeringspartij stemmen.:mrgreen:

Overigens dacht ik dat alle mensen met zo'n dikke mercedes VVD stemden

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Die met die ouwe bakken stemmen meestal een moslim-kandidaat.Marnix schreef:Tja, dat lijkt me wel duidelijkOude-Waarheid schreef:Wie van de drieMiscanthus schreef:ik ga deze keer maar eens op een regeringspartij stemmen.:mrgreen:
Bij die opmerking "winkte" je al, maar i.h.a. is dit een vooroordeel.Marnix schreef:Tja, dat lijkt me wel duidelijkOude-Waarheid schreef:Wie van de drieMiscanthus schreef:ik ga deze keer maar eens op een regeringspartij stemmen.:mrgreen:
Veel VVD'ers en SGP'ers rijden zo iets diks, mar wees ervan overtuigd dat de èchte linkse jongens dit ook wel willen (en kunnen!!), maar vanwege hun imago dit àbsoluut nalaten!
(In verband hiermee, ik las dat mevrouw M. Thieme een verklaard tegenstander van bont is, maar wel lederen schoenen draagt)
Dan zeg ik, ze zou wel zonder leer willen, maar ja het draagt zo lekker en duurzaam......
Bij die opmerking "winkte" je al, maar i.h.a. is dit een vooroordeel.Marnix schreef:Tja, dat lijkt me wel duidelijkOude-Waarheid schreef:Wie van de drieMiscanthus schreef:ik ga deze keer maar eens op een regeringspartij stemmen.:mrgreen:
Veel VVD'ers en SGP'ers rijden zo iets diks, mar wees ervan overtuigd dat de èchte linkse jongens dit ook wel willen (en kunnen!!), maar vanwege hun imago dit àbsoluut nalaten!
(In verband hiermee, ik las dat mevrouw M. Thieme een verklaard tegenstander van bont is, maar wel lederen schoenen draagt)
Dan zeg ik, ze zou wel zonder leer willen, maar ja het draagt zo lekker en duurzaam......