Ja, Harry Hamer is wel goed ja. Hij bespeelde trouwens ook het orgel op de CD Aan 's Vaders Hand van SDG.Christiaan schreef:[Ik heb het ook gehoord maar geen 150 man,
ik vond het erg mooi. En wat ik erg belangrijk vind het orgelspel, was goed (Harry Hammer) er zijn van die organisten die een heel concert gaan geven bij een kooruitvoering niet zo gepast vindt ik.
Muziek voor als je in een dip zit?
Als ik écht héél erg depressief ben, dan wordt het "de Dromentrein" van Lenny Kuhr.
Om weer een beetje "op te peppen": dan wordt het zonder twijfel "the man in black" oftewel Johnny Cash, heerlijke ongecompliceerde country & western...........maar ook met aangrijpende songs als "the man in black" en "san qountin"
Om weer een beetje "op te peppen": dan wordt het zonder twijfel "the man in black" oftewel Johnny Cash, heerlijke ongecompliceerde country & western...........maar ook met aangrijpende songs als "the man in black" en "san qountin"
- Christiaan
Luisterd u ook wel eens klassieke muziek, dat lijkt mij veel meer passend bij iemand van u leefdtijd? :mrgreen:Petrus schreef:Als ik écht héél erg depressief ben, dan wordt het "de Dromentrein" van Lenny Kuhr.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
nouuuuuhhhhhhhh, een portie stevige hardrock is echt niet weg hoor!! Ozzy Osbourne en Black Sabbath.........mmmjjjaaaaahhhhh rijp voor de vuilisbelt dus, maar Status Quo zo voor 5 of 10 minuten kan er swel mee door.Christiaan schreef:Luisterd u ook wel eens klassieke muziek, dat lijkt mij veel meer passend bij iemand van u leefdtijd? :mrgreen:Petrus schreef:Als ik écht héél erg depressief ben, dan wordt het "de Dromentrein" van Lenny Kuhr.
Verder is het de Reformatorische Omroep of één van de klassieke zenders. Meestal zijn dat dan http://www.beethoven.com of http://www.accuradio.com naast het bekende http://www.classicfm.nl.
Mijn favoriete componisten zijn iig Mozart, Beethoven, Verdi, Tjsaikovsky en Bach. Maar ook de "minder bekende" namen bij het grote publiek mag ik graag horen. ik heb zo'n 120 klassieke cd's (niet veel, maar ik doe het er maar mee), maar kan me samen met de klassieke zenders aardig bedruipen.
Ook opera (de bekende koren en aria's) mag ik graag horen
- Christiaan
Kent u iets van Johann Pachelbel naast zijn canon en giga??Petrus schreef:nouuuuuhhhhhhhh, een portie stevige hardrock is echt niet weg hoor!! Ozzy Osbourne en Black Sabbath.........mmmjjjaaaaahhhhh rijp voor de vuilisbelt dus, maar Status Quo zo voor 5 of 10 minuten kan er swel mee door.Christiaan schreef:Luisterd u ook wel eens klassieke muziek, dat lijkt mij veel meer passend bij iemand van u leefdtijd? :mrgreen:Petrus schreef:Als ik écht héél erg depressief ben, dan wordt het "de Dromentrein" van Lenny Kuhr.
Verder is het de Reformatorische Omroep of één van de klassieke zenders. Meestal zijn dat dan http://www.beethoven.com of http://www.accuradio.com naast het bekende http://www.classicfm.nl.
Mijn favoriete componisten zijn iig Mozart, Beethoven, Verdi, Tjsaikovsky en Bach. Maar ook de "minder bekende" namen bij het grote publiek mag ik graag horen. ik heb zo'n 120 klassieke cd's (niet veel, maar ik doe het er maar mee), maar kan me samen met de klassieke zenders aardig bedruipen.
Ook opera (de bekende koren en aria's) mag ik graag horen
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
- Christiaan
Een erg groot en veelzijdig componist.Petrus schreef:Kent u iets van Johann Pachelbel naast zijn canon en giga??
--------
noooooooit van gehoord................sorry Christiaan..........................
- Christiaan
Wij hebben thuis de Oude Meesters liggen. Deze speel ik soms op het orgel en daar staan ook stukken van Pachelbel in:Christiaan schreef:Welke muziek ken je van hem???Dianne schreef:Pachelbel heeft inderdaad mooie muziek!
Nun komm der Heiden Heiland,
enkele fughetta's,
fantasia,
Freu dich sehr, o meine Seele,
Was mein Gott will,
An Wasserflüssen Babylon,
Ein Feste Burg,
o Haupt voll Blut und Wunden,
en Bicinium, dat vind ik echt een grappig en mooi muziekstuk.
Vooral die geestelijke liederen hebben een mooie bewerking vind ik zelf.
- Christiaan
Andere muziek ken je die niet??Dianne schreef:Wij hebben thuis de Oude Meesters liggen. Deze speel ik soms op het orgel en daar staan ook stukken van Pachelbel in:Christiaan schreef:Welke muziek ken je van hem???Dianne schreef:Pachelbel heeft inderdaad mooie muziek!
Nun komm der Heiden Heiland,
enkele fughetta's,
fantasia,
Freu dich sehr, o meine Seele,
Was mein Gott will,
An Wasserflüssen Babylon,
Ein Feste Burg,
o Haupt voll Blut und Wunden,
en Bicinium, dat vind ik echt een grappig en mooi muziekstuk.
Vooral die geestelijke liederen hebben een mooie bewerking vind ik zelf.
Hij schreef ook erg mooie kamermuziek, motteten en cantates.
Speel je zomaar wel eens orgel of doe je het al langer en heb je les gehad??
Nee, die muziek ken ik (helaas) niet. Misschien heb ik ze onbewust wel eens gehoord, maar ik zou het zo niet weten.Christiaan schreef:Andere muziek ken je die niet??
Ik speel inmiddels een jaar of 12 orgel denk ik. Ik heb het mezelf aangeleerd en speel vooral klavarskribo. Ik kan wel noten spelen, maar dan gaat het heeeeel erg traag... 8)Speel je zomaar wel eens orgel of doe je het al langer en heb je les gehad??

- Christiaan
Erg een openbare bib in de buurt, moet je beslist een kijken wat ze aan orgel muziek van Johann Pachelbel hebben hij heeft veel meer orgelmuziek geschreven.Dianne schreef:Nee, die muziek ken ik (helaas) niet. Misschien heb ik ze onbewust wel eens gehoord, maar ik zou het zo niet weten.Christiaan schreef:Andere muziek ken je die niet??
Ik speel inmiddels een jaar of 12 orgel denk ik. Ik heb het mezelf aangeleerd en speel vooral klavarskribo. Ik kan wel noten spelen, maar dan gaat het heeeeel erg traag... 8)Speel je zomaar wel eens orgel of doe je het al langer en heb je les gehad??: