Je uitkomst van de Stemwijzer voor JOUW provincie

Petrus

Bericht door Petrus »

Ik heb nog even de ándere stemadvies-lijst via http://www.trouw.nl ingevuld...........

en daar kwam als 1 en 2 uit de bus VolksUnie en Fortuyn

Ben ik dan zó superrechts??? Dach hut toch nie hé............of ligt het stomweg aan de provinciale items die je flink het bos insturen??

Ik vertrouw er maar op dat het het laatste wel zal zijn.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Petrus schreef:Ik heb nog even de ándere stemadvies-lijst via http://www.trouw.nl ingevuld...........

en daar kwam als 1 en 2 uit de bus VolksUnie en Fortuyn

Ben ik dan zó superrechts??? Dach hut toch nie hé............of ligt het stomweg aan de provinciale items die je flink het bos insturen??

Ik vertrouw er maar op dat het het laatste wel zal zijn.
hahaha, jaja, je schrok er van hé . . . dat je zó rechts was had je van jezelf niet gedacht ;-)
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik heb gisterenavond laat nog even de website van de VolksUnie nageplozen........

OK, ze hébben verbazend goede punten waar ik écht achter kan staan (doodstraf voor pedofielen; verplicht afkicken in opsluiting voor drugsverslaafden; meer geld voor opvang-huisvesting-werk voor dak en thuislozen en nog zo wat), maar verder is het maar een obscuur geheel.

Dat zie je het best als je naar hun webshop gaat: je ziet allemaal cd's met een zéér hoog HOUZEE-gehalte: Duitse cd's met allerhande gebral

het is dus te griezelig voor woorden...................

voor wie het wil naslaan uit pure nieuwsgierigheid: http://www.volksunie.nl
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Petrus schreef:Ik heb gisterenavond laat nog even de website van de VolksUnie nageplozen........

OK, ze hébben verbazend goede punten waar ik écht achter kan staan (doodstraf voor pedofielen; verplicht afkicken in opsluiting voor drugsverslaafden; meer geld voor opvang-huisvesting-werk voor dak en thuislozen en nog zo wat), maar verder is het maar een obscuur geheel.

Dat zie je het best als je naar hun webshop gaat: je ziet allemaal cd's met een zéér hoog HOUZEE-gehalte: Duitse cd's met allerhande gebral

het is dus te griezelig voor woorden...................

voor wie het wil naslaan uit pure nieuwsgierigheid: http://www.volksunie.nl
mmm, die site is uit de lucht nu, je hebt toch niet alles zitten downloaden Petrus

volksunie, ik vind ze eng . . .
Unionist

Bericht door Unionist »

Wij stonden vorig jaar naast de NVU op de verkiezingsmarkt. Langharig tuig heb ik er niet veel gezien...

Er was toen op de VPRO een documentaire over ze. Citaat Constant Custers: "10 mei 1940 is voor veel mensen het begin van een bezetting. Voor ons het begin van een ideologische bevrijding."

Dat je dat na Auschwitz nog uit je strot krijgt... Dan had ik nog liever met Mussert te doen. Die wist in 1932 nog niet beter.
Petrus

Bericht door Petrus »

http://www.nvu.info

dit is de juiste link....................sorry voor de fout mijnerzijds (ff googele hé.................)
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Wij stonden vorig jaar naast de NVU op de verkiezingsmarkt. Langharig tuig heb ik er niet veel gezien...
.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jvdg

Bericht door jvdg »

Met oog op de PS verkiezingen van D.V. woensdag a.s. toch nog weer even de Stemwijzer ingevuld.

Had ik de eerste maal nog de PvdD, 't was nu openvolgend: CDA/PvdA/VVD/Nieuw Rechts/SGP

Op de 14e en laatste plaats bungelde nu de CU.

'K snap dur nix van.

Weet je, ik stem gewoon maar weer SGP (voor twee).
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

jvdg schreef:Weet je, ik stem gewoon maar weer SGP (voor twee).
Dat ga ik ook doen maar eigenlijk alleen maar omdat die provincialen straks de Eerste Kamer gaan kiezen. Jammer dat we die niet zelf mogen kiezen want anders zou ik geneigd zijn in de provincie een veel meer praktische stem uit te brengen. Principiële punten zijn er op provinciaal niveau nauwelijks volgens mij.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mona Lisa schreef:
jvdg schreef:Weet je, ik stem gewoon maar weer SGP (voor twee).
Principiële punten zijn er op provinciaal niveau nauwelijks volgens mij.
Tot die conclusie ben ik inmiddels ook gekomen.

Als er de stok van de 1e Kamer niet achter zat, bleef ik misschien wel thuis. :oops:
Unionist

Bericht door Unionist »

...uit gewoonte of bijgelovigheid...

Toch jammer dat we zaken als de zorg en het milieu niet als principiële dingen zien. Je ziet dat ook in reacties op de CU-ministers. Maakt het geen verschil hoe we met ons geld, onze naaste of de schepping omgaan?
refo

Bericht door refo »

Laten we voor de keer maar eens CU stemmen. Het CU-smaldeel in het kabinet mag ook wel eens weten dat we van ze houden.

En het lijkt me ook praktisch als dit kabinet ook in de 1e kamer op een meerderheid kan rekenen.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Unionist schreef:Toch jammer dat we zaken als de zorg en het milieu niet als principiële dingen zien. Je ziet dat ook in reacties op de CU-ministers. Maakt het geen verschil hoe we met ons geld, onze naaste of de schepping omgaan?
zorg doet de provincie helemaal niet zoveel mee volgens mij en milieu is bij andere partijen echt niet ineens onbelangrijk, waar het mij om gaat is dat het jammer is dat we in de keuze voor de provincie ons laten leiden door gevolgen voor de Eerste Kamer
Unionist

Bericht door Unionist »

De jeugdzorg is volledig in handen van de provincie. De provincie bepaalt en betaalt de hospices enz enz.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

refo schreef:Laten we voor de keer maar eens CU stemmen. Het CU-smaldeel in het kabinet mag ook wel eens weten dat we van ze houden.

En het lijkt me ook praktisch als dit kabinet ook in de 1e kamer op een meerderheid kan rekenen.
dat lijkt me helemaal een slecht plan, laten we hopen op een Eerste Kamer die waar nodig de ideeen van het kabinet "Bos 1" op gepaste wijze af kan schieten
Plaats reactie