Runescape

Unionist

Bericht door Unionist »

Kaw schreef:
Mister schreef:Sites van runescape worden vakkundig geblokkeerd door Klikzeef... ;-)
En dat zegt wel genoeg of niet?
http://www.sinterklaasjournaal.nl wordt ook geblokt door de zeef. Zwarte Piet = zwarte magie. Denk ik.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Kaw schreef:
Mister schreef:Sites van runescape worden vakkundig geblokkeerd door Klikzeef... ;-)
Wat mij betreft niet hoor...
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:
Kaw schreef:
http://www.sinterklaasjournaal.nl wordt ook geblokt door de zeef. Zwarte Piet = zwarte magie. Denk ik.
of "discriminatie"?????
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kaw schreef:Ik heb het stuk gelezen.
Bedoelen jullie het stuk over de kinderevangelisatie?

Persoonlijk vond ik het een boeiende lezing.

Dr. Post gaf heel duidelijk aan dat je satan never nooit moet onderschatten. Zeker niet als je in Gods Koninkrijk werk mag verrichten, op welke kleine, onaanzienlijke schaal dan ook.
Hij gaf aan dat er satan alles aan gelegen is om de overdracht te hinderen. Het liefst saboteert hij (satan) het Evangelie al vanaf het eerste begin: bij de voorbereiding, of anders bij de overdracht.

Verder probeert satan de Bijbelse boodschap alvast vervormd bij de kinderen binnen te krijgen. Als illustratie noemde Post een film waarin de plagen in Egypte als onwaar worden bestempeld. Het kind geloofde na deze film het Bijbelverhaal niet meer.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Occultisme is toch wat anders dan atheistische propaganda waar de duivel natuurlijk ten diepste achter zit?
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:

Dr. Post gaf heel duidelijk aan dat je satan never nooit moet onderschatten. Zeker niet als je in Gods Koninkrijk werk mag verrichten, op welke kleine, onaanzienlijke schaal dan ook.
Hij gaf aan dat er satan alles aan gelegen is om de overdracht te hinderen. Het liefst saboteert hij (satan) het Evangelie al vanaf het eerste begin: bij de voorbereiding, of anders bij de overdracht.

Verder probeert satan de Bijbelse boodschap alvast vervormd bij de kinderen binnen te krijgen. Als illustratie noemde Post een film waarin de plagen in Egypte als onwaar worden bestempeld. Het kind geloofde na deze film het Bijbelverhaal niet meer.
Tja, als je alles alleen maar wilt zien in de énige tweedeling: alles wat goed is komt van God, alles wat kwaad of slecht of anderzins is komt van de Satan............................dan kom je niet écht veel verder dan totale bekrompenheid.

Het klinkt hard, maar wordt niet vergeten dat de méns zélf ook nog eens een rol speelt in alles? Dat die toe- of af kan doen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Het klinkt hard, maar wordt niet vergeten dat de méns zélf ook nog eens een rol speelt in alles? Dat die toe- of af kan doen.
Zeker kan die dat.
Maar niet in eigen kracht. We hebben daartoe nodig:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
Marnix

Bericht door Marnix »

Petrus schreef:
Marnix schreef:Ik ken het niet echt goed... maar het kan vast niet op tegen Dungeons & Dragons :)
Volgens Ds. Post is dat demonisch en occult (uit "de GezinsGids"/RD)
Haha. Het zal ook eens niet. En wie Lord of the Rings leest of kijkt gaat vervolgens zelf ook proberen te toveren enzo!

Petrus, als je de link van het artikel geeft wil ik best het artikel lezen, al is het met enige scepsis. Ik vraag me dan ook sterk af of Ds. Post wel eens met een aantal mannenbroeders om de tafel heeft gezeten om dit spel te spelen om zich in dit spel te verdiepen... hoe objectief is het stuk dan...

Overigens is Dungeons & Dragons geen computerspel, je speelt het gewoon thuis... zonder bord, alleen een aantal boeken met regels (die je na een paar keer nauwelijks meer gebruikt) en dobbelstenen (met 4, 6, 8, 10, 12 en 20 kanten) die af en toe gebruikt moeten worden. Verder speelt het zich allemaal in je hoofd af :) 1 persoon zet een wereld op met een verhaal en allerlei zaken, bepaalt wat er in de omgeving gebeurt en de rest is een groep die in die wereld rondloopt :)

Niets occults aan... wel moet je een hoop fantasie hebben :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:

.
Kijk, dus dan zouden dus de mensen die deze kinderevangelisatie verzorgen ook constant onder de aanvallen van de Satan gebukt gaan???

Kom zeg, nu ga je wat mij betreft wel héél erg over de lijn hoor...........
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Kijk, dus dan zouden dus de mensen die deze kinderevangelisatie verzorgen ook constant onder de aanvallen van de Satan gebukt gaan???

Kom zeg, nu ga je wat mij betreft wel héél erg over de lijn hoor...........
Ten eerste: ik zeg het niet, maar dr. Post.
Ten tweede: ik ben het met hem eens.

Onze tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wie hij zou mogen verslinden. En denk je, dat hij dat niet uitgerekend daar doet waar het Evangelie gebracht wordt?
Als God een kerk bouwt, bouwt satan een kapelletje ernaast.
Laatst gewijzigd door Tiberius op 06 feb 2007, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Als God een kerk bouwt, bout satan een kapelletje ernaast.
Sorry, ik vind dit zo'n schitterende zin... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Sorry, ik vind dit zo'n schitterende zin... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen:
Niet eens met opzet. Zal het aanpassen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Mister schreef:
hij moest dan wel héél erg nodig zo te lezen.........................
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:

Nou kijk, daar ben ik het ook wel mee eens. Ik geloof ook zeker wel dat de satan mensen bijj God weg wil halen. Hij gebruikt daar vanalles voor. Daarmee zijn spellen als Runescape en Dungeons & Dragons nog niet occult. Das een heel andere discussie. Ik heb zelf D&D gespeeld en kan er over meepraten.

het kan ook zijn dat de satan forums gebruikt om iemand bij God vandaan te halen. Maar dan ga je toch ook niet roepen: Forummen is DUS fout! Om maar een vergelijking te noemen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Miepie

Bericht door Miepie »

Unionist schreef:
Kaw schreef:
Oh, sinds kort dan, want in de tijd, net voor 5 december, kon ik alle afleveren bekijken via omroep.nl

En wat die "zeef" betreft, een van de beste filters is voor mij Kliksafe.
Plaats reactie