Hahaha, ik herkende het cynisme ook wel, allemaal van die modewoorden. De meeste zogenaamde "lerende organisaties" zijn alleen maar bezig met handhaven en trachten niet te veranderen. Ik denk dat de politie voor een groot deel ook nog wel binnen de definitie van Senge past. En sommige delen zijn echt wel een lerende organisatie. Maar daar horen de dienstkloppers die achter een croissantje aanjagen niet bij. Die verdienen gewoon een uitbrander.Tiberius schreef:Het was een wat cynisch citaat mijnerzijds.Mona Lisa schreef:Ah, een lerende organisatie, dat is op zichzelf een goede zaak, zouden heel wat organisaties een voorbeeld aan kunnen nemen.
Omdat een lerende organisatie helemaal niets te maken heeft met dienstkloppers, die de ene dag wat meer en de andere dag wat minder blunderen.
Volgens Senge (een goeroe van lerende organisaties) "betreft het daarbij vrijwel steeds bedrijven met complexe en steeds veranderende werkprocessen die een hoge mate van scholing en professionaliteit eisen."
zero tolerance
-
van de week kwam ii een bericht tegen in een krant van een paar weken terug dat ik ook wel merkwaardig vond. Blijkbaar hebben agenten echt tijd over:
:mrgreen:Bekeuring opsteken middelvinger
Twee mannen van 20 en 46 jaar oud uit Krimpen aan den IJssel reden over de rotonde op de Nieuwe Tiendweg toen één van hen zijn middelvinger opstak naar passerende politieagenten. Na een korte achtervolging, werden ze ingerekend. BIj de aanhouding verzetten ze zich en de politie moeste pepperspray gebruiken.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster