Alles mag in Nederland blijkbaar...................

jvdg

Bericht door jvdg »

Geachte forummers: Wij allen (?) weten niet alle ins en outs van deze onverkwikkelijke kwestie.
Laat hen die er "iets" van weten hun oordeel inhouden.

Velen van jullie oordelen zonder enige kennis van de zaken aldaar.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Zosinus schreef:De titel van dit topic is dus verkeerd. Niet alles mag maar in Nederland. De wet wordt gehandhaafd. Dat is maar goed ook.
De titel is 'tongue in cheek'.

De wet wordt hier gehandhaafd dus, weet ik niks van de situatie af, hoop rechtvaardig.

De wens is dan in alle andere dingen ook de Wet werd gehandhaaft in Nederland....

En natuurlijk, hier in Canada ook.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Josephus schreef:Misschien is het wijs voor degenen die weinig van deze zaak afweten om deze langlopende kwestie eerst te bekijken op de site van de IKON (het beste kun je dan de soms nogal heftige reacties van lezers maar even overslaan). Kies als zoekterm "Montfoort" en je bent de komende tijd even zoet.
Pfff Ik ben begonnen, maar je wordt er wel moe van.... :(
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gian schreef:Het bizarre is dat ze er zondag doodgewoon avondmaal vieren. Ik snap niks meer van die mensen hier in Montfoort.
Ik lees net op refdag dat ze naar elders uitwijken.
(Er staat overigens nog een foutje in, want morgen is het natuurlijk zondag 24 december).

----------------------------------------------------
Hersteld Hervormden Montfoort tijdelijk naar Linschoten

MONTFOORT - De hersteld hervormde gemeente van Montfoort gaat tot 1 januari kerken in een bedrijfshal aan de Van Rietlaan 3 in Linschoten.

Dat heeft de voorzitter van de kerkvoogdij, A. Belo, zaterdagmiddag desgevraagd bevestigd.

De hersteld hervormde gemeente moest op korte termijn een onderkomen regelen voor de kerkdiensten van zondag 23 december en de beide kerstdagen. De gemeente Montfoort heeft de hhg namelijk verboden nog langer kerkdiensten te organiseren in een bedrijfshal aan de Mosterdmolenweg. De gemeente heeft de kerk een dwangsom opgelegd van 5000 euro per dag dat er een kerkelijke activiteit in deze bedrijfshal wordt georganiseerd.

Volgens Belo is de beslissing om tijdelijk in de hal van zijn bedrijf ”Metaalwerk Arie Belo” te kerken, vannacht genomen. „Op zo’n korte termijn was niets anders meer te regelen.”

Eerder kreeg de hhg een brief van het bestuur van de sporthal in Montfoort, dat ook daar geen kerkdiensten belegd zouden kunnen worden in verband met problemen met de gebruikersvergunning. Ook is de sporthal niet iedere zondag beschikbaar voor de kerkelijke gemeente vanwege sportactiviteiten.

De gemeente Montfoort had eerder bij de rechter gezegd dat de hhg wel kerkdiensten in de sporthal kon beleggen en daarom niet langer in de bedrijfshal aan de Mostermolenweg hoefde te kerken.

Inmiddels is de inventaris van de hal aan de Mostermolenweg overgebracht naar de hal van Belo in Linschoten. „We hebben er 550 stoelen staan en een kansel en zelfs de kerktelefoon doet het. Maar ’t is echt een tijdelijke oplossing. Volgende week overleggen we verder over de huisvesting”, aldus Belo.
Plaats reactie