Alzo een PB bericht waar gekke dingen in staan melden aan de Mods is al zo uit den boze, PB is prive en men zal dat zelf af moeten handelen.
Het enigste is hier wat meer respect voor elkaar zou wel op zijn plaats zijn , en weet wel dat als wij daar boven komen zal Hij niet vragen of je nadere reformatie was of Anglicaan, Luthers, Orthodox Katholiek ,Oud Katholiek, Hervormd/PKN RK, Orthodox enz enz enz.....Maar hebje Mij gekend en beleden en nagevolgd en Getuigenis afgelegd, en dan nog is het onverdiende Genade als wij daar binnen mogen de Hemel dus.
Waardering en respect is een schaars goed ook hier wellicht dus is er nog een lange weg te gaan, anders zou deze draad niet bestaan.
Excuses
Het is helemaal niet nodig dat iedereen Mod is. Het is wel nodig dat iedereen zich mede verantwoordelijk voelt voor de gang van zaken op het forum. Ik blijf hopen op een zekere mate van zelfreinigend vermogen. Het kan nodig zijn dat men elkaar aanspreekt op zaken die over grenzen gaan. Nou, dat moet dan maar. Werkt ongeveer hetzelfde als hoe je je als burger in het publieke domein zou moeten opstellen.wim schreef:Geef ons dan maar echt die verantwoordelijkheid en maak ons allemaal mods. Moet je zien wat er gebeurt.....limosa schreef:Je vergelijking met het schoolplein gaat mank. Dit forum is geen schoolplein met schoolmeesters. Juist op een forum als dit is het goed met elkaar omgaan een verantwoordelijkheid van de gehele gemeenschap.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Excuses
Broeder Klavier:Klavier schreef:Bert, voel je niet bezwaard jouw visie uit te dragen als je meent dat het de waarheid betreft. Zelf kijk ik precies vanaf de andere kant tegen dit onderwerp aan, dus ik zal proberen jou daarin als een stierenvechter te bedwingen. Andersom heb je dan ook het recht mij soortgelijk van repliek te dienen. :wink:Bert Mulder schreef:Zal ook mijn best doen niet het onderwerp "aanbod van genade" te beginnen. Want dat werkt toch als rood op een stier hier.
Als we het vanuit het Grote Gebod (Matt. 22) doen, dan kunnen we er, met alle eerbied en voorzichtigheid, toch over debatteren?
Ik ben blij te zien dat je blijft. Wie staat voor zijn of haar waarheid moet het kunnen en ook mogen verdedigen.
Heb ik al vaker gezegd: Ik meen dat we dichter bij elkaar staan dan jij wel denkt. Wij citeren beide Augustinus, Calvijn, Luther en Brakel (hoewel die nooit in wezen met het aanbod te doen hadden, ze toch op dit punt de rechte leer hadden). Wij citeren beiden Ds. Kersten.
Nu heb ik aan mijn kant Dr. Steenblok, Rev. Hoeksema, Prof Hanko, Rev. Engelsma.
Heb jij aan jouw kant de Erskines, Boston en anderen.
En omdat we hier al eerder over gedebateerd hebben, geloof ik dat het stichtelijk is een debat hierover niet publiek op dit forum te doen. Er zijn te veel oude wonden. Niet dat ik zeg dat we beiden in het zelfde kerkgenootschap ons thuis kunnen vinden, hoeveel ik dat ook zou willen, maar toch denk ik dat we op dit leerstuk heel dicht bij elkaar staan.
We belijden beide de DL, de 5 punten van het calvinisme:
Onvoorwaardelijke verkiezing
Totale verdorvenheid
Beperkte verzoening
Onderweerstaanbare genade
Volharding der gelovigen
We belijden beide dat de bekering zo in ons gewerkt wordt door het Woord en de Heilige Geest, dat de levendmaking, in tijd, samenvalt met de roeping. Ook onderscheiden we beide de inwendige roeping en de uitwendige roeping, hoewel hetzelfde Woord beide roepingen op de zelfde tijd brengt.
Ik zal hierover geen debat meer beginnen. Wel zal ik hier, met veel zwakheid van mijzelf, naar mijn beste vermogen de Waarheid, zo als ik die zie, verdedigen.
En ik dank u allen voor uw support. En ik wil hier ook aan Gian de broederhand toe steken.
Dat alles hier maar tot ere van God's Naam mag gebeuren, en mag meewerken aan het bouwen van Zijn Kerk en Koninkrijk.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.