Petrus schreef:Als ik de reacties van bepaalde forummers lees, dan bekruipt mij het merkwaardige gevoel dat, als ZIJ moderators waren, er een aardig aantal forummers een IP-ban zouden hebben gekregen vanwege het niet in overeenstemming met de toelatingseisen zijn en alsmede dat postings daarmee in strijd zijnde.
Het kán aan mij liggen hoor, maar ik kan mij ten ene male niet aan dat merkwaardige gevoel onttrekken.
a. mensen die lid zijn van een kerk die niet tot de gereformeerde gezindte behoren
b. mensen die té evangelische postings plaatsen
c. mensen die lid zijn van politieke partijen die niet tot "klein-rechts" behoren
d. mensen die te veel over kerkmuren heen willen kijken en dat ook openlijk doen
zij lopen dan kans van het forum verbannen te worden óf het duidelijke verzoek krijgen op te krassen.............
wáár oh wáár heb ik toch de woorden gelezen "hebt elkander lief gelijk gij uzelve lief heeft", of ben ik dan op het verkeerde pad om die woorden ánders uit te leggen dan ik doe: eenieder die Christus Jezus als zijn/haar Verlosser erkent en aanneemt is mijn broeder of zuster, ongeacht welk naambordje er naast zijn of haar kerkdeur hangt.
Ben ik wel bereid dit inhoudelijk te antwoorden. En ik doe niets van af wat ik al eerder gezegd heb. Er zijn hier namelijk een paar personen (ik bedoel niet jou, Petrus), die, ziende hun posten, hier helemaal niet thuis horen, en hier, lijkt mij, alleen zijn om een waanklank te brengen.
Zeker is het zo, dat we elkander lief moeten hebben. Dat betekend niet dat we de zonde door de vingers moeten zien. Als hier iemand de verfoeide paapse leer brengt, zal ik het hem aanzeggen. Als iemand hier de verfoeide leer brengt van de 7-de dag adventisten, zal ik het hem ook aanzeggen. En dat is onze plicht. Niet maar zwijgen om de lieve vrede te bewaren.
Iemand lief hebben betekend hem niet in de zonde door laten gaan, maar inplaats daarvan vermanen. Totdat het op het punt komt dat je paarlen voor de zwijnen werpt. De Schrift zegd ons ook aan met zulken (dwaalleraars) niet te doen te hebben, met zulke zelfs niet te eten. Dus ook niet op een 'meeting' uit nodigen.
Verder is het ook zo, en de Schrift leert ons ook, dat niet iedereen die zegt Jezus te dienen in werkelijkheid te Jezus van de Bijbel dienen. Er zijn er veel die een God hebben van eigen verzinsel. God heeft Zijn regels voor Zijn dienst gesteld in de eerste tafel van de wet. Iedereen die volhard in dwalingen, en die zelfs aan anderen opdringt, kan ik en mag ik niet als een broeder in Christus zien.
Ten slotte, sommigen horen op te krassen, of van het forum verbannen te worden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.