Maar onze intentie bij het nemen van een beslissing moet wel goed zijn. Doe ik het tot Gods eer?
Om de naaste te dienen?
Of gewoon om er zelf beter van de worden?
Hoe maken wij keuzes? Stuk bezinning.
- Christiaan
-
Ik vind het een beetje vaag allemaal. Te lang wachten om een beslissing te nemen is niet goed want dat is je keuze mogelijkheid misschien voorbij.Christiaan schreef:Maar onze intentie bij het nemen van een beslissing moet wel goed zijn. Doe ik het tot Gods eer?
Om de naaste te dienen?
Of gewoon om er zelf beter van de worden?
Maar wanneer het om iets belangrijks gaat zou ik meer tijd inplannen om alle voor- en tegens af te wegen. Misschien zou ik iemands raad inroepen, van een goeie vriendin/vriend ofzo
Daarbij: 'Wat wilt U (Heere) dat ik doen zal?'
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-
- JolandaOudshoorn
Doet me denken aan zo'n poezieversjeJolandaOudshoorn schreef:Ik probeer in alle keuzes die ik maak wel God in te betrekken. En bij de ene beslissing ben je er sneller uit dan de andere, de ene heeft ook meer geicht als de andere. Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat je moet leven alsof God altijd over je schouder meekijkt.
"Vraag bij alles wat je doet, aan de Heere hoe het moet"
- Christiaan
Als wij onze keuzen maken vanuit de overtuiging tot eer van God of liefde tot de naaste dan is het goed.
Maar mijn idee is dat je dat zo snel vergeet.
Maar mijn idee is dat je dat zo snel vergeet.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)