Hoe ver is Wilders de weg kwijt?

jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:En zijn strijd tegen de islam? Te hard? Ik weet het niet. Vanuit christelijk oogpunt hanteert hij wat betreft de islam een goede grondhouding: Weg met de islam! De SGP biedt slechts een slap aftreksel, door niet tegen moslim-scholen etc te zijn, omdat dan hun eigen refo-belangen mogelijk gevaar lopen.
Voor wat betreft jouw stellingname m.b.t. de SGP geef ik je volledig gelijk.
Ik vrees echter dat die houding ook het CDA en de CU moet worden aangerekend.
Maar ook ter linker zijde zijn er weinig "Weg met de islam" geluiden te horen.
Politieke correctheid? Hoop op toch een integratie door moslims in onze maatschappij?

Dat laatste geloven weinig mensen.
Dat geeft een voedingsbodem voor het "heldere" standpunt van Wllders en zijn PVV.

De PVV moet echt oppasen niet te worden vergeleken met c.q. gelijk zijn aan de NSB van destijds. In het voetspoor van de Duitse dictator zochten ook zij zondebokken, en kweekten zij vrees aan voor "vreemde elementen" in de maatschappij.

We hebben gezien waar dat toe heeft geleid!

Maar wat dan?

Oftewel: Hoe maken wij als christenen (een minderheid!) de PVV overbodig?
parsifal

Bericht door parsifal »

Hier gaan dingen mis.
We hebben een koningin met een dubbel paspoort, oke dat is een papieren tijger. Prinses Maxima heeft zeker een dubbel paspoort. Erg he? Als ze koningin wordt staat Wilders vast vooraan om te protesteren.

Aboutaleb is behoorlijk geintegreerd, net als Albayrak. Zij zijn de Moslims die hier mogen komen wat mij betreft (want of ze nu hier religieus dwalen of ergens anders dat maakt ook niet uit, hier kunnen we ze nog bereiken). Dat Wilders hen op een onheuse manier op de korrel neemt op dit moment is m.i. echt te verwerpen.

Genuanceerd zijn is echt geen zonde. vdVlies is dat over het algemeen, Rouvoet net zo. Maar ook ministers als Donner en Hirsch Ballin lieten zich niet verleiden tot misleiding door populistisch gedrag.

De PVV standpunten tegenover een religieuze bevolkingsgroep vind ik zeker te vergelijken met wat in het verleden met de Joden is gebeurd. Kritiek op een groep mensen mag best, maar houdt de waarheid aan de hand anders creeer je haat.
En ja misschien is Wilders een politicus die het democratische spel goed begrijpt. Daarvan hebben we er meer gezien in het verleden.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik verbaas me hier over het gebrek aan een objectieve visie. De SGP moet harder worden in het bestrijden van de Islam. Dat betekent in een democratie zoals Nederland dat de SGP zijn eigen bestaansrecht op het spel zet, want het gebeurd uit de visie dat er maar 1 ware religie is die suprieur is aan de rest. Het gebeurd niet op basis van dat de absolute Islam een gevaar is(/kan zijn) voor de democratie, maar dat de Islam een onware godsdienst is.

De meerderheid van de Nederlanders is geen christen, dus als die dezelfde gronden gebruikt als de SGP, dan is het atheïsme de suprieure godsdienst en religie in het algemeen de bron van alle oorlogen, ja van al het kwaad. Dat hoor je nu al openbaar.

Daarom lijkt me het ongewenst om de Islam als ongewenste godsdienst neer te zetten. Het kan ook niet, want je onderdrukt ook meteen degenen die het niet voorzien hebben op onze democratische vrijheid. Ik vind daarom de huidige houding van het bestrijden van extremisme, pogingen tot onttrekking van de maatschappij, en hatelijke uitdragingen in het algemeen, echt keurig. Culturele afzondering zie ik als één van de grootste bronnen in de maatschappij die zorgen voor sociale scheuring en onbegrip. Dat de allochtone burger een stem krijgt in de tweede kamer namens 2 mensen met een dubbel paspoort vind ik dus juist positief. Men wordt uitgedaagd om mee te functioneren. De VS functioneerd op heel veel punten niet, maar op dit punt hebben ze dit begrepen. Na 11 september was er nauwelijks haat tegen de islamieten in eigen land, want dat zijn ook eerzame burgers en anders is de functionerende wet wel de grenstrekker. We kunnen dat maar beter goed bekijken en in ons eigen land implementeren.
Marnix

Bericht door Marnix »

Inderdaad. Als atheisten 1 religie gaan verbieden denken ze over 10 jaar: Eiegnlijk ook raar dat die andere religies wel mogen. En dan is het christendom binnenkort ook verboden. Ik snap niet dat sommigen alleen naar de Islam kijken en hun eigen glazen aan het ingooien zijn. Blijkbaar is het niet helemaal doorgedrongen dat Nederland geen christelijk land meer is en dat aanpak van Islam er voor kan zorgen dat er binnenkort ook aanpak van het christendom komt, dat als men islamitische scholen gaat verbieden, binnenkort reformatorische scholen ook uit den boze zijn, en dat een verbod op burka's kan inhouden dat men binnenkort gaat verbieden om hoeden te dragen uit religieus motief. :) Of dat je als ouders kinderen niet meer mag verplichten een rok te dragen. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

parsifal schreef:Hier gaan dingen mis.
We hebben een koningin met een dubbel paspoort, oke dat is een papieren tijger. Prinses Maxima heeft zeker een dubbel paspoort. Erg he? Als ze koningin wordt staat Wilders vast vooraan om te protesteren.
Verdonk was hem dit keer voor, zie deze link.

Blijkbaar is er een kiezerspotentieel die met buitenlander-onvriendelijke opmerkingen aangeboord wordt. In dat vijvertje vist Wilders ook, want het levert stemmen op.

Als ik Wilders hoor over "islamisering" van de Nederlandse samenleving, dan heb ik daarbij 2 gedachten:
1. hij is daarmee te laat. De meeste moslims zijn ongeveer 20 a 30 jaar geleden in Nederland gekomen. Degene die toen tegen het asielbeleid protesteerde, was Hans Janmaat. Wilders is politiek een stuk slimmer, maar zijn argumenten komen dicht in de buurt van die van Janmaat. Momenteel komen er trouwens weinig moslims van buitenaf bij. Veel asielzoekers zijn trouwens geeneens moslim.
2. hij is ongenuanceerd, alsof de moslims in Nederland 1 blok vormen. Dat is volstrekt onjuist. Er is een groot verschil tussen Turkse seculiere moslims en fundamentalistische (vooral Marokkaanse) moslims. Het aantal Turken in Nederland is een stuk groter dan het aantal Marokkanen en bovendien vormt het aantal Marokkaanse fundamentalisten die gevaarlijk zijn, weer een minderheid binnen de Marokkaanse gemeenschap.

Daarnaast vind ik zijn opmerkingen van de laatste weken tamelijk lachwekkende vormen aannemen ("Nederland aan de rand van de afgrond met het generaal pardon", "verschrikkelijk regeeraccoord", „niets gedaan om de islamitische invasie te stoppen”). Alsof het praktisch iets uitmaakt als mensen die hier al jaren verblijven (en waarvan een groot deel niet eens moslim is) een officieel papiertje krijgen. Beseffen we wel dat er veel asielzoekers zijn die christen zijn en die hun land ontvlucht zijn vanwege geloofsvervolging?
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik hoorde iemand al zeggen dat Marokko Wilders echt te pakken kan nemen door hem ereburger van het land te maken.
Josephus

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:Hoe maken wij als christenen (een minderheid!) de PVV overbodig?
De vraag is of dat onze taak is. Los daarvan: de PVV is een seculiere partij, bij wie de houding jegens de islam vooral voortkomt vanuit een algehele afkeer van godsdienst. Eigenlijk vreemd dus de PVV onder zo veel christenen zo veel sympathie lijkt te genieten.
Als het goed is, belijdt een christen dat het "niet door kracht, noch door (verbaal) geweld, maar door de Geest zal geschieden"!
Concreet: ga het gesprek aan met moslims, ga in gebed voor ze, laat met je daden zien dat je een waar volgeling van Christus bent en laat de rest maar aan God over.
Unionist

Bericht door Unionist »

De meeste moslims zijn ongeveer 20 a 30 jaar geleden in Nederland gekomen.
Fout. De eerste belangrijke groep Molsims in Nederland behoorde tot de trouwste vaderlanders: de Molukse soldaten van het KNIL in 1951. Voor hen werd in 1956 de eerste moskee in Nederland gebouwd, in het woonoord Wyldemerk bij het Friese Balk.
Adorote

Bericht door Adorote »

De meeste mensen hier in dit land zijn de weg kwijt ;Geert Wilders niet, een wegwijzer voor de goede en juiste weg.

Nederland let op uw zaak.!!!!!!!
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:
De meeste moslims zijn ongeveer 20 a 30 jaar geleden in Nederland gekomen.
Fout. De eerste belangrijke groep Molsims in Nederland behoorde tot de trouwste vaderlanders: de Molukse soldaten van het KNIL in 1951. Voor hen werd in 1956 de eerste moskee in Nederland gebouwd, in het woonoord Wyldemerk bij het Friese Balk.
De meeste moslims? De eerste golf Turkse "gastarbeiders" (in overgrote meerderheid moslims) kwamen zo rond de eind jaren '60 naar Nederland (om al het smerige werk op te kanppen waar de Nederlanders te beroerd voor waren).

Merkwaardig echter dat zij tijdens hun werk niet hun verplichte gebedsuren hielden. Ik werkte toen bij Hoogovens als ploegbaas met een overgrote meerderheid aan Turkse, Joegoslavische en Spaanse medewerkers. De drie ploegbazen hadden hun eigen kantoor waar zij koffie dronken en aten, en zij hadden hun eigen kantine'tje daaronder.

Maar er is nooit een verzoek van hen gekomen om hun vaste gebedsriten te mogen vervullen tijdens het werk...............er was in hun woonwijk in Heemskerk en Beverwijk wel een gebedsruimte voor hen, maar daar werd alleen gebruik van gemaakt op vrijdag (als ze niet moesten werken)
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik had het niet over de meeste, maar over de eerste belangrijke groep moslims.

Maar wat jij verder zegt, klopt. Ook opvallend: de eerste Turken en Marokkanen kwamen in tweed pak. Pas toen de islamologen zich ermee gingen bemoeien kwamen de "traditionele" kleren in zwang.
parsifal

Bericht door parsifal »

Adorote schreef:De meeste mensen hier in dit land zijn de weg kwijt ;Geert Wilders niet, een wegwijzer voor de goede en juiste weg.

Je onderbouwing is net zo sterk als de gemiddelde uitspraak van Wilders.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

parsifal schreef: Je onderbouwing is net zo sterk als de gemiddelde uitspraak van Wilders.
Ik dacht het, jij zei het.
Adorote

Bericht door Adorote »

parsifal schreef:
Adorote schreef:De meeste mensen hier in dit land zijn de weg kwijt ;Geert Wilders niet, een wegwijzer voor de goede en juiste weg.

Je onderbouwing is net zo sterk als de gemiddelde uitspraak van Wilders.
Laat uw woorden weinigen zijn Parsifal. :!:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Parsifal is een wetenschapper. De stellingnames moeten onderbouwt worden, of ze zijn betwistbaar, ja zelfs negeerbaar.
Ik vind dat niet zo vreemd op een forum, want anders krijg je alleen maar wat losse kreten.
Plaats reactie