Sex voor het huwelijk bij de EO

limosa

Bericht door limosa »

Christiaan schreef:Er zijn goede en minder goede en programma´s waar je je bedenkingen bij kunt hebben.
kortom, een omroep als alle andere . . .
Christiaan

Bericht door Christiaan »

limosa schreef:
Christiaan schreef:Er zijn goede en minder goede en programma´s waar je je bedenkingen bij kunt hebben.
NIET dus. Komen er bij andere omroepen christelijke programma´s
langs?
Noemt u er eens 1? :wink:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Vincent

Bericht door Vincent »

Kaw schreef:
Vincent schreef:
Kaw schreef:
Vincent schreef:eeuwige ondergang
Das lekker makkelijk.
ja helaas zo makkelijk is het. De EO is een misleidende omroep.
De EO is de enige christelijke omroep op de TV. De EO is niet orthodox genoeg volgens jou en vele reformatorische figuren. Ik durf heel stellig de volgende uitspraak te doen: Of je nu evangelisch, gereformeerd of reformatorisch bent; Overal is de ruimte om jezelf voor de gek te houden even groot. De EO is daarmee even misleidend als wat voor stroming of kerk ook. Elke stroming heeft ruimte voor misleiding. De evangelischen hebben mensen die met de mond God praisen, maar met het hart er niet bij zijn. De gereformeerden hebben kerkgangers die wereldgelijkvormig een geheel nieuwe betekenis hebben gegeven, zonder dat ze zelf het woord kennen. De reformatorischen hebben kerkgangers die een groot voorvechter zijn van regels en tradities, maar er goed aan denken te doen zo drastisch anti-remonstrant te zijn dat ze voor zichzelf gerechtvaardigt onbekeerd leven.

niet "niet orthdox genoeg" maar in bepaalde gevallen (bepaalde gevallen!) "niet orthodox".

"Niet orthodox"=ondergang. Bijbelse ondergang=eeuwige ondergang.

Dat geldt voor WELKE stroming ook, wij hebben het HIER over de EO in een bepaalde context.
limosa

Bericht door limosa »

Christiaan schreef:christelijke programma´s
wat bedoel je hier precies mee?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

limosa schreef:
Nou, dat is een doordachte opmerking... Ik ken geen andere omroep waar God nog openlijk verkondigt/verheerlijkt wordt. Denk aan Nederland zingt, de verandering en al die radioprogramma's waar je alleen nog in die uitzendingen christelijke muziek kunt horen.
Laatst gewijzigd door Kaw op 18 dec 2006, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

limosa schreef:
Christiaan schreef:christelijke programma´s
wat bedoel je hier precies mee?
Nou zo iets als de bijbelstudie op zondagavond.
Zoals gisteren waar het onder andere ging over de eer van God.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Adorote

Bericht door Adorote »

Nou heeft de EO het weer gedaan, de EO behandeld zaken net als elke andere omroep die relevant zijn in het leven van mensen .
Uitgerekend de refos hebben grote gezinnen dus men weet heel goed wat sex is en maakt er driftig gebruik van , want al die kinderen worden niet bij de Gamma gekocht.

Gelukkig zijn er ook refo mannen die respect voor hun vrouw hebben en die echt van haar houden en haar niet gebruikt als een baarfabriek.

Laten de refo mensen nou maar blij zijndat er een EO is want dat is de echte Christelijk TV zender waar niet alleen protestanten lid van zijn; met de EO is niets mis.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Vincent schreef:
Kaw schreef:
Vincent schreef:
Kaw schreef: Das lekker makkelijk.
ja helaas zo makkelijk is het. De EO is een misleidende omroep.
De EO is de enige christelijke omroep op de TV. De EO is niet orthodox genoeg volgens jou en vele reformatorische figuren. Ik durf heel stellig de volgende uitspraak te doen: Of je nu evangelisch, gereformeerd of reformatorisch bent; Overal is de ruimte om jezelf voor de gek te houden even groot. De EO is daarmee even misleidend als wat voor stroming of kerk ook. Elke stroming heeft ruimte voor misleiding. De evangelischen hebben mensen die met de mond God praisen, maar met het hart er niet bij zijn. De gereformeerden hebben kerkgangers die wereldgelijkvormig een geheel nieuwe betekenis hebben gegeven, zonder dat ze zelf het woord kennen. De reformatorischen hebben kerkgangers die een groot voorvechter zijn van regels en tradities, maar er goed aan denken te doen zo drastisch anti-remonstrant te zijn dat ze voor zichzelf gerechtvaardigt onbekeerd leven.
niet "niet orthdox genoeg" maar in bepaalde gevallen (bepaalde gevallen!) "niet orthodox".

Dat geldt voor WELKE stroming ook, wij hebben het HIER over de EO in een bepaalde context.
Jij schreef die opmerking zonder grenzen. Nu geef jij grensen aan dat de EO op sommige punten niet orthodox (= niet rechtzinnig = vrijzinnig) is. Dat is toch wel wat anders.
Vincent

Bericht door Vincent »

Kaw schreef:
Vincent schreef:
Kaw schreef:
Vincent schreef: ja helaas zo makkelijk is het. De EO is een misleidende omroep.

Jij schreef die opmerking zonder grenzen. Nu geef jij grensen aan dat de EO op sommige punten niet orthodox (= niet rechtzinnig = vrijzinnig) is. Dat is toch wel wat anders.
we schrijven hier in een bepaald topic.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Adorote schreef:baarfabriek
Simplistische beledigende karikatuur.
Als jij aan kan tonen dat de bijbel ruimte geeft voor seks buiten het huwelijk, dan ben ik bereid om mijn standpunt te verschuiven, maar tot nu toe roep je maar wat.
Ik ben het met je eens wanneer je zegt dat reformatorischen hypotcriet omgaan met sexualiteit en het zou gezond zijn wanneer er nieuw aandacht zou komen voor een gezonde invulling. Ik ben het ook met je eens dat in de huidige maatschappij het bijbelse standpunt haast onhoudbaar wordt, maar dat ligt niet aan de bijbel, maar aan deze seksueel verziekte maatschappij. Zelfs de kerken weten niet hoe ze er mee om moeten gaan. Als we ergens de gevolgen van de zonde zien, dan is dat juist op het gebied van de seksualiteit en dat is heel jammer, aangezien het door God gegeven is als kroon op de heerlijke relatie tussen man en vrouw.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Vincent schreef:
Kaw schreef:
Vincent schreef:
Kaw schreef: De EO is de enige christelijke omroep op de TV. De EO is niet orthodox genoeg volgens jou en vele reformatorische figuren. Ik durf heel stellig de volgende uitspraak te doen: Of je nu evangelisch, gereformeerd of reformatorisch bent; Overal is de ruimte om jezelf voor de gek te houden even groot. De EO is daarmee even misleidend als wat voor stroming of kerk ook. Elke stroming heeft ruimte voor misleiding. De evangelischen hebben mensen die met de mond God praisen, maar met het hart er niet bij zijn. De gereformeerden hebben kerkgangers die wereldgelijkvormig een geheel nieuwe betekenis hebben gegeven, zonder dat ze zelf het woord kennen. De reformatorischen hebben kerkgangers die een groot voorvechter zijn van regels en tradities, maar er goed aan denken te doen zo drastisch anti-remonstrant te zijn dat ze voor zichzelf gerechtvaardigt onbekeerd leven.

we schrijven hier in een bepaald topic.
Ik citeer je: Ja helaas zo makkelijk is het. De EO is een misleidende omroep.
Ik wil niet de discussie tot het onnozele doorzetten, maar je wordt pas later in de discussie specifieker, nadat ik commentaar heb gegeven.
helma

Bericht door helma »

Adorote schreef:Nou heeft de EO het weer gedaan, de EO behandeld zaken net als elke andere omroep die relevant zijn in het leven van mensen .
Uitgerekend de refos hebben grote gezinnen dus men weet heel goed wat sex is en maakt er driftig gebruik van , want al die kinderen worden niet bij de Gamma gekocht.

Gelukkig zijn er ook refo mannen die respect voor hun vrouw hebben en die echt van haar houden en haar niet gebruikt als een baarfabriek.

Laten de refo mensen nou maar blij zijndat er een EO is want dat is de echte Christelijk TV zender waar niet alleen protestanten lid van zijn; met de EO is niets mis.
Je suggereert dat mensen die uit principe tegen voorbehoedsmiddelen zijn; daar ontzettend mee kunnen worstelen voor Gods aangezicht , vaker en driftiger sex hebben dan andere echtparen die voorbehoedsmiddelen gebruiken? Het tegendeel is w.s. waar

ik vind je opmerking ontzettend kwetsend als moeder van een groot gezin. Niet alleen naar mezelf, mijn man, maar bovenal naar de Schepper van alle leven

ik voel me beslist geen baarfabriek
ik ben een blijde moeder van kinderen

daar God Zijn zegen geeft en 't huis vervult met kindren...psalm 107
Laatst gewijzigd door helma op 19 dec 2006, 08:58, 3 keer totaal gewijzigd.
memento

Bericht door memento »

Moderator waarschuwing

Graag respect tegenover elkaar.Uitdrukkingen als 'EO = Eeuwige Ondergang' zijn hier niet gewenst, net zomin als het promoten van de EO.

Graag een inhoudelijke discussie over het onderwerp uit de openingstopic. Indien dat niet mogelijk blijkt, gaat hier onherroepelijk een slotje op.
Vincent

Bericht door Vincent »

oke oke, zal suggestieve opmerkingen voortaan achterwege laten. excuses voor wie ik beledigd mocht hebben. Ik was expres wat té stellig maar dat zal ik niet meer doen
Plaats reactie