Schitterend die voorbeelden!!Hendrikus schreef:
Niettemin: ook de twintigers van nu kunnen best eens bij ouders, ooms of tantes, oudere kerkenraadsleden etc. informeren hoe het was in de jaren zestig/zeventig.
Verjaardag: asbakken op tafel, sigaretjes stonden klaar. Na afloop: kamer blauw van de rook.
Kerkenraadsvergadering: na afloop kon je in de consistorie je fiets tegen de rook aanzetten. Roken was normaal, iedereen deed 't.
Op school werd zelfs door onderwijzers en leraren gerookt in de klas, tijdens de les. Dat was allemaal heel gewoon...
Sommige dingen die we toen heel normaal vonden, klinken nu absurd.
In bepaalde opzichten zijn we er toch wel op vooruit gegaan...
Vroegahh.....
Wat een andere tijd was dat. Mijn vader stond de staartdelingen uit te leggen met een pijp tussen zijn tanden geklemd, of een sigaartje/sigaretje/shaggie

Als ik dat nu probeer.............. :shock: Bestuursbezoek, ouders op bezoek, heeeeeeeel stevig functioneringsgesprek....

Al hoe wel, toen ik in groep 7 zat mochten we voor de meester een pakje pijptabak halen bij de plaatselijke supermarkt. Sail geel. F 4,75. Kreeg je een papieren vijfje mee, 't kwartje mocht je houden. Daar kocht je dan 5(!) snoepjes voor gelijk, die je tergend in de klas ging zitten opeten. Beetje goed hoorbaar en zichtbaar...

En dan die verjaardagen. Glazen op tafel met sigaren (ritmeester, met bandje ;-) ) en North State sigaretten.
zucht..................... vroegahh
*Schrikt weer wakker*