Ministers Balkenende 4 bekend!

parsifal

Bericht door parsifal »

Een minister is denk niet meer verantwoordelijk dan de burgers van het land met betrekking tot de wetgeving zoals deze nu is.

Ik vind Plasterk wel verrassend. Op zich is het wel eens goed om een kundig wetenschapper op zo'n post te hebben. Ik ben alleen minder gecharmeerd van iemand die zo de neiging heeft om op de voorgrond te treden als hij.

CDA had wat mij betreft sterker gekund. Bot en Terpstra lijken me mensen met goede bestuurskwaliteiten.

Jammer dat Martine Vonk het nog steeds niet in de kamer komt. Ze zal te idealistisch zijn om niet gefrustreerd te raken in de regering, maar in de kamer zou het wel goed zijn om een echte milieudeskundige te hebben.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Tineke Huizinga wordt staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat (bron: NOS teletekst)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

elbert schreef:Tineke Huizinga wordt staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat (bron: NOS teletekst)
Toch nog een vrouw op V&W ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Pim schreef:
elbert schreef:Tineke Huizinga wordt staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat (bron: NOS teletekst)
Inderdaad. ;)
Maar voor de CU betekent dat in de Tweede Kamer nu 1 ervaren kamerlid zit (Arie Slob) en 5 nieuwkomers. De verhouding ervaring-nieuwelingen is zo wel een beetje verstoord. Maar dat is een luxe probleem.
jvdg

Bericht door jvdg »

Pim schreef:
Succes Tineke op dit lastige en veel bekritiseerde departement.
Marnix

Bericht door Marnix »

elbert schreef:
Pim schreef:
Inderdaad. ;)
Maar voor de CU betekent dat in de Tweede Kamer nu 1 ervaren kamerlid zit (Arie Slob) en 5 nieuwkomers. De verhouding ervaring-nieuwelingen is zo wel een beetje verstoord. Maar dat is een luxe probleem.
Ach, van Middelkoop, Huizinga en Rouvoet zijn ook niet weg hoor :) Ze zullen in de debatten die buiten hun terrein omgaan zich wel wat rustiger houden, maar bij de fractievergaderingen kunnen ze genoeg inbreng hebben zodat de nieuwkomers het ook wel redden :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Klomp

Bericht door Klomp »

Refdag.nl:
http://www.refdag.nl/artikel/123607

Eerste deel vierluik over tolerantie. Eerste die geinterviewd wordt: Ronald Plasterk.
Kon nog net voor bekend werd dat ie minister wordt. Zou vast niet doorgegaan zijn als hij net wat later bevraagd zou worden.

Even een quote over onderwijs (2e deel):
refdag.nl schreef: Welke rol mag religie spelen in de samenleving?
„In een vrije samenleving staan tolerantie en respect centraal. Iemand moet zelf zijn leven kunnen inrichten. Een religieus boek als de Bijbel of de koran moet je niet als absoluut uitgangspunt beschouwen. Een god als dwingend gegeven in de politiek is fataal. We zijn een samenleving met minderheden. Dat betekent: leven en laten leven. In feite is tolerantie dan een soort geloof, maar wel een goed geloof zoals blijkt uit de Nederlandse geschiedenis. Immigranten, joden en hugenoten hebben in Holland een plaats gekregen. Dat is goed. Wij hebben een traditie hoog te houden.”

Volgens Plasterk geldt die tolerantie ook richting scholen. "Ouders moeten de vrijheid hebben om hun kinderen naar een bijzondere school te sturen, omdat daar de opvattingen van thuis worden gedeeld. Ook moet een school het homojongerenblad Expreszo kunnen weigeren. We hebben geen staatsonderwijs. Als de overheid lesmateriaal wil maken dan moet het ministerie dat doorspelen via de leraren en schoolbesturen, maar niet op eigen houtje iets gaan rondsturen.”
Als je dit zo leest over onderwijs, valt me dat nog enigszins mee.
Unionist

Bericht door Unionist »

Tineke Huizinga staatssecretaris ChristenUnie

DEN HAAG (ANP) – Tineke Huizinga (46, ChristenUnie) wordt staatssecretaris voor Verkeer en Waterstaat. Dat is woensdagmiddag bekendgemaakt.

zojuist in het RD

Ah, Elbert was me al voor...
Laatst gewijzigd door Unionist op 14 feb 2007, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Klomp

Bericht door Klomp »

1 ervaren, 5 nieuwkomers. Heb ik eigenlijk (in ieder geval op eerste gezicht) ook wel vraagtekens bij. Aan de andere kant, de nieuwelingen hebben natuurlijk wel minder portefeuilles in de kamer dan slob en huizinga toen die in de kamer kwamen. Ze kunnen zich natuurlijk wel sneller en dieper ingraven op hun terreinen.

Wie worden de nieuwe trouwens?
nr 7 op lijst Esme Wiegman- van Meppelen Scheppink?
nr 8 Ed Anker?
Unionist

Bericht door Unionist »

Marnix schreef:
elbert schreef:
Pim schreef:
Inderdaad. ;)
Ach, van Middelkoop, Huizinga en Rouvoet zijn ook niet weg hoor :) Ze zullen in de debatten die buiten hun terrein omgaan zich wel wat rustiger houden, maar bij de fractievergaderingen kunnen ze genoeg inbreng hebben zodat de nieuwkomers het ook wel redden :)
Volgens mij zitten bewindslieden niet bij fractievergaderingen.

Ik denk dat Slob als fractievoorzitter sterk genoeg is om de club te leiden. En vergeet niet dat de nieuwe Kamerleden weliswaar nieuw zijn in de Kamer, maar niet net geboren zijn. Mensen als Voordewind en Ortega hebben hun sporen elders al verdiend.

Nieuwe kamerleden worden zodoende:

Esmee Wiegman-van Meppelen Scheppink
Ed Anker

Ik heb Anker eens op tv zien optreden en dat vond ik niet sterk. Maar goed, we zien het wel.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hmmf maar 1 zetel te kort voor Martine Vonk. Volgende keer erin maar.
Petrus

Bericht door Petrus »

OK, de gehele regeringsploeg is bekend......................

maar het zaad is gezaaid en wacht om te ontkiemen: 2 moslims in de regering. Daar waar ik al "bang" voor was, is nu werkelijkheid.........

nu maar wachten op de uitwerking daarvan in de moslimgemeenschap.............en die kómt, wát ik je brom!!!

Het zaad waaruit het moslimextremisme zal ontkiemen, zal met zekerheid tot wasdom komen nu er 2 moslims in deze regeringsploeg zijn opgenomen.

Je kunt nu wel zeggen dat het geassimileerde moslims zijn, maar je kent toch wel het gezegde: "je kunt wel iemand tegen de kop kijken, maar nooit er IN"...........wat denken en voelen ze in werkelijkheid aan verbondenheid met de moslimgemeenschap??

Wie het weet mag het zeggen......ik vertrouw ze niet verder dan ik ze zie. Sorry.
Unionist

Bericht door Unionist »

Met 6 kamerleden en 3 bewindslieden kan er tussentijds ook nog wel wat veranderen hoor.

Als Van Middelkoop secretaris-generaal van de NAVO wordt, of Cynthia Ortega gouverneur van Sint Maarten.. dan heb je zo weer een vacature in de fractie!
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Petrus schreef:OK, de gehele regeringsploeg is bekend......................

maar het zaad is gezaaid en wacht om te ontkiemen: 2 moslims in de regering. Daar waar ik al "bang" voor was, is nu werkelijkheid.........

nu maar wachten op de uitwerking daarvan in de moslimgemeenschap.............en die kómt, wát ik je brom!!!

Het zaad waaruit het moslimextremisme zal ontkiemen, zal met zekerheid tot wasdom komen nu er 2 moslims in deze regeringsploeg zijn opgenomen.

Je kunt nu wel zeggen dat het geassimileerde moslims zijn, maar je kent toch wel het gezegde: "je kunt wel iemand tegen de kop kijken, maar nooit er IN"...........wat denken en voelen ze in werkelijkheid aan verbondenheid met de moslimgemeenschap??

Wie het weet mag het zeggen......ik vertrouw ze niet verder dan ik ze zie. Sorry.
Beste Petrus,

Je angst kan ik natuurlijk niet wegnemen. Ik kan alleen maar zeggen dat je opmerkingen irrationeel zijn en hoop dat je dat zelf gaat inzien (rationaliteit is het enige antigif tegen angst). Het zou toch ook gek zijn als iemand er bang voor zou zijn dat met het toetreden van de evangelicale CGK-er Rouvoet binnenkort à la Jan van Leiden de gemeenschap van goederen en de polygamie word ingevoerd. Geestelijke stromingen kunnen een grote verscheidenheid aan mensen voortbrengen. Jouw beeldspraak (zaaien en ontkiemen) vind ik dan ook volledig misleidend.

Verder is het zo dat als je mensen met angstgevoelens en wantrouwen benadert, ze deze gevoelens min of meer automatisch gaan weerspiegelen. Dus, kom op, en ga er maar vanuit dat dit gewoon verstandige politici zijn, in dat opzicht niet meer of minder verstandig dan hun christelijke of atheistische collega's.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Petrus,

Zullen we met zoiets wachten totdat er 75 moslims in de 2e kamer zitten? En dan is het nog maar afwachten of het zo duister is als dat je voorsteld.
Plaats reactie