Eindtijd

Tiberius
Administrator

Re: EINDTIJD.

Bericht door Tiberius »

gravo schreef:Dat hoeft overigens niet jouw eigen standpunt te zijn, natuurlijk.

Dat wordt nog wel eens over het hoofd gezien en in dat geval krijg je het gelijk persoonlijk om je oren :( ).
Zo ken ik je weer, Gravo! :wink:
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Ja, wij leven in de eindtijd,

trouwens, nu we het daar over hebben, ik ben een boek aan het lezen met de titel : "Operatie Wederkomst " van Paul Maier.
Kennen jullie dat ( even offtoppic :wink: ,klein zijspoor )
Josephus

Bericht door Josephus »

Gabrielle schreef:ik ben een boek aan het lezen met de titel : "Operatie Wederkomst " van Paul Maier.
Zo off-topic is dat niet hoor! Wat ik goed vind aan dit boek, is dat het de christen confronteert met zijn of haar eigen toekomstverwachting. Zo van: als een dergelijk gebeuren in onze tijd zou plaatsvinden, hoe zouden wíj dan reageren?

Ik zou trouwens wel aanraden om eerst "Het Rama Document" te lezen, omdat "Operatie Wederkomst" daar min of meer een vervolg op is. Een must is dat echter niet.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

<Off-topic mode on>
Als Paul Maier je bevalt kun je ook nog het boek 'Pontius Pilatus' lezen. Aanbevolen :!:
<Off-topic mode off>
refo

Bericht door refo »

Josephus schreef:
Gabrielle schreef:ik ben een boek aan het lezen met de titel : "Operatie Wederkomst " van Paul Maier.
Zo off-topic is dat niet hoor! Wat ik goed vind aan dit boek, is dat het de christen confronteert met zijn of haar eigen toekomstverwachting. Zo van: als een dergelijk gebeuren in onze tijd zou plaatsvinden, hoe zouden wíj dan reageren?

Ik zou trouwens wel aanraden om eerst "Het Rama Document" te lezen, omdat "Operatie Wederkomst" daar min of meer een vervolg op is. Een must is dat echter niet.
Die boeken zijn wel spannend, alleen de uitwerking vind ik wat minder.
In het Rama document verliezen wereldwijd christenen hun geloof, omdat 'onmomstotelijk' wordt bewezen dat er iets niet klopt. De held van het verhaal toont het bedrog van dat bewijs aan (dat had iedereen wel aan zien komen en verwacht, dus kan ik dat best verklappen). Niet logisch is dat iedereen dan maar weer meteen gelooft dat het inderdaad bedrog is geweest. De hele wereld was tenslotte nog gedompeld in een zee van scepsis. Dus dat tegenbewijs zou je toch ook niet één twee drie geloven. Kan ook best doorgestoken kaart zijn.
Robert

Bericht door Robert »

Carpe Diem tamen Memento Mori
Josephus

Bericht door Josephus »

refo schreef:
Josephus schreef: (...) Ik zou trouwens wel aanraden om eerst "Het Rama Document" te lezen, omdat "Operatie Wederkomst" daar min of meer een vervolg op is. (...)
Die boeken zijn wel spannend, alleen de uitwerking vind ik wat minder.
In kan me wel vinden in die kritiek. Stilistisch en qua opbouw vind ik het boek ook minder sterk. Mijn opmerkingen betroffen dan ook vooral de strekking van het boek.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

ik heb het boek inmiddels uit, en ik heb er van genoten.
vanaf het begin had ik wel zoiets van : in de Bijbel wordt hier nooit over genoemd, het kan nooit zo zijn.
maar het is wel knap geschreven hoe mensen door zo'n persoon geimponeerd worden, je zou er idd in gaan geloven.

dat staat wél in de Bijbel, dat er in de laatste dagen mensen zullen zijn die zeggen Christus te zijn, en zullen zelfs de uitverkorenen proberen te verleiden.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mister schreef:Nadat Christus is opgevaren naar de hemel, voor ons een plaats daar bereidt en de Heilige Geest is uitgestort leven we in de eindtijd.
Dat is waar. Punt twee is dan: is de Wederkomst nabij en dat weet niemand. Met grote rampen zie je dat er velen denken dat de Wederkomst in zicht is. in 1348 (zwarte dood) bijvoorbeeld meenden velen dat het einde nabij was.

Maar de apostelen veronderstelden ook dat zij de Wederkomst al zouden meemaken.
The Groom's still waiting at the altar
Robert

Bericht door Robert »

Bonny schreef:
Mister schreef:Nadat Christus is opgevaren naar de hemel, voor ons een plaats daar bereidt en de Heilige Geest is uitgestort leven we in de eindtijd.
Dat is waar. Punt twee is dan: is de Wederkomst nabij en dat weet niemand. Met grote rampen zie je dat er velen denken dat de Wederkomst in zicht is. in 1348 (zwarte dood) bijvoorbeeld meenden velen dat het einde nabij was.

Het zit'm niet in de rampen ("Dan is het einde nog niet")
Het zit'm in de vervulling van de profetien.

De terugkomst van de Joden naar Israel, de verspreiding van het evangelie over de hele wereld, dat zijn twee grote indicaties. (die Jezus zelf ook geeft)
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Robert schreef:
Bonny schreef:

De terugkomst van de Joden naar Israel, de verspreiding van het evangelie over de hele wereld, dat zijn twee grote indicaties. (die Jezus zelf ook geeft)
Wat dacht je van de Profetie de kinderen zullen de ouders doden en de ouders de kinderen! De eutenasie en abortus.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
refo

Bericht door refo »

Christiaan schreef:
Robert schreef:
Bonny schreef:

Wat dacht je van de Profetie de kinderen zullen de ouders doden en de ouders de kinderen! De eutenasie en abortus.
Waar staat dat?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Robert

Bericht door Robert »

Leuk gevonden.
Maar kinder- en oudermoord is van alle tijden, en abortus en euthenasie zijn ook van alle tijden.
Jezus zegt dat in de context dat de scheiding door de gezinnen heen zal gaan, en ouders hun kinderen en kinderen hun ouders zullen aangeven. (als christen). (even heel vrij in m'n eigen woorden)
JALP

Bericht door JALP »

Dat we in de eindtijd leven is waar. Iemand anders zei het al: Na de hemelvaart is de eindtijd aangevangen.
Vele oudvaders halen het al aan in hun preken dat ze in het laatste der dagen leven, dat het niet lang meer zal duren etc.

Maar wie weet de dag en het uur? Niemand, dan alleen de Vader. Het is dan ook niet de vraag leven we in de eindtijd (want bij ons sterven is het einde van onze tijd), maar veel meer de vraag: Ben ik bereid?

Laten we niet op allerlei kenmerken gaan zitten kijken. God is een verrassend God. En er zijn allerlei theorieën hoe de wederkomst zal gaan, maar wie zal het weten?
Robert

Bericht door Robert »

Laten we niet op allerlei kenmerken gaan zitten kijken. God is een verrassend God. En er zijn allerlei theorieën hoe de wederkomst zal gaan, maar wie zal het weten?
Mattheus 16:

1 En de Farizeen en Sadduceen tot Hem gekomen zijnde, en Hem verzoekende, begeerden van Hem, dat Hij hun een teken uit den hemel zou tonen.
2 Maar Hij antwoordde, en zeide tot hen: Als het avond geworden is, zegt gij: Schoon weder; want de hemel is rood;
3 En des morgens: Heden onweder; want de hemel is droevig rood. Gij geveinsden! het aanschijn des hemels weet gij wel te onderscheiden, en kunt gij de tekenen der tijden niet onderscheiden?
4 Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jona, den profeet. En hen verlatende, ging Hij weg.

Openbaring 13:

18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Conclusie: laten we de hele Bijbel lezen, en ons verdiepen in wat God ons te zeggen heeft. En het bestuderen van de profetieën niet afdoen als nutteloos. Anders is mijn weervraag: wil je zeggen dat God deze profetieën doelloos in de Bijbel heeft geplaatst?
Plaats reactie