Nu is 'ie wel helemaal goed.Hendrikus schreef:De cd's met die naam werden daar niet opgenomen, nee, maar 't was wel diezelfde speelman.Josephus schreef:Slechts ten dele correct.
Quiz
Prachtig orgel. Ik heb daarvandaan o.a. twee cd's van het Holland Boys Choir (uit de tijd dat de begeleidende organist tenminste wist hoe je dat "op zijn Engels" doet).Hendrikus schreef:Bingo.Klomp schreef:Zwolle, Dominicanerklooster
Geledu zat er geografisch dus niet eens zo heel ver naast :mrgreen:
:mrgreen:Klomp schreef:Zelfde plaatje.
Wie is de organist?
Welk stuk speelt hij? :mrgreen:
('k heb zelf geen idee)
De organist is in ieder geval niet degene die ik zojuist bedoelde m.b.t. het HBC. Het zou Jan Drost kunnen zijn, de vaste organist van de kerk.
En wat hij speelt? Ik gok op een improvisatie (waarschijnlijk op een gregoriaans thema).
Klopt, hoewel de ene cd (met Nederlandse "hymns") wel doodleuk HBC op de cover heeft staan. Maar dit is dan ook een heruitgave, waarbij men het overigens niet van belang leek te vinden de naam van de organist ook even te vermelden...Hendrikus schreef:Toen heette het koor nog andersJosephus schreef:Prachtig orgel. Ik heb daarvandaan o.a. twee cd's van het Holland Boys Choir (uit de tijd dat de begeleidende organist tenminste wist hoe je dat "op zijn Engels" doet).

Ach ja, "het orgel speelt", da's typisch HollandsJosephus schreef:Maar dit is dan ook een heruitgave, waarbij men het overigens niet van belang leek te vinden de naam van de organist ook even te vermelden...:

Maar terug naar de Adema-quiz.
In welke kerk bouwde Adema een nieuw orgel, precies 100 jaar nadat Adema in deze kerk een orgel had gebouwd?
De Allemanskerk in Oudkarspel. De reden voor deze nieuwbouw was trouwens minder prettig: een groot gedeelte van de kerk, inclusief het "oude" Adema-orgel werd door brand verwoest...Hendrikus schreef:Maar terug naar de Adema-quiz.
In welke kerk bouwde Adema een nieuw orgel, precies 100 jaar nadat Adema in deze kerk een orgel had gebouwd?

U mag door voor de koelkastJosephus schreef:De Allemanskerk in Oudkarspel. De reden voor deze nieuwbouw was trouwens minder prettig: een groot gedeelte van de kerk, inclusief het "oude" Adema-orgel werd door brand verwoest...Hendrikus schreef:Maar terug naar de Adema-quiz.
In welke kerk bouwde Adema een nieuw orgel, precies 100 jaar nadat Adema in deze kerk een orgel had gebouwd?: