NATUURFEEST 18-1-2007

Marnix

Bericht door Marnix »

Parsifal... de Uithof, is dat niet waar die bouwkraan op een gebouw is gestort?
Pim schreef:Dit schijnt nog maar het voorproefje te zijn. Vanmiddag komt de echte storm pas.........

Sprak een vriend van me die bij een grote multinational in Den Haag werkt, daar werden alle werknemers verzocht zo vroeg mogelijk naar huis te gaan vanwege de storm!
Ja dat hoor ik hier ook. Lekker, ik moet nog van Hilversum naar Ede... en dat is een route met heeeeeeel veel bos langs het spoor. Ik hoop maar dat ik nog in Ede aankom. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
parsifal

Bericht door parsifal »

Marnix schreef:Parsifal... de Uithof, is dat niet waar die bouwkraan op een gebouw is gestort?
ja, ik fietste in de buurt toen het gebeurde. (In de eerste versnelling, want groter kon ik hem niet rondkrijgen)
Marnix

Bericht door Marnix »

dan had je vast geen wind mee. Ik hoop dat de treinen het een beetje blijven doen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Marnix schreef:dan had je vast geen wind mee. Ik hoop dat de treinen het een beetje blijven doen.
Amsterdam CS is nu totaal ontruimt wegens rondvliegend bouwmateriaal. Er rijden nu geen treinen van en naar Amsterdam CS.
Marnix

Bericht door Marnix »

ik zag het ja. Daar komen mijn treinen vandaan... en uit richting Leiden/Woerden dus dat gaat dan ook niet lekker lopen... Er valt heel veel uit en rijden alleen stoptreinen.... wordt een leuke terugreis, maar even naar het vrouwtje bellen dat ze iets klaarmaakt wat makkelijk op te warmen is :D
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:ik zag het ja. Daar komen mijn treinen vandaan... en uit richting Leiden/Woerden dus dat gaat dan ook niet lekker lopen... Er valt heel veel uit en rijden alleen stoptreinen.... wordt een leuke terugreis, maar even naar het vrouwtje bellen dat ze iets klaarmaakt wat makkelijk op te warmen is :D
Blijf gewoon tot na de storm op je werk.
Rond zes uur een krachtige stamppot met spek en rookworst nuttigen in een nabij gelegen eethuis. Wegspoelen met een stevig glas bokbier en na afloop een petit panatella van Justus van Maurik (of Oud-Kampen, 2e keus).
Je moet tenslotte de ontberingen niet opzoeken; Rijkswaterstaat heeft niet voor niets een verkeersalarm afgekondigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

hm een van Maurikje gaat er altijd in... maar ik ben om 4 uur klaar en is dan wel lang wachten... ik ga denk ik eerder weg...
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

http://www.buienradar.nl/weergrafiek.as ... 0per%20uur
Vlissingen tipte even geleden aan de 28 meter per seconde en windstoten van boven de 130 kilometer per uur. Dat is windkracht 11!
Het Nationaal Crisiscentrum van het ministerie van Binnenlandse Zaken adviseert mensen zeer dringend donderdag niet naar buiten te gaan. "Blijf binnen. Ook wanneer u niet op de plek van bestemming bent", aldus het ministerie.
geledu

Bericht door geledu »

Pim schreef: Sprak een vriend van me die bij een grote multinational in Den Haag werkt, daar werden alle werknemers verzocht zo vroeg mogelijk naar huis te gaan vanwege de storm!
Kennen wij elkaar ? :wink:

Nu zonder gekheid, ik werk in de buurt van Den Haag en ben ook een uurtje eerder naar huis gegaan.
Ik kon nog aardig doorrijden , maar dat is nu wel anders ...
Klomp

Bericht door Klomp »

refo schreef:
Pim schreef:Dit schijnt nog maar het voorproefje te zijn. Vanmiddag komt de echte storm pas.........

Sprak een vriend van me die bij een grote multinational in Den Haag werkt, daar werden alle werknemers verzocht zo vroeg mogelijk naar huis te gaan vanwege de storm!
Ik stelde ook zo iets voor hier.
't Viel niet in goede aarde.
't waaide weg voordat het de grond raakte..... :mrgreen:
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

NOS schreef:Twee doden door omgewaaide boom
Op de provinciale weg van Arnhem naar Ede zijn twee mensen omgekomen toen een omgewaaide boom op hun auto viel. Een derde inzittende raakte zwaar gewond.

Op de Utrechtse Uithof raakten 6 mensen gewond toen een omgewaaide hijskraan op een gebouw viel. Twee van hen liggen in het ziekenhuis. Ook een achtergelegen pand raakte beschadigd.

In Amsterdam viel een boom op een auto waarin mensen zaten. Hoe zij er aan toe zijn, is nog niet duidelijk. Elders in de stad is de gevel van een bankgebouw beschadigd. Op de Maasvlakte heeft een schip een olieleiding geramd. Er liep 1600 m3 olie in de Nieuwe Waterweg.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik ga wel om een uur of zeven naar huis, dan zijn alle bomen al omgewaaid op de route.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:Ik ga wel om een uur of zeven naar huis, dan zijn alle bomen al omgewaaid op de route.
Tot 21:00 uur blijft de storm aanhouden, volgens de laatste verwachtingen.

Voor de KPN is het in ieder geval wel feest, las ik net op ND.nl.

-----------------------------------

Drukte op telefoonnetwerk

ANP

DEN HAAG - Het is donderdagmiddag door de storm erg druk op het mobiele telefoonnetwerk.

Volgens een woordvoerder van KPN vinden er 50 procent meer telefoontjes plaats dan normaal. Vooral rondom de grote steden is het erg druk. Hoewel mensen het soms wat vaker moeten proberen om iemand te kunnen bereiken, is van grote problemen geen sprake.
parsifal

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
parsifal schreef:Ik ga wel om een uur of zeven naar huis, dan zijn alle bomen al omgewaaid op de route.
Tot 21:00 uur blijft de storm aanhouden, volgens de laatste verwachtingen.
Weet ik, maar ik moet toch een keer naar huis. Ik moet langs een weg met niet al te veel bomen en ik zorg er voor dat ik even om de woonwijken heenrij. Normaal gesproken doe ik er een kwartier over, aangezien ik in Noordoostelijke richting moet, nu waarschijnlijk vijf minuten.
BJD

Bericht door BJD »

Vandaag gewerkt met dit prachtige natuurverschijnsel. Ik ben als hoofdagent werkzaam bij Politie Haarlemmermeer. We reden van de ene melding naar de andere. Omgewaaide bomen op auto's schuurtjes en schuttingen, complete pui uit een bedrijf weggewaaid, straten afgezet ivm afvallende platen van hoge gebouwen, veel ongevallen op de weg, omgewaaide vrachtauto's e.d.

Mijn dienst duurde tot drie uur maar we mochten niet naar huis. We moesten beschikbaar blijven op straat. Uiteindelijk om 17:00 uur mochten we naar huis.

De brandweer was voor onze meldkamer niet te bereiken. Hun meldkamer is plat gebeld. Alle meldingen voor de brandweer werden op een lijst gezet. Die zijn tot vanavond laat bezig om bomen weg te ruimen.

Takelbedrijven konden hun werk niet doen, dus bleef alles liggen.

Kortom een stormachtig dagje...
Plaats reactie